روزنامه نگار و فعال رسانه در گفت و گو با دفاع پرس؛

برخی رسانه ها در جریان فتنه بزک کنندگان آمریکا شدند/ فضای غبار آلود فتنه 88 با تدابیر رهبری شفاف شد

روزنامه نگار و فعال رسانه ای فعالیت برخی از رسانه ها در جریان فتنه 88 را همسو با اهداف آمریکا عنوان کرد و گفت: تدابیر داهیانه رهبری توانست آتش این فتنه را خاموش و فضای غبارآلود را شفاف سازد.
کد خبر: ۲۱۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ - 01January 2017

برخی رسانه ها در جریان فتنه بزک کنندگان آمریکا شدند/ فضای غبار آلود فتنه 88 با تدابیر رهبری شفاف شدگروه اخبار داخلی دفاع پرس، دفاع پرس، حماسه نهم دی ماه 88 یکی از روزهایی است که همچون 22 بهمن و هزاران تاریخ دیگر در تقویم ملت ایران دارای اهمیت است که می توان آن را از زوایای مختلفی مورد بررسی و تشریح قرار داد که یکی از این ابعاد می تواند نگاه رسانه ها به خلق این حماسه و تلاش افزون قلم آنها در مسیر روشنگری آحاد جامعه در جریان فتنه 88 باشد.

 سالگرد این حماسه ما را بر آن داشت که از قاب رسانه این حماسه را بررسی کنیم و مرتضی خلفی زاده، روزنامه نگار و فعال رسانه ای است که روی گفت و گوی ما شده است که در زیر مشروح آن را می خوانیم:

دفاع پرس: فکر می کنید که در جریان فتنه 88و حماسه نهم دی ماه رسانه ها چه قدر توانستند موثر عمل کنند و با تعبیری دیگر چه نقشی را ایفا کردند؟

در دوره زمانی هشت ماهه شکل گیری فتنه 88 از قسمت ابتدایی تا افول آن رسانه ها به سه سه دسته  رسانه های حامی انقلاب، رسانه های سکوت کننده در مقابل این جریان و رسانه هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم این جریان را همراهی می کردند تقسیم شدند و هر کدام نقشی را در این بزنگاه مهم سیاسی ایفا کردند.

به تعبیری دیگر اگر فتنه 88 مهار شد بخشی از آن توسط رسانه های انقلابی بود که با روشنگری و آگاهی بخشی که در بستر عمومی جامعه ایجاد کرده بودند توانستند این مهم را محقق کنند.

اما برخی دیگر از رسانه ها در این میدان با درهم آمیختن فضای حق و باطل سعی داشتند که جو شفاف و آشکار ار از میان برداشته و ایجاد تناقض کنند به عبارتی دیگر  این رسانه ها با فعالیت های یاریگر دست های سران فتنه شده و سعی کردند چهره آمریکا را مثبت نشان دهند.

به عبارتی دیگر فعالیت این رسانه سبب شد فلش جمهوری اسلامی که به سمت دشمن بیرونی بود به سوی داخل کشیده شده و تشدید فضای دوقطبی را  با ارسال پیام ایجاد کردند و بزک کنندگان آمریکا شدند.

متاسفانه امروز هم برخی از رسانه ها هستند که در این راستا عمل می کنند که رهبر انقلاب نسبت به فعالیت آنها هشدار داده است.

این رسانه ها با پیام هایی که منتشر می کنند بستر مذاکره، تعامل و امتیاز دادن به دشمن را فراهم می کنند.

پایه و اساس مهار فتنه شخص رهبری بود

شخص رهبری در جریان فتنه 88 به عنوان هادی مردم و افکار عمومی تمام تلاش خود را داشتند که فضای غبار آلود فتنه را خوابانده و فضای حقیقت را برای اذهان عمومی آشکار کنند.

رسانه هایی که در مسیر تدابیر رهبری حرکت کردند توانستند در این جریان پیروز شده و از شروع تا پایان همراه مردم باشند.

با روشنگری این رسانه ها به تدریج افرادی که ذهنیت منفی نسبت به برخی از مسائل داشتند فضا برایشان روشن و حقیقت نمایان شد و به مرور زمان دور فتنه گران خالی و اعتماد خدشه دار شده ای که مردم نسبت به نظام پیدا کرده بودند دوباره به جایگاه اصلی خود بازگشت.

در زمان فتنه رسانه ها به  یک دسته بندی کاملا مشهود  رسیدند که  برخی  از آنها خنثی عمل کرده بعضی  دیگر هم  در نقش مقابله با دشمن و فتنه حضور داشتند و برخی هم در پازل فتنه  مشارکت و به تعبیر دیگر بنزین روی آتش شدند.

رسانه های انقلابی ماهیت ضد انقلابی مدافعان منافع جمهوری اسلامی را مشخص کردند

رسانه های انقلابی در فتنه 88 و حماسه نهم دی ماه توانستند با رصد دقیق جبهه دشمن و رسانه های مقابل ترفندهای دشمنان را آشکار کرده و باورهای منافقانه آنان را پرنگ کنند.

این رسانه ها توانستند ماهیت برخی افرادی که خود را مدافع منافع جمهوری اسلامی می دانستند را افشا کرده و شبکه های ارتباطی شان را آشکار کنند.

با عنوان شدن نام فتنه گران توسط رسانه های انقلابی عده ای از آنها از بیم پاسخگویی به دستگاه قضایی از کشور خارج شدند.

رسانه های روشنگر با انعکاس حقایق موجود از سران فتنه و افراد مشارکت کننده در شکل گیری این جریان بسترهای خالی شدن طرفداران این جریان را فراهم کردند و عملا دشمن نتوانست برنامه های خود را به پیش ببرد.

فتنه 88 طراحی خارجی داشت

در واقع فتنه 88 یک طراحی خارجی داشت و پایه آن را که ما فعال فتنه و یا فتنه گر می خوانیم افرادی بودند که ابزار و اسباب دشمن قرار گرفتند البته باورهای آنان هم، همسو با باورهای دشمن بود.

رسانه های لیبرال سرمایه داری، رسانه هایی که دارای تفکر ضد ولایت فقیه که زمانی انقلابی بودند و به جرگه ضد انقلابی پیوستند به دنبال حفظ منافع خود بودند و می خواستند با شعار تعامل با دنیا و پیوستن به جامعه جهانی از افکار و عقاید امام  و رهبری عبور کنند.

بی شک این افراد بستر سوء استفاده دشمنان را ایجاد کردند که وقتی چهره های آنان افشا شد ناچار شدند که یا در موقعیت عقب نشینی قرار گرفته و سکوت اختیار کنند و یا محاکمه شوند و برخی دیگر که بازیگران نقش اولی بودند جایی برای حضورشان نبود.

دفاع پرس: فکر می کنید پرداختن به موضوع فتنه 88 و بازخوانی حماسه نهم دی ماه چه فوایدی را می تواند به دنبال داشته باشد؟


مرور در تاریخ 38 ساله انقلاب نشان می دهد که هرگاه مردم حضور با بینش در صحنه داشته اند سبب گردیده که بسیاری از بحران ها مهار شده و مانع از اتفاقات ناگوار شود.

در سال 88،هشت ماه فضای کشور با راست و دروغ مخلوط گردیده و حق و باطل مقابل یکدیگر قرار گرفتند و سرانجام عوامل دشمن در روز عاشورا به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله توهین کرده و با اهانت به باورهای اعتقادی و مذهبی ملت ایران  سعی کردند به اهداف خود دست یابند اما دشمن کاملا این موضوع را فراموش کرده بود که موضوعات اعتقادی و باورهای دینی دارای لایه های سخت و نفوذ ناپذیر است که نمی توان به آن وارد شد.

دشمن بارها این راه را امتحان کرده است اما همواره با شکست مواجه شده و درحال حاضر نیز رهبر فرزانه انقلاب بارها در ارتباط با بحث نفوذ هوشدارهای لازم را ارائه فرمودند.

دشمن به دنبال این است که از طریق نفوذ به افکار و باورهای مردم، لایحه های سخت را شکافته  و زمانی که باورها را تضعیف کرد و مردم نسبت به انقلاب باورهایشان تخریب شد آن وقت با بروز فتنه ای دیگر این حضور در صحنه کمرنگ می شود.

توجه به نفوذ فکری بر افکار عمومی مضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری

موضوعی که همواره بسیار مورد تاکید مقام رهبری است توجه به نفوذ فکری است که با ورود به این بحث می توان در باورهای افکار عمومی تغییر ایجاد کرده و آن را دچار دگرگونی کرد.

نهم دی ماه گنجینه انقلاب است

تکرار حماسه نهم دی ماه نه تنها از دید یک حماسه بلکه به عنوان یک ذهیره و گنیجنه بلند مدت باید برای انقلاب حفظ شود و در واقع این سپر و پشتوانه ای محکم برای انقلاب باشد.

ما باید بدانیم که اگر قرار است مشکلات کشور در تمامی صحنه ها حل شود ضورری است که به باورها و اندیشه های انقلاب باز گردیم تا بتوانیم آنها را براساس چارچوب های انقلاب متحول کنیم.

گفتگو از مهری کارخانه


انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار