نوریان:

تکفیری‌ها از سوریه به ترکیه انتقال پیدا کردند/ ناامنی‌های اخیر در ترکیه قابل پیش‌بینی بود

رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: حوادثی که امروز در ترکیه رخ می‌دهد ناشی از سیاست‌های نادرست این کشور درقبال مردم و دولت سوریه است.
کد خبر: ۲۲۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ - 06January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «اردشیر نوریان» رئیس کمیته دفاعی مجلس در گفت وگویی درباره ناامنی‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر درکشور ترکیه اظهار کرد: بخش عمده واصلی این اتفاقات که در ترکیه درطی ماه‌های اخیر رخ داده است ناشی از سرریز گروه‌های تروریستی و تکفیری است که از سوریه به ترکیه انتقال پیدا کرده‌اند.

وی افزود: به نظرمن ناامنی های اخیر ترکیه یکی از پیامدهای قابل پیش بینی بود که با توجه به سیاست های ترکیه در قبال ملت و دولت سوریه دور از دسترس نبود.

رئیس کمیته دفاعی مجلس خاطر نشان کرد: ترکیه در بحران سوریه به دلیل حمایت تسلیحاتی و کمک آموزشی ومالی به جریان تکفیری به آنها کمک  کرده و آنها را تقویت کرد لذا ناامنی های صورت گرفته و اتفاقات امروز در ترکیه جزء پیامدهای ناشی از همراهی این کشور در مقطعی با گروه های تروریستی است.

وی تصریح کرد: مقامات ترکیه ای زمانی که گروهک های تروریستی را همراهی می کردند واز آنها درجهت سرکوب مردم و دولت سوریه استفاده می کردند باید پیش بینی می کردند که ممکن است این گروه های تروریستی که وابسته به پول و قدرت هستند روزی در قبال آنها نیز وارد عمل خواهند شد.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار