معرفی کتاب؛

«مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت»

کد خبر: ۲۱۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ - 28December 2016

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، بعد از انتخابات سال 88 و زاویه گرفتن برنامه‌ریزی شده عده‌ای خاص، سبب به وجود آمدن حوادث تاثربرانگیزی در کشور شد. این حوادث در عاشورای حسینی همین سال با هتک حرمت به ساحت مقدس امام حسین (ع) به اوج خود رسید.

حماسه «9دی» پاسخی به این بی‌حرمتی‌ها بود که در تاریخ ایران و حافظه مردم برای همیشه ثبت خواهد شد. با وجود بزرگی این حماسه و اهتمام نهادهای فرهنگی برای زنده نگه داشتن روز «9 دی» هنوز کارهای بسیاری وجود دارد که به آن پرداخت نشده است. با آنکه در حوزه کتاب آثار متعددی منتشر شده است؛ ولی در سایر حوزههای فرهنگی مثل سینما، تئاتر، هنرهای نمایشی و ... قدمی جدی برداشته نشده است.

«مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت» جلد اول

کتاب «مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت» که جلد اول آن به بررسی نقش بهائیت در فتنه 88 می‌پردازد. «سلمان علوی‌نیک» تدوین شده است.

نقش دولت‌های بیگانه در شكل‌گیری و قوام فرقه‌ی بهائیت و اقدامات و اهداف آن علیه ایران بر كسی پوشیده نیست. این حزب سیاسی با بدعت‌های زشت بنیان‌گذاری شد و در دامان بیگانگان پرورش یافت. در دوران حكومت پهلوی جهت انزوای اسلامی شیعی، بهائیت مورد توجه دستگاه حكومت بود و بسیاری از بهائیان به مناصب بزرگ حكومتی رسیدند و بالطبع در تأمین منافع بیگانگان كوشیدند.

با پیروزی انقلاب اسلامی كه دیگر مجالی برای تحقق اهداف شوم این فرقه باقی نمانده بود، بهائیان از طریق همدستی با استكبار در تضعیف نظام اسلامی كوشیدند و به انحای مختلف در صدد تبلیغ مرام خود برآمدند. انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث متعاقب آن عرصه‌ای بود تا دوباره بهائیان با اشاره‌ی محافل بیگانه علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه كنند.

پیش از انتخاباتِ این دوره بهائیان به دلیل بی‌علاقگی به سرنوشت ایران در هیچ انتخاباتی شركت نمی‌كردند و خود را ایرانی نمی‌دانستند، اما این بار كه اراده‌ی محافل بهائی بر شركت در انتخابات و رأی‌دادن به نامزد مشخصی قرار گرفته بود، پیروان خود را به شركت فعال فراخواندند. مردم ایران كه با حضور 40میلیونی خود در انتخابات دشمنان خارجی را در تحقق نقشه‌هایشان ناكام گذاشتند، این بار نیز دست رد بر سینه‌ی ایادی داخلی آنان زدند.

حوادث بعد از انتخابات و اغتشاشات سران فتنه باعث شد كه گروه كوچك بهائیان نیز به گروه‌های آشوبگر بپیوندند و در خیابان‌ها با نیروهای امنیتی درگیر شوند. به علاوه رسانه‌های غربی و در رأس آنها تلویزیون فارسی بی.بی.سی نیز با تبلیغ و حمایت گسترده از بهائیان آنها را به حضور در خیابان‌ها تشویق می‌كرد.

با دستگیری برخی از شركت‌كنندگان بهائی در اغتشاشات و اعترافات آنان نیت پلید این فرقه در ضربه‌زدن به نظام اسلامی مشخص گردید. اثر پیش رو شامل برخی بازجویی‌ها از دستگیرشدگان بهائی در اغتشاشات روز عاشوراست كه دقت در اعترافات و اقاریر آنها بسیاری از ابعاد و ماهیت فتنه‌ی 1388 را روشن می‌سازد.

«مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت» با عنوان فرعی «نقش بهائیت در فتنه 88» توسط «سلمان علوی‌نیک» در 224 تدوین و «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» آن را در دو هزار و 500 نسخه منتشر کرده است.

«مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت» جلد دوم

«اعترافات مشترك كمیته موسوی و كروبی» جلد دوم کتاب «مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت» است که به موضوع فتنه از منظر دیگری پرداخته است.

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از بدو تأسیس آن همواره نماد مردم‌سالاری دینی و جایگاهی برای سنجش حضور مردم در دفاع از آرمان‌های آن، محسوب شده است. جریان‌های معاند داخلی و خارجی نیز به دلیل حساسیت بالای آن، همواره قبل و پس از انتخابات‌ها به تحركات مسموم خود پرداخته‌اند تا ضمن تحریف حضور مردم، با سخن‌راندن از عدم تأثیر رأی ملت به دلیل ادعای واهی تقلب، موجبات دلسردی و ناامیدی مردم ایران را فراهم ساخته و پایه‌های مردم‌‌سالاری نظام را سست نمایند.

همین اقدامات بود كه انتخابات دهم ریاست‌جمهوری را كه با رأی حیرت‌انگیز مردم ایران می‌رفت تا جشن سراسری برای ملت باشد، به شرنگی تلخ سوق داد.

در این انتخابات عوامل داخلی كه همه آنها لزوماً پیش از این معاند نظام نبودند، جهالت ورزیدند و از تقلب گسترده در انتخابات دهم سخن گفته و بر طبل ابطال انتخابات كوبیدند. شورش‌های خیابانی شكل گرفت و خیابان‌های پایتخت صحنه اردوكشی خیابانی شد. احساسات و هیجانات جای تدبیر و بصیرت را گرفت و افرادی كه فریب فتنه‌گران را خورده بودند به تنش‌آفرینی پرداختند.

بی‌شك در این شرایط وظیفه هر حكومت است كه با اقدامات قانونی از هرج و مرج جلوگیری به‌عمل آورد و امنیت و آرامش را به شهروندان برگرداند. حوادث پس از انتخابات سال 88، متأسفانه خسارت‌های مالی و جانی فراوانی به‌بار آمد كه می‌توان از یك‌سو به شهادت بسیجیان و مردم انقلابی اشاره نمود و از طرفی دیگر به حوادث تلخ بازداشتگاه كهریزك اشاره كرد.

متأسفانه عناصر شكست‌خورده در انتخابات، به‌دنبال حوادث تأسف‌بار ناشی از اردوكشی خیابانی، به بهانه پیگیری امور زندانیان انتخابات، كمیته‌ای غیرقانونی را تشكیل داده تا به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی روی آورده و به سیاه‌نمایی علیه انقلاب بپردازند.

كمیته پیگیری كه آقایان علیرضا بهشتی و مرتضی الویری، نمایندگان موسوی و كروبی، در حكم مؤسسان و دست‌اندركاران آن شناخته می‌شدند، در تهیه و ارائه لیست ساختگی 72 نفر كشته شده در انتخابات (كشته‌سازی) برای تحریك و به بازی‌گرفتن احساسات مذهبی ملت ایران كوشید. آنان در اقدامی دیگر مدعی دفن مخفیانه كشته‌شدگان حوادث انتخابات در بهشت‌زهرا شدند.

انتشار و پیگیری ادعای واهی تجاوز و آزار جنسی از جمله تحركات ضدامنیتی كمیته بود كه در رأس این اقدام می‌توان از سناریوی ساختگی و فاش شده قتل سعیده پورآقایی نام برد. اما كمیته پیگیری زمانی كه دیگر نتوانست به سیاه‌نمایی و ادعاهای واهی خود ادامه دهد، با سناریوی خودساخته‌ی حمله‌ی مأموران به دفتر پیگیری و خروج اسناد دفتر توسط مأموران سعی در القای آن برآمد كه حكومت تاب تحمل كمیته را نداشته و اسناد و مدارك مهم بازداشت‌ها را از دفتر خارج كرده تا با نابودی آنها، از پاسخگویی فرار كند.

كتاب پیش رو به كالبدشكافی تحركات ننگین و ضدانقلابی كمیته‌ی غیرقانونی موسوی و كروبی برای پیگیری امور زندانیان فتنه می‌پردازد و با بازگشایی پرونده¬ی امنیتی دو تن از اصلی‌ترین عوامل كمیته¬ی مذكور، خوانندگان محترم را از ظلم‌هایی بزرگ كه بر نظام در حوادث پس از انتخابات رفت، آگاه می‌كند؛ ظلم‌هایی كه در ابراز ندامت یكی از عوامل اصلی كمیته پیگیری به‌طور واضح نمایان است.

«مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت» با عنوان فرعی «اعترافات مشترك كمیته موسوی و كروبی و ...» در 180 صفحه به قلم «سلمان علوی‌نیک» نوشته و به وسیله «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» در 2هزار نسخه منتشر شده است.

«مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت» جلد سوم

 سومین جلد از مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت با عنوان «نقش حزب کارگزاران» آخرین مجلد از این مجموعه است. فتنه 1388 میدان آزمون گروه ها و شخصیت های مختلفی بود که میزان پایبندی آنان به ارزش ها انقلاب را به مرحله آزمون کشید و عناصر ناخالص را از نظام اسلامی پالود.
 
اکثر احزاب و گروه های سیاسی که پیش از برگزاری انتخابات پرچم «نه به احمدی نژاد» را برافراشته بودند، با شکست در انتخابات و حضور بی نظیر مردم در صحنه، تقلب را رمز آشوب ساختند و به انحای مختلف در کشاندن مردم به خیابان ها و تحریک عناصر خرابکار و اتحاد با ضدانقلاب کوشیدند. یکی از احزابی که به شایعه تقلب در انتخابات دامن زد و علناً در مقابل نظام اسلامی قرار گرفت، «حزب کارگزاران سازندگی» بود. پدرخوانده ی حزب، اکبر هاشمی رفسنجانی در اعتراض به مناظره های تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری نامه ی سرگشاده ای به رهبر انقلاب نوشت که در رقم خوردن حوادث بعد از انتخابات تأثیر چشمگیری داشت. سایر اعضای ارشد حزب نیز به نوعی در آتش فتنه دمیدند.

این اثر با بررسی مختصر تاریخچه تأسیس حزب، مشی و فلسفه ی سیاسی آن (پراگماتیسم)، ابعاد اعتقادی و فکری کارگزاران (لیبرالیسم و تکنوکراسی)، دیدگاه های حزب درباره اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، حکومت اسلامی و اپوزیسیون داخلی و خارجی را توضیح می دهد. سپس اعترافات جهانبخش خانجانی از اعضای شورای سیاست گذاری حزب کارگزاران و معاون تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تبلیغاتی موسوی در تهران درباره ی نحوه ی تدارک بلوای بعد از انتخابات 1388 و در نهایت احکام دادگاه آمده است.

«مجموعه اعترافات فتنه هشتاد و هشت» با عنوان فرعی «نقش حزب کارگزاران» به کوشش «سلمان علوی نیک» در 165 صفحه و دو هزار نسخه توسط «نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی» منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار