جیمز دی سویج:

اولویت ترامپ شکست داعش به جای حذف اسد است

استاد علوم سیاسی و سیاست عمومی دانشگاه ویرجینیا گفت: اولویت ترامپ شکست داعش به جای حذف اسد است.
کد خبر: ۲۱۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ - 01January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،اولویت ترامپ شکست داعش به جای حذف اسد است «جیمز دی سویج» استاد علوم سیاسی و سیاست عمومی دانشگاه ویرجینیا با بیان اینکه سیاست‌های اتحادیه اروپا در برخورد با بحران پناهندگان شکست خورده است، گفت: دولت‌های اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا ثابت کردند که در غربالگری بسیاری از این پناهندگان در ارتباط‌های احتمالی‌شان به داعش ناتوان هستند. این شکست‌ها اختلافات عمیقی را بین دولت‌های اتحادیه اروپا به وجود آورده است. اتحادیه اروپا مجبور شده است برای نگهداری پناهندگان در این کشور پول پرداخت کند. مرکل مجبور شده است محدودیت‌های سختی را برای محدود کردن ورود پناهندگان جدید به آلمان تحمیل کند؛ اما هنوز هم بیشتر پناهندگان از طریق یونان و ایتالیا به اتحادیه اروپا وارد می‌شوند.

او با اشاره به وضعیت کشورهای اتحادیه اروپا در برخورد با بحران پناهندگان تصریح کرد: اتحادیه اروپا برای واکنش به بحران پناهندگان به‌طور کامل آماده نشده بود. همچنین قبل از استقبال از پناهندگان به اروپا، آنگلا مرکل هرگز با مقامات دولت آلمانی خود و یا مقامات اتحادیه اروپا و رهبران 27 دولت دیگر اتحادیه اروپا مشورت نکرد. در مسائل مربوط به خوراک، مسکن، ضروریات مراقبت از سلامت پناهندگان و یا ارائه فرصت اشتغال، آمادگی پیشرفته‌ای صورت نگرفته بود. سازمان‌های دولتی کشورهای فقیر اتحادیه اروپا مانند یونان، ایتالیا و کشورهایی از حوزه بالکان با درخواست پناهندگان برای پناهندگی سراسیمه شده‌اند.

سویج با بیان اینکه اولویت سیاست خارجی دولت ترامپ در سوریه، مبارزه با داعش است، گفت: رئیس‌جمهور منتخب، دونالد ترامپ در جریان انتخابات اعلام کرد که ایالات‌متحده هرگز نباید در عراق یا لیبی مداخله می‌کرد. همچنین او مخالف اعزام نیروهای آمریکایی در جنگ سوریه است. از بین بردن صدام حسین و معمر قذافی از صحنه قدرت سبب ظهور القاعده و داعش شد. روسیه و ایران در حال حاضر از بشار اسد در مبارزه با داعش در سوریه حمایت می‌کنند و ترامپ نیز از این تلاش‌ها پشتیبانی می‌کند. اولویت ترامپ شکست داعش به جای حذف اسد است. به‌منظور دستیابی به این هدف، ترامپ اعلام کرد که «دولت من با هر کشوری که مایل به همکاری با ما در شکست داعش و توقف تروریسم رادیکال اسلامی است، همکاری خواهد کرد.»

وی با اشاره به نقش ایران، روسیه و سوریه در مبارزه با داعش ادامه داد: ترامپ گفت که «اسد در حال کشتن داعش است، روسیه در حال کشتن داعش است، ایران در حال کشتن داعش است.» و اینکه ایران «در حال قدرتمندتر شدن است.» ترامپ همچنین عنوان کرده است که اگرچه اسد «خوب نیست»، اما اگر اسد حذف شده باشد «چه کسی کنترل را در دست خواهد گرفت؟» او می‌گوید که یک رهبر جدید می‌تواند منشأ افراط‌گرایی بیشتر و نه ثبات باشد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار