دفاع پرس گزارش می دهد/

نمایش قدرت بصریت مردم در برابر پروژه نفوذ

پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل حکومتی شاهانه که سینه به سینه در میان خانواده سلطنتی چرخیده بود توانست منافع بسیاری از کشورهای سودجو و فرصت طلب را به مخاطره بیندازد و عزم و اراده آنان را برای ضربه زدن به نظام تازه تاسیس اسلامی را بیش از پیش کند؛ از این رو است که دشمن شناسی و ضرورت پرداختن به این موضوع از منظر امام خمینی(ره) امری مهم تلقی می شود و ایشان در صحبت های خود به وضوح هرچه تمام اشاره می کنند که «لحـظـه اى نـبـایـد از کـیـدِ دشمـنان غـافـل بـمـانـیم.»
کد خبر: ۲۱۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ - 29December 2016

گروه اخبار داخلی دفاع پرس - مهری کارخانه: پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل حکومتی شاهانه که سینه به سینه در میان خانواده سلطنتی چرخیده بود توانست منافع بسیاری از کشورهای سودجو و فرصت طلب را به مخاطره بیندازد و عزم و اراده آنان را برای ضربه زدن به نظام بیش از پیش قوی و مستحکم سازد و ازاین رو است که دشمن شناسی و ضرورت پرداختن به این موضوع از منظر امام خمینی(ره) امری مهم تلقی می شود و ایشان در صحبت های خود به وضوح هرچه تمام اشاره می کنند که «لحـظـه اى نـبـایـد از کـیـدِ دشمـنان غـافـل بـمـانـیم.»

امام خمینی(ره) پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مخاطره افتادن بسیاری از مواضع بیگانگان و به ویژه امریکا می دانند و می فرمایند پیروزى انقلاب اسلامى، بسیارى از منافع بیگانگان به خصوص آمریکا را در ایران در مـعـرض نـابـودى قـرار داد و عـزم آنان را در مبارزه و دشمنى با ملت مسلمان ایران و دستاوردهاى نظام اسلامى دوچندان نمود.

نمایش قدرت بصریت مردم در برابر پروژه نفوذ 

بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در 22 بهمن ماه سال 57 دشمن سعی کرد که از راه دیگری به اهداف خود دست یابد و بار دیگر کرسی نفوذ را از طریق دیگری بر خاک این مرز و بوم بنشاند.

این بار عراق طعمه برای امیال شیطانی دشمنان شد  و صبح روز 31 شهریور ماه سال 59  ناقوص جنگی نابرابر و متجاوزانه از خاک عراق بر علیه ایران به صدا درآمد و باران تیر و ترکش در آسمان شهرهای کشور باریدن گرفت.

این جنگ نابرابر و متجاوزانه در شرایطی به ایران تحمیل شد که توسط استکبار جهانی مورد رصد و فرماندهی قرار گرفت و در داخل نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ايجاد هياهوي تبليغاتي و ايجاد درگيري‌هاي نظامي در صدد تضعيف نظام بودند و نيروهاي نظامي نيز به خاطر تبعات قهري انقلاب، هنوز مراحل بازسازي و ساماندهي را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

حمایت های سیاسی، نظامی و اقتصادی به صورت پشت صحنه و در مراحل بعدی به صورت آشکار آمریکا و هواخواهانش از رژیم بعث عراق سعی داشت که در نهایت کشور را به تسلیم خواسته های نابجا و خودخواهانه آنان بکشاند که مقاومت و روحیه استکبار ستیزی در رزمندگان و همینطور آحاد عمومی جامعه خصوصا  درایت رهبر کبیر انقلاب، نتوانست این امکان را برای آنان محقق کند.

نمایش قدرت بصریت مردم در برابر پروژه نفوذ 

قصه مقاومت مردانه در مقابل متجاوزان و حمله های نظامی دشمنان نزدیک به هشت سال طول کشید و با جانفشانی بیش از 200 هزار شهید همواره مرزهای کشور بر جای خود باقی ماند و ما توانستیم بار دیگر با تکیه بر نیروی ایمان و اراده مردانه از کیان خود دفاع کنیم.

دفتر جنگ در صفحات پایانی خود بود که قطعنامه 598  در 29 تیرماه میان دو کشور ایران و رژیم بعث عراق به امضاء رسید که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی از پذیرش این قطعنامه با عنوان نوشیدن جام زهر یاد می کند و در نهایت جنگ تحمیلی به صورت رسمی در 29 مرداد 67 پایان یافت و هشت سال دفاع پیروزمندانه برای همیشه در دفتر تاریخ ماندگار ثبت و ضبط شد.

هنوز کشور در حال و هوای روزهای شادی  و سرمست از شکوفه های پیروزی بود که در خردادماه 68 پرچمی سیاه رنگ بر رنگین کمان سه رنگ کشور کشیده شد و ملت ایران داغدار از دست دادن پدر و غم یتیمی خود گردید.

آسمانی شدن خمینی کبیر جرقه هایی را  به منطور فرصت طلبی در دل دشمنان کوردل باری دیگر زنده کرد تا بتوانند با سودجویی از  شرایط موجود و نبود حضور پدر دلسوز ایران  فرش نفوذ و حضور دوباره خود را در کشور بگسترانند اما امام خمینی(ره) با درک و علم و یقین به این موضوع قبل از بدورد حیات با سفارش هایی که کرده بودند زمینه را برای دادن زمام حکومت انقلابی به دستان رهبری دیگر آماه کرده بودند تا پس از سفرش به دیار باقی نهال نوشکفته و پاگرفته انقلاب اسلامی در مسیر رشد و تعالی حرکت کرده و به حکومت غایی و نهایی سلاله زهرا و حضرت مهدی(عج) متصل شود.

بعد از درگذشت رهبر انقلاب اسلامی ایران در 14 خردادماه 68 با برگزاری جلسه ای فوق العاده توسط مجلس خبرگان رهبری در 14 خردادماه 68 آیت الله سید علی خامنه ای رئیس جمهور وقت با کسب بیش از 72 درصد کل آراء اعضاء به عنوان رهبر انقلاب اسلامی انتخاب شدند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان یافتن جنگ تحمیلی و همینطور فوت رهبر فرزانه ایران دشمن سعی داشت با بهره مندی از تمامی فرصت های پیش روی، کلید مربوط به درب های حضورش در کشور را بیاید که خوشبختانه از سال 68 به بعد با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت همواره در این خیال  وهم خود باقی ماند اما همچنان سناریوی این مقاصد شوم با هنرمندی شخصیت های مختلف سیاسی همواره ادامه داشت تا جایی که پرده بعدی این نمایش در سال 78 و پس از آن در سال 88 با عنوان جنبش سبز بر روی صحنه رفت.

دشمنان در سال 88 تلاش مجدانه خود را برای نفوذ، بار دیگر به کار بستند و در این جا بود که بیش از هر زمان دیگری صحبت های حکیمانه امام خمینی(ره) در ارتباط با ضرورت دشمن شناسی و کسب آگاهی از مواضع دشمن احساس می شد آنجا که ایشان در کلام خود بارها به این موضوع تاکید کردند که مـا بـایـد در کـارهـایـى کـه دشـمـن هـاى مـا مـى کـنـنـد دقـت کـنـیـم و تـحـلیـل کنیم، ببینیم که آن ها به چه چیز زیاد اهمیت مى دهند و انگشت روى چه حیثیّتى از حیثیّت هـاى مـسلمین مى گذارند، و بفهمیم که آن چه که آن ها بر آن اصرار دارند، همانى است که براى مسلمین و براى بشر بد است، ما از گفتار و کردار آن ها باید کشف کنیم که این ها چه مى خواهند و مـا بـایـد چـه بـکـنـیـم هـر راهـى را کـه انـتـخـاب کـردنـد مـا باید راه مقابلش را انتخاب کنیم.

امام خمینى (ره ) ضمن تأیید دشمن شناسى، به عنوان یک وظیفه مستمر مى فرمایند: برنامه ملت ما، برنامه قلیل المدت، این است که دشمن را شناختید و از میدان به در کردید، حالا هـم دشـمـن را بـشـنـاسـیـد و از میدان ردش کنید. دشمن ما فقط محمدرضا نبود، هر کس مسیرش مسیر اسلام نباشد، دشمن ما است.

 پیام امام خمینی (ره) نشان می دهد که دشمن شناسی در واقع یک مفهوم گسترده و عمیق است که تنها به دوره خاصی از تاریخ محدود نمی شود و در ادوار مختلف باید این ضرورت را به کار بست تا بتوان با کسب نگاهی عمیق و جامع در مقابله توطئه های دشمنان ایستادگی کرد.

نمایش قدرت بصریت مردم در برابر پروژه نفوذ 

مهم ترین نکته در موضوع دشمن شناسی توجه به عنصر مهم نفوذ است که اگر میزان آگاهی و هوشیاری ما کاهش پیدا کند در واقع بستری برای نفوذ دشمن فراهم شده که مقام معظم رهبری نیز در ارتباط با همین موضوع در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان در 12 آبان ماه سال 1384اشاره می کنند که: گریه هم می کنند در همین مذاکرات هسته ای مشاهده شد که مامور آمریکایی گفت من از جوانی با جنگ مخالف بودم و گریه کرد. خب یه عده ای ممکن است ساده لوحانه بگویند عجب، واقعا اینها آدمهای خوبی شده اند مژدگانی که گربه عابد شده اما همین آدمی که از جنگ متنفر است که از یادآوری جنگ گریه اش میگیرد و جلوی دوربین اشک می ریزد این از همان آدمهایی است که وقتی صدای کودک را در غزه قطعه قطعه می کنند و صهیونیست ها با کمال قساوت و بی رحمی به زن و کودک و بچه و بزرگ و پیر و جوان رحم نمی کنند اینها حتی اخم هم نمی کنند.

دشمن همچنان در تلاش است که بار دیگر وارد میدان مقابله حضوری شود که تاریخ به دی ماه سالی تاریخی با عنوان 88 می رسید. دی ماهی که بوی بهمن می دهد  و از آغاز روزهای سردش میتوانی طعم سرکوب فتنه ای دیگر را استشمام کنی.

آرشیو مربوط به سه روز قبل از خلق حماسه 9دی ماه را به عقب بر می گردانیم به عاشورایی می رسیم که همانند عاشورای 61 هجری سپاهی از یزدیان و در گوشه ای دیگر عزادارن حسینی قرار گرفته اند.  در میان جمعیت عزادار حسینی و اشک ریزان عده ای دیگر با سر دادن شعارهای فتنه گرانه به خیابان های تهران سرازیر می شوند و با سربندهای سبز رنگشان سعی دارند در جنبشی سبز، عاشورا و انقلاب را به تمسخر گرفته و در نهایت منجر به براندازی شوند.

کوچه پر است از صدای فریادها کمی آنطرف تر شیشه های شکسته و سطل ها آتش گرفته تا یادآور خیمه های پر از دود در بیان های کربلا باشند. گویی مسافر زمان شده ای و در میان اشک ها و ناله ها به سال های 61 هجری سفر کرده ای اما اینجا ایران است و عده ای هم سعی دارند در روز متعلق به سالار شهیدان حکومتی انقلابی و مهدیوار را از میان برداند اما دریغ از اینکه نمیدانند ریشه اتصال عشق به ولایت در قلب های عزادارن حسینی ریشه دوانده و به سرشت فاطمی شان پیوند خورده است.

نمایش قدرت بصریت مردم در برابر پروژه نفوذ 

تمامی شبکه های داخلی و خارجی تصاویر مربوط به هتک حرمت را با سرعت هرچه تمام مخابره می کنند و عده ای در آن سوی مرزها بر سر میز شرط بندی بر فرمانروایی دوباره بر خاک ایران نشسته اند و با جهت دهی به افسران فتنه در این سوی خاک شوقی دوچندان برای ورود به پایتخت می دهند و چمدان هایشان را برای حضور آماده می کنند و سران فتنه نیز با قول های بی پایه و اساس طرفداران را همراه خود می کنند.

عشق به سالار شهیدان هچون خونی در بطن کشور است و سکانس بعدی از تجمع مردم 3 روز بعد به روی صحنه می رود  و مردم با حضوری سبز به رنگ پرچم سه رنگ در خیابان های سراسر کشور حضور پیدا کرده و حمایتشان را از نظام انقلاب اسلامی در گوش جهانیان فریاد می زنند درحالی که دشمن در مسیر ورود به پایتخت است رسانه ها انزجار ملت ایران را با قدرتی تمام مخابره می کنند.

با حضور پرشکوه و بی نظیر مردم 9 دی را به یوم الله 9دی تبدیل می کند و تیتر روزنامه های صبح روز دهم دی ماه  می شود " یوم الله 9 دی ماه آخرین میخ بر تابوت فتنه " و در روزنامه دیگری می بینیم  که از این روز با عنوان حماسه پایتخت یاد می کند.

آلبوم دی ماه 88 در نهمین روزش طلایی ترین تصویر را دل خود ثبت کرد و برای همیشه به همگان اثبات کرد انقلاب و حکومت انقلابی ریشه در نهضت عاشورا و حسینی دارد و تا زمانی که قلب ها مملوء از عشق حسینی باشد نفوذ دیگر معنایی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها