مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه:
انتشار ۷۵۰عنوان کتاب از سوی مرکز پژوهشهای صدا و سیما
«حجت الاسلام نهاوندی» گفت: امروز به جهت توسعه و پیشرفت همچنین اعتماد مردم به رسانهملی بیش از ۷۰ درصد مردم تقویم مذهبی خود را از رسانههای جمعی دنبال و پیگیری میکنند.
به گزارش گروه سایر رسانه های
دفاع پرس، «حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی» مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه امشب در دیدار با «آیت الله اعرافی» اظهارداشت: مرکز پژوهش های اسلامی رسانه ملی تاکنون موفق به انتشار بیش از 750 عنوان کتاب و 850 شماره از هشت نشریه تخصصی، ورود مجلات به حوزههای مورد نیاز اندیشمندان فرهنگی از جمله انتشار نشریه امواج شبهه، برگزاری هفت همایش ملی و ضبط 120 هزار دقیقه مصاحبه از اندیشمندان اسلامی شده است.
مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه افزود: انتشار بیش از 300 عنوان تکنگاشت، تولید 120 هزار دقیقه مستند از آموزههای دینی و تولید 18 عنوان نرمافزار در راستای ماموریتهای مرکز بخشی از فعالیتهای این مجموعه است.
وی، به در اختیار قرار دادن 120 هزار سند حوزوی به ادارهکل پژوهشهای اسلامی صدا و سیما اشاره کرد و افزود: این مجموعه ظرفیتهای مطلوبی را به خود اختصاص داده است چرا که روحانیون توانسته اند فعالیتهای مرتبط با امور دین را در حوزه رسانه به شیوه مطلوبی دنبال کنند.
مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه با بیان اینکه در بخشهای آموزش، پژوهش، تبلیغ و تولید زمینههای همکاری حوزه و رسانه وجود دارد، بیان داشت: افراد مشخصی برای توسعه این همکاریها مشخص شدهاند که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت آنها بهرهبرداری لازم را داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین نهاوندی به برخی از فعالیتهای برونمرزی رسانه ملی اشاره کرد و گفت: سطح سواد علمی حوزویان در حوزه رسانهافزایش قابل توجهی داشته است و بررسی مطالعات کاربردی و بنیادین رسانه به صورت ویژه مورد توجه ادارهکل پژوهشهای اسلامی صدا و سیما قرار گرفته تا بتوانیم از پایاننامهها و اندیشههای حوزوی استفاده کرده و آنها را مورد تاثیر رویکردهای رسانهای قرار دهیم.
مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه با تاکید بر اینکه نبود فلسفه، فقه و اخلاق رسانه خلأهایی را در جامعه به دنبال داشته است، عنوان کرد: تدوین توضیحالمسائل رسانه در دستور کار قرار گرفته و سوالات این کتاب به مراجع تقلید اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه رسانه ملی آمادگی کاملی برای افزایش ارتباط با حوزههای علمیه دارد، اظهارداشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری رسانههای ارتباط جمعی باید در مسیر تکامل انقلاب در خدمت اشاعه فرهنگ اسلامی قرار گیرد و در این زمینه از اندیشههای سالم برخوردار شود.
حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمار گرایش جوانان به نیازهای دینی پررنگتر از گذشته شده است، گفت: با وجود کانونهای فکری و فرهنگی بیگانه و شبهاتی که در داخل کشور در مباحث مختلف مطرح میشود اکنون در صدا و سیما برای ترویج فرهنگ دینی به دستاوردهای مطلوبی دست یافته ایم.
مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه در پایان از هدایت افکار عمومی به سمت جریانسازیهای دینی به عنوان یکی از محورهای اصلی صدا و سیما نام برد و افزود: در سال 73 به دستور رهبر انقلاب اسلامی ایجاد مجموعه پژوهشهای اسلامی صدا و سیما با هدف ایجاد حلقه واصل میان رسانه و حوزه، ارتقای سطح کیفی تولیدات رسانهای متناسب با شاخصهای دینی و مذهبی و بهرهمندی از کارشناسان حوزوی در دستور کار قرار گرفته و طی 23 سال اخیر در این مجموعه توانسته ایم به دستاوردهای مطلوبی برسیم.
منبع: حوزه