دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

دهم دی ماه 88 بر روزنامه‌ها چه گذشت؟

انعکاس و انتشار آنچه که در ایران در یوم الله نهم دی ماه اتقاق افتاد مسئولیتی سنگین برای رسانه های خارجی بود و از قلم هایشان توان حرکت بر روی صفحه های کاغذ را غصب کرده بود و نمی دانستند که چگونه باید این واقعیت و عشق مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی را منعکس کنند و دیگر کاری هم از دست سانسورهای خبری بی بی سی و صدای آمریکا بر نمی آمد چرا که فریاد های یاحسین و لبیک یا حسین مردم در سراسر ایران در گوش جهان پیچیده بود.
کد خبر: ۲۱۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ - 30December 2016
گروه اخبار داخلی دفاع پرس - مهری کارخانه: هفت سال از آن روزها می گذرد. از آن روزگاری که عده ای هوای براندازی حکومتی اسلامی را در سرشان می پرواندند و سعی داشتند تا با سوء استفاده از احساسات مردم آنها را به صحنه کشانده و به امیال شوم خود دست یابند.

بازی که با رهبری انگلیس و آمریکا  بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد و به دنبال این بود که با سوء استفاده از مهره های داخلی سناریوی خود را به روی صحنه تئاتر فتنه انگیز ببرد و  بتواند به غایی ترین هدف خود که همان تخریب ولایت فقیه بود برسد اما پرده  های بعدی نمایش به گونه ای دیگر رقم خورد.

می گویند که آواز دهول از دور خوش است ... و این حکایت همان هایی که بود که ششم دی ماه سرمست از آواز به ظاهر خوش عده ای در آن طرف آبها، به خیابان ها  آمدند و با با آتش زدن اموال عمومی و صوت کشیدن و هلهله سر دادن به خیالشان می خواستند درخت انقلاب که ریشه در خون هزاران شهید دارد را منقطع کنند اما یادشان رفته بود که  قول و قرارهایشان را در روز عاشورا گذاشته بودند و خبر نداشتند که سالار شهیدان صاحب آن روز بود.

برنامه ریزی ها از قبل مشخص شده بود و نفرات با هماهنگی های صورت گرفته از صبح روز ششم دی ماه برای بازی در نقش هایشان حاضر شدند و غم انگیز ترین عاشورا بعد از عاشورای 61 رقم خورد و یزدیان این بار با آراستن خود به رنگ سبز در کوچه ها و خیابان ها هویدا شدند و با نشان دادن علامت پیروزی به روی دوربین ها سرمستی شان را در گوش جهان فریاد می کشیدند و رسانه های خارجی هم با تلاشی مضاعف همچون دونده ای در میدان مبارزه هر لحظه خود را به خط پایان نزدیک می دیدند؛ اما از پرده دوم این نمایش بی خبر بودند.

سه روز گذشت و نهم دی ماه آمد روزی که بعدها با عنوان میثاق با ولایت نام گرفت. آنجا که رسانه های خارجی از تب و تاب و انتشار اخبار کذب و دروغین وضعیت ایران ایستاده بودند و با جوسازی سعی داشتند فضای افکار عمومی را برای براندازی حکومت اسلامی و مبتنی بر ولایت فقیه آماده کنند تیم تازه نفس رسانه ها و جراید داخلی وارد میدان پیکار شدند و با حضور پرشکوه بر حضور بی سابقه مردم در بزرگ ترین راهپمیمایی انعکاسی طلایی را در تاریخ خبر ایران رقم زدند.

مردم در نهم دی ماه 88 همان لباسی را پوشیدند که پدرانشان در دی ماه 57 برتن کرده بودند و با حضور در خیابان ها ارادت خود با فرزند زهرا(س) نشان دادند.
 

نقش رسانه ها در انعکاس یوم الله 9 دی 88/رقابت  تیترهای طلایی

نهم دی ماه خطی پیوسته از همبستگی در سراسر نقشه ایران دیده شد و صدای "لبیک یا حسین" های جمعیت پیر و جوان در سراسر کشور  طنین انداز شد.

اما این نمایشنامه هنوز به پرده آخر نرسیده و بعد از نهم دی ماه نوبت به حماسه آفرینی رسانه های داخلی شد و توانست سیلی محکم و کوبنده ای را در گوش رسانه های آن طرف مرزها بزند به گونه ای که امروز با گذشت هشت سال از آن روزها هنوز هم می توان طلایی ترین تیترها را در یوم الله نهم دی دید.

سالها پیش روزنامه اطلاعات طلایی ترین تیترش  با عنوان "شاه رفت"را بعد از فرار شاه در 26دی ماه به روی گیشه ها برد و روزنامه کیهان هم نوشت "امام آمد".

خبرنگاران قلم به دست شدند و بار دیگر تیترهای طلایی شان را بر صفحه روزنامه ها نشاندند و رقابتی دیدنی را بر روی گیشه های روزنامه فروشی به معرض دید همگان گذاشتند.
دهم دی ماه 88 بر روزنامه ها چه گذشت... 

روزنامه ایران حماسه حضور  مردم را به همراه عکسی در تیتر یک خود به تصویر کشید و نوشت «آخرین اخطار ایرانیان به فتنه گران.»

روزنامه ابتکار «همه آمده بودند» ، مردم سالاری نوشت «خروش عاشورائیان در محکومیت هتک حرمت به مقدسات دینی»، روزنامه وطن امروز «حماسه پایتخت»، روزنامه جوان هم نوشت «بغض عاشورا شکست»، رسالت حضور مردم در راهپیمایی 88 را بی سابقه ترین راهپیمایی تاریخ ایران عنوان کرد و این مطلب را در تیتر صفحه نخست خود در دهم دی ماه 88 منتشر کرد و تهران امروز هم  حماسه نهم دی ماه را «میثاق با نظام» خطاب کرد و از این  واژه در قالب تیتر طلایی خود بهره برد و اما کیهان حضور مردم در روز نهم دی ماه را در قالب تیتری با عنوان «آرزوهای آمریکا و اسرائیل زیر پای مردم لگدمال شد» را در صفحه اول خد نقش زد.

در کنار رسانه های پایتخت هرکدام از روزنامه ها و جراید و همینطور شبکه های درون استانی نیز رسالت خود را در این روز به اثبات رساندند و با پوشش کامل اخبار این روز انعکاس جامعی از ارادت ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

انعکاس و انتشار آنچه که در ایران در یوم الله نهم دی ماه اتقاق افتاد مسئولیتی سنگین برای رسانه های خارجی بود و از قلم هایشان توان حرکت بر روی صفحه های کاغذ را غصب کرده بود و نمی داستند که چگونه باید این واقعیت و عشق مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی را منعکس کنند و دیگر  کاری هم از دست سانسورهای خبری بر نمی آمد چرا که فریاد های یاحسین و لبیک یا حسین مردم در سراسر ایران در گوش جهان پیچیده بود و آنها نمی توانستند آن را در لابه لای ترفندهای خبری شان بپوشانند.

دهم دی ماه 88 بر روزنامه ها چه گذشت... 

خط قرمز ملت ایران اهل  بیت(ع) است

مرور تاریخ به خوبی روایت گر این است که هر زمان دشمن از درب توهین به اهل بیت(ع) به منظور تخریب عقاید باورهای ملت به میان آمده با مشت های گره کرده روبه رو شده و مصداق های فراوانی برای موضوع در سراسر تاریخ ایران دیده می شود.
 

فتنه 88 سرمایه گذاری فرهنگی بر کشور بود که استکبار جهانی آن را هدایت ورهبری می کرد و همبستگی و وجود وحدت کلمه در بطن ملت دشمن را در دستیابی به اهداف و امیال شیطانی خود ناکام گذاشت و به جهان نشان که خط قرمز ملت ایران اهل بیت(ع) است.

در کنار عوامل مختلفی که توانست نهم دی ماه را تبدیل به حماسه بزرگ کند انعکاس طلایی و ناب رسانه ها، روزنامه و جراید داخلی نیز چشمگیر است و خبرنگاران و دست به قلمان با تکیه بر رسالت اصلی حرفه شان با نگاه تخصصی و سنگین به این حوزه توانستند به تمامی ابر قدرت ها نشان دهند که ریسمان ولایت فقیه در دستان صاحب اصلی کشور است و تازمانی که تمام ملت با وحدت کلمه خود دلهایشان را گره زده اند نفوذ به داخل آنها امکان پذیر نیست  اما همواره هوشیار باید بود.

فتنه 88 علاوه بر وقایع تلخ و ناگوارش دستاوردهای بسیاری برای بدنه نظام به همراه داشت و به دشمنی که سعی در براندازی اصل نظام را داشت نشان داد که حکومت انقلابی و مهدی وار اسلامی تضعیف شدنی نیست.

نهم دی ماه در تاریخ ماند

رهبر معظم انقلاب در بسیاری از سخنرانی های خود در ارتباط با فتنه 88 اینگونه می فرمایند: فتنه 88 حاصل برنامه ریزی چندین ساله ی دشمنان است و می توان آن را دنباله فضایایی نظیر فتنه 78 دانست.

رهبر معظم انقلاب راه علاج و دفع این فتنه ها را حرکت عظیم مردمی همانند آنچه که در نهم دی ماه 88 رخ داد عنوان می کنند  و از نگاه ایشان روح دیانت حاکم بر دلهای مردم و توجه به فرهنگ عاشورا از خصوصیات مشترک حماسه ی 9 دی و حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای حرکت 9 دی را عامل در هم پیچیده شدن بساط فتنه و فتنه گران و حادثه ای ماندنی در تاریخ معرفی می کنند.

ناکامی دشمنان در انتظار ده ساله خود برای فروپاشی نظام اسلامی از 78 تا 88
 

رهبر معظم انقلاب در بیانات خود را در 14 تیرماه سال 90 در ارتباط با فتنه 88  دشمن را ناکام در انتظار ده ساله می دانند  و می فرمایند: «دشمنان ما تصور می کردند با رحلت امام(ره)، آغاز فروپاشی این نظام مقدس کلید زده خواهد شد. آنها خیال می کردند امام که رفت، به تدریج این شعله خاموش خواهد شد، این چراغ خاموش خواهد شد. بعد، مراسم تشییع جنازه ی امام(ره)، آن احساسات مردم، آن حرکت عظیم مردم در حمایت از کاری که خبرگان کردند، اینها را مایوس کرد. یک برنامه ریزی 10 ساله کردند - این تحلیل من است، این به معنای اطلاع نیست؛ تحلیلی است که قرائن آن را برای ما اثبات می کند - 10 سال بعد امیدوار بودند که نتیجه بدهد. سال 78 که آن حوادث پیش آمد، آن کسی که این حوادث را خنثی کرد، مردم بودند. روز بیست و سوم تیر سال 78 مردم آمدند در خیابانها، توطئه ی دشمن را که سالها برایش برنامه ریزی کرده بودند، در یک روز باطل کردند. آن روز گذشت.

موج دوم، باز یک برنامه ریزی 10 ساله بود تا سال 88 . به نظرشان فرصتی به دست می آمد. به خیال خودشان زمینه ها را آماده کرده بودند. مطالباتی هم مردم داشتند - مردمی که وابسته ی به نظامند، وفادار به نظامند - فکر کردند از این مطالبات بتوانند استفاده کنند؛ لذا آن قضایای سال 88 به وجود آمد. دو سه ماه تهران را متلاطم کردند - البته فقط تهران را - دو سه ماه توانستند دلها و ذهنها را به خودشان مشغول کنند. اینجا هم مردم آمدند توی میدان. بعد از آنکه باطنها ظاهر شد، در روز قدس مردم دیدند که اینها حرف دلشان چیست، در روز عاشورا فهمیدند که اینها عمق خواسته هاشان تا کجاست، مردم عزیز ما به میدان آمدند و حماسه ی 9 دی را به راه انداختند. نه فقط در تهران، بلکه در سراسر کشور، میلیونها نفر در روز نهم دی، بعد هم بلافاصله در بیست و دوی بهمن آمدند توی میدان، غائله را ختم کردند. این، هنر مردم است. درود به مردم ایران. درود به ملت مومن و مبارز و بصیر و آگاه ایران. ان شاالله به توفیق الهی، مردم همین راه را و همین خط را و همین آرمان را و همین عزم و همت را تا آخر ادامه خواهند داد. 1390/03/14»

نهم  دی ماه می توانست همانند بسیاری از روزهای دیگر در تقویم باشد اما آنچه که سبب شد نهم دی ماه  این ماه حماسه ای شورانگیز باشد  انعکاس طلایی و ناب رسانه ها، روزنامه و جراید بود و خبرنگاران و دست به قلمان با تکیه بر رسالت اصلی حرفه شان با نگاه تخصصی و سنگین به این حوزه تواستند به تمامی ابر قدرت ها نشان دهند که ریسمان ولایت فقیه در دستان صاحب اصلی کشور است و تازمانی که تمام ملت با وحدت کلمه خود دلهایشان را گره زده اند نفوذ به داخل آنها امکان پذیر نیست  اما همواره هوشیار باید بود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار