برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن در آمل + تصاویر

جلسه ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل با حضور مسئولین استانی و شهرستان آمل برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ - 05January 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران،  جلسه ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل که با حضور ائمه جمعه، مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، نماینده صدا و سیمای مرکز مازندران، فرماندار ویژه آمل و مدیران ادارات، اعضای شورای اسلامی شهر و پیشکسوتان  دفاع مقدس در حسینیه بیت امام جمعه آمل برگزار شد.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل با بیان اینکه 35 سال از حماسه اسلامی ششم بهمن آمل می گذرد اما هنوز نتوانستیم کارهای زیربنایی در مقام این حماسه انجام دهیم، اظهار داشت: متأسفانه بعضی از مدیران استانی این حماسه را مختص به شهرستان آمل می دانند درحالی که امام عزیزمان دروصیت نامه خود از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند.

وی با بیان اینکه برای ماندگارای این حماسه باید همه تلاش لازم را صورت دهند، افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر فقط وظیفه آسفالت خیابان و بازگشایی معابر را ندارند و باید درکارهای فرهنگی که یکی از وظایف ذاتی آنان است مشارکت داشته باشد.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: مقام و منزلت آمل با داشتن آن همه سابقه تاریخی و فرهنگی این نیست که ضرورت دارد دارای موزه مشاهیر و دفاع مقدس باشد که امری مهم است.

وی ادامه داد: راه اندازی موزه مشاهیر و دفاع مقدس درحقیقت بیان خاطرات و انعکاس آن به آیندگان است که همگان بدانند چه علمای بزرگ و جوانان عزیزی بودند که برای دفاع از کیان مملکت و اسلام جانشان را فدا کردند.

امام جمعه آمل با قدردانی از همت والای مدیران شهرستان در برگزاری همایش بصیرتی نهم دی و یادواره شهدای روحانی با حضور رییس قوه قضاییه اظهارداشت: از تلاش و حضور همه عزیزان در این مراسم قدردانی داریم.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: همایش گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل باید در خور مقام و جایگاه این روز بزرگ برگزار شود.

 سردارعبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان این که برای احداث موزه مشاهیر و دفاع مقدس آمل بیش از 8 بار جلسات استانی و شهرستانی برگزار شد اما هنوز نتوانستیم این کار را عملی کنیم، گفت: نظر تمام پیشکسوتان دفاع مقدس این است که هتل فعلی شهرداری که روزی محل اعزام رزمندگان به جبهه بود به محل احداث موزه تبدیل شود.

 وی ادامه داد: با توجه به ارائه پیشنهاد به شورای شهر و شهرداری آمل مکانهای دیگر برای احداث به ما نشان دادند تا در آن مناطق نسبت به راه اندازی موزه مشاهیر و دفاع مقدس اقدام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: اگر صاحب حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل را استانهای دیگر بودند به صورت قطع و یقین بدانیم که بهتر و بیشتر از ما برای انتقال و تبیین آن کار می کردند.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: شهرآمل زمانی پایتخت علویان و مرکز طبرستان بود و در این شهر سادات علوی حکومت داشتند و باید تلاش های لازم و شایسته ای در راستای ماندگاری حماسه اسلامی ششم بهمن داشته باشیم و در مسیر معرفی ظرفیت های ارزشمند آمل گام برداریم.

وی تصریح کرد: مقدمات کار برای احداث موزه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری در سال گذشته آماده بود تا به دست رییس قوه قضائیه کلنگ زنی شود اما آب منطقه ای مازندران به جهت اینکه زمین دربستر رودخانه قرار دارد مخالفت کرد.

سردار ملکی اظهارداشت: موزه دفاع مقدس برای شهر یک نماد اصلی است و آیا ما کمتر از دیگر شهرهای کشور هستیم که نباید موزه مشاهیر و دفاع مقدس داشته باشیم که ضرورت دارد از همه ظرفیت ها در راستای احداث این موزه استفاده شود.

در ادامه این جلسه احمد منفرد فرماندار ویژه آمل با ارج نهادن به مقام شهیدان والا مقام ششم بهمن سال 60 آمل گفت: متأسفانه در یک سال گذشته چندین جلسه در راستای احداث موزه مشاهیر و دفاع مقدس آمل گذاشته شد اما تاکنون اتفاق خاصی صورت نگرفته است.

وی اظهارداشت: طی تماس تلفنی استاندار مازندران قول دادیم تا این موضوع نهایی شود و حداقل در سالروز حماسه ششم بهمن سال 60 آمل سال جاری کلنگ آن زده شود.

فرماندار ویژه آمل تصریح کرد: چند قطعه زمین برای احداث موزه درنظر گرفته شده است و باید کارشناسی صورت گیرد که چه مکانی مناسب است.

همچنین احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این جلسه با بیان این که ابزارهای فرهنگی بهترین شیوه برای انتقال پیام شهیدان به نسل جوان جامعه است، گفت: ضرورت دارد با استفاده از ابزارهای هنری، فضاهای مجازی و تلگرامی آن چیزی که حق مطلب برای حماسه اسلامی ششم بهمن است را ادا کنیم.

وی ادامه داد: ابزار هنری که مورد توجه مقام معظم رهبری است باید درقالب رمان، کتاب و خاطرات درباره حماسه ششم بهمن نوشته تا بتوانیم کشور را متوجه این حماسه بزرگ کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: همه کارها نباید محدوده به شهر آمل باشد و نیاز است برای کشور فکر کنیم و تصمیم گیری داشته باشیم که می تواند اثربخش باشد.

جاودانی تصریح کرد: حماسه ششم بهمن سال 60 آمل در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) ذکر شده است که ایشان از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند و آمل تنها شهری است که در وصیت نامه بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی نام برده شده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد موسیقی فاخر تهیه شود و بعنوان زنگ موبایل مورد استفاده قرار گیرد و در این راستا هرگونه کمکی که خواسته شود از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دریغ نمی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: برای گسترش فرهنگ حماسه سازان ششم بهمن آمل باید فیلم های بلند سینمایی ساخته شود که در قسمت های مختلف در سیمای مرکز مازندران و کشور پخش شود.

وی با بیان این که تبیین ابعاد حماسه ششم بهمن سال 60 آمل ضرورت دارد، گفت: قسمتهایی از وصیت نامه، عکس و خاطره شهدای گرانقدر این حماسه بزرگ در قالب 30 ثانیه ای تهیه و در شبکه های اجتماعی در طول سال انتشار داده شود.

جاودانی تصریح کرد: نیاز است تلاش های لازم برای معرفی، انتقال و تبیین ابعاد حماسه ششم بهمن سال 60 آمل صورت گیرد که امری ارزنده و مهم است.

در پایان این جلسه محمد محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: تاکنون برای ماندگاری حماسه اسلامی ششم بهمن آمل چاپ 8 جلد کتاب توسط سردار مهدی خانی، 13 مستند، ساخت موسیقی 6 بهمن و فیلم سینمایی بلند ماهی سیاه کوچولو صورت گرفته است.

 وی اشاره کرد: 3 مستند دیگر در حال ساخت است و برای ساخت یک فیلم بلند سینمایی دیگر نیز توسط کارگردان های مطرح کشور در حال رایزنی هستیم تا محقق شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل با بیان این که در سال گذشته 83 همایش و پروژه های عمرانی در هفته ششم بهمن اجرا شد، گفت: متاسفانه براساس دستور استانداری مازندران ستادهایی نظیر سوسنگرد، سوم خرداد و دیگر عناوین درشهرستانها تشکیل می شود اما تاکنون برای گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن یک ستاد استانی تشکیل نشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به پیگیری های فراوان برای بنیاد حماسه ششم بهمن آمل گفت: از 4 سال گذشته تاکنون پیگیر راه اندازی بنیاد ششم بهمن آمل بودیم که خوشبختانه موافقت شورای فرهنگ عمومی کشور گرفته شد.

وی اظهارداشت: باید تلاش و اهتمام لازم را صورت داده و از تمام توان و رایزنی ها بتوانیم این بنیاد را در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به تصویب برسانیم.

محمدی افزود: با راه اندازی بنیاد ششم بهمن آمل سالانه ردیف اعتباری خاصی دارد و می توانیم برای گسترش فرهنگ حماسه اسلامی در طول سال برنامه داشته باشیم که بسیار گرانقدر و اثربخش است.

یادآور می شود، مردم شهرستان هزارسنگر آمل با حماسه آفرینی خود در ششم بهمن سال 60 صحنه های ماندگاری از ایثار و فداکاری را خلق کرده و امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها