آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

امیدواریم دیگر مسئولی در کشور گول آمریکا را نخورد/ در فتنه 88 به اسلام اهانت شد

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا دشمن است و نباید به او اعتماد کرد. این امر برای مسئولین ما باید درس باشد. به حمدلله برخی مسئولان عذرخواهی کردند و گفتند گول وزیر خارجه آمریکا را خوردند. ان‌شاءالله دیگر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی نباشد که گول آمریکا را بخورد و به آمریکا دل بسته باشد.
کد خبر: ۲۱۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ - 30December 2016
بودجه کشور باید به همه انسان‌های ضعیف جامعه برسدبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت:‌ «ایام الله» یعنی روزهایی که حوادثی اتفاقی افتاده و همه چشم‌ها را خیره کرده و همه فهمیده‌اند که این یک روز استثنایی است مانند روز غرق فرعون در رود نیل، در زمان خود ما نیز 22 بهمن، یکی از ایام الله است.
 
وی ادامه داد: پیغمبر اکرم(ص) اعلام رسالت کردند و به یاران اندکش فرمودند که شما وارث زمین خواهید شد و این را به دلیل صبر و استقامت فرمودند. مسلمین در مکه تحت فشار مشرکین بودند. بلال را شلاق می‌زدند و می‌گفتند دست از دین فرزند عبدالله بردار اما بلال می‌گفت من دست از دین رسول خدا(ص) بر نمی‌دارم.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: در ایران نیز 22 بهمن را به دلیل صبرها، استقامت‌ها و وحدت حور محور ولایت به دست آوردیم. اگر بر پهلوی پدر و پسر و صدام پیروز شدیم به همین دلیل بود. اگر آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند و شاه فرار کرد، به همین دلیل بود. حال که پیروز شده‌ایم خداوند در قرآن به ما می‌فرماید، شما را جای آن‌ها قرار دادیم. ما، شما را حاکم گردانیدیم تا ببینیم شما چه می‌کنید.

وی افزود: خداوند در ادامه  می‌فرمایند که خدا به شما اعلام می‌کند، بدانید حال که حاکم شدید، اگر شکرگذار باشید، قدرتتان را بیشتر و اگر کفر بورزید عذاب من سخت است. مسئولان نظام این آیه را بشنوند و به عوض شکر، کفر نورزند و شکر نعمت این است که به وظیفه عمل کنند. در روایتی آمده است که خدا بندگانی را انتخاب می‌کند، به آن‌ها قدرت می‌دهد تا در خدمت مردم باشند. لذا وظیفه خدمت به مردم و رسیدگی به ناتوانان و مستمندان است.

امام جمعه موقت تهران گفت: بودجه در مجلس باید به گونه‌ای مصوب شود که به تمامی انسان‌های ضعیف برسد و باید جوری تنظیم شود که یک انسان بی خانه نماند و نتواند نسخه‌اش را نگیرد؛ نه آنکه بیت المال در تصرف عده‌ای دربیاید و حقوق ‌های کلان و غیرمتعارف به وجود بیاید و مردم از دست غارتگران بیت المال ناله بزنند.

آیت الله موحدی کرمانی عنوان کرد: آقایانی که در این نظام مسئولیت دارند، توجه داشته باشند که این پست به تو داده نشده است که افراد نزدیک و سفارش شده را به کار بگماری. پس تکلیف آن بنده خدایی که پارتی ندارد چه می‌شود. آن فرد هر وقت مراجعه می‌کند، می‌گویند استخدام ممنوع است و کار نیست. 
 
وی تصریح کرد: هر جا که درآمدهای بالایی است، حقوقی ضایع شده است. اینکه جیب‌های برخی پر شده است به این دلیل است که جیب‌های برخی دیگر خالی شده است.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه روز «9 دی» از ایام الله است، گفت: روز 9 دی، روز تجدید پیوند ملت با ولایت است. روزی است که مردم نشان دادن، خطرشناس هستند و برای دفع خطر تصمیم می‌گیرند. دشمن خارجی در فتنه 88 امید پیدا کرده بود که بتواند به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند و قدرت طلبان داخلی پرچم تقلب در انتخابات را برای مبارزه با نظام برافراشته بودند و هشت ماه به فساد پرداختند.

وی اضافه کرد: مردم فتنه را با بصیرت خود خاموش کردند. بصیرت معنایش تشخیص توطئه دشمن، بیداری، آگاهی، تصمیم و حضور به موقع و اقدام قاطعانه است و بصیرت پیوسته مورد تاکید مقام معظم رهبری است. این بصیرت در 9 دی خود را نشان داد. در راهپیمایی 9 دی افرادی بودند که بیدار شدند و مرگ بر فتنه‌گران را سر دادند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: کسانی که به آتش فتنه دامن زدند، متاسفانه سوابق خوبی در انقلاب داشتند و همین امر خطر را دو چندان کرد و ناآگاهان را گول زد. فتنه درون از جنگ برون با دشمن خطرناک‌تر است.

وی گفت: اصحاب فتنه، مگر نمی‌شنیدند که تبلیغات دشمن، آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس خائن مردم را به ریختن در خیابان‌ها تشویق می‌کند. در فتنه‌ها، فتنه‌گران نمودی از حق ارائه می‌کنند اما در فتنه 88 هیچ حقی دیده نشد و هر چه بود باطل بود و به همین دلیل زود رسوا شدند. در فتنه به اسلام، احکام روزه، امام حسین(ع)، امام و رهبری اهانت شد. به یهودی و مسیحی و آتش پرست هم رحم نکردند.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران به نقض برجام از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از ابتدا فرمودند که من به مذاکرات خوشبین نیستم، چرا مسئولین به این جمله توجه نکردند. آمریکا دشمن است و نباید به او اعتماد کرد. این امر برای مسئولین ما باید درس و عبرت باشد. به حمدلله برخی مسئولان عذرخواهی کردند و گفتند گول وزیر خارجه آمریکا را خوردند. انشاالله دیگر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی نباشد که گول آمریکا را بخورد و به آمریکا دل بسته باشد. 
 
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ما باید به درون کشور و قدرت‌هایی که داریم توجه کنیم. امکانات فراوانی در کشور وجود دارد. چرا باید جوانان مستعد و هوشمند ما بیکار بمانند. باید با بهره‌گیری از امکانات فراوانی که در کشور داریم، مشکلات اقتصادی‌مان را خودمان حل کنیم.
 
وی در خصوص وحشی‌گری‌های آل سعود و آل خلیفه در یمن و بحرین گفت: رژیم آل خلیفه و آل سعود شرمشان باشد. آنان تا کی به این همه ظلم و تجاوز خود ادامه خواهند داد. این غافلین از خدا بدانند که حکومت ممکن است با کفر بماند اما با ظلم نمی‌ماند.
 
آیت الله موحدی کرمانی در رابطه با آزادسازی حلب نیز گفت: آزادسازی حلب را تبریک می‌گویم. این آزادسازی فقط یک پیروزی نظامی نبود، بلکه پیروزی حق بر باطل است. حامیان تروریسم باید این پیروزی را ببینند و از غصه بمیرند.
 
امام جمعه موقت تهران در پایان خطاب به مسئولان بیان کرد: مساله اشتغال جوانان بیکار را جدی بگیرید. به قشر آسیب‌ پذیر توجه داشته باشید. تعطیلی کارخانه‌های تولیدی یک فاجعه است و علم و فرهنگ از اهم امور است. شما مسئولان، امین مردمید و حکومت امانت در دست شماست و در آن دنیا پیوسته از شما در مورد امانت پرسیده می‌شود.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها