چهارمین جشنواره هنر جهانی مقاومت برگزیدگان خود را شناخت/ رونمایی از تندیس شیخ «النمر»

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره هنر مقاومت عصر امروز با حضور شخصیت های فرهنگی هنری در موزه هنرهای صبای تهران برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ - 07January 2017
چهارمین جشنواره هنر جهانی مقاومت برگزیدگان خود را شناختبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی هنر مقاومت عصر امروز با حضور سردار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، حبیب الله صادقی دبیرکل جشنواره هنر مقاومت، کاظم چلیپا، سید مسعود شجاعی طباطبایی، سردار آزادی و هنرمندان کشور لبنان برگزار شد.

حبیب الله صادقی دبیرکل جشنواره هنر مقاومت با بیان اینکه جشنواره هنر مقاومت شرافت و غیرت مردم سرزمینمان را در پی داشت، اظهار داشت: جشنواره غیر از غیرت، هوشمندی و مقاومت چیزی از مدیران این جشنواره ندیده ایم.

وی افزود: دغدغه سه دوره این جشنواره حکایت از پاسخ دادن به رفتار دشمن بود. فکر نمی کنم دشمن در عرصه تبلیغات کمتر از شیمیایی ها و دجال بودنشان در مقابل انقلابمان کم گذاشته بودند که فرماندهان هنر ما در عرصه مقاومت به مقابله آن ها پرداختند.

دبیر کل جشنواره مقاومت خاطر نشان کرد: هنرمند به معنای احیاگر و متوالی همراهی با آرمان های ملت توانست رسالت بزرگی را به سرانجام برساند. نقش هنرمندان آرمانخواه در کار بزرگ انقلاب برای معرفی فرهنگ تشیع ستودنی است.

صادقی تصریح کرد: در دوازده رشته جلوه های فراوان هنری برای معرفی و ثبت تاریخ هنری انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.  آثار رسیده به لحاظ تکنیکی و هنری در سطح عالی هستند. نقش دانشجویان و هیئت علمی دانشگاه افتخار زیادی داشت. این نمایشگاه در پهنه تجسمی دنباله آرمانخواه انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: آثار برگزیده جشنواره از بین پنج هزار اثر رسیده مجموعه ای به چاپ خواهد رسید. کتاب چاپ شده این مجموعه روایتگر ارجمند غیرت، مردانی و شرافت انقلاب خواهد بود.

در بخش دیگر این مراسم پیام تصویری فرزند روحانی مبارز شهید «شیخ باقر النمر» برای جشنواره هنر مقاومت نمایش داده شد. همچنین از خانواده شهید مدافع حرم «اسداللهی» تجلیل بعمل آمد.

رونمایی از تندیس شهید باقرالنمر طراحی شده توسط هنرمند «نادر قشقایی» و کتاب دوره چهارم جشنواره هنر مقاومت بخش دیگری از این مراسم بود.

سید علا ضیاالدین نماینده موزه سیدالشهدا کربلا در ادامه این مراسم اظهار داشت:  سلام بر اصحاب حسین(ع) و مبارزین جبهه حق و باعث افتخار من است که در این جشنواره انسانی حضور دارم. پیام انسانی این جشنواره از طریق هنر به عالم نشان داده می شود.

حسام مسئول جامعه هنری لبنان گفت: مفتخرم در جشنواره مقاومت هستم. در این جشنواره حس می کنم در سرزمین خودم هستم و به آینده درخشان فکر می کنم.

بخش نقاشی
در بخش نقاشی از وحید یگانه مهر، محمد نادری، ساناز غلامی، رضا جماعتی، طهمورث آشناگر، زینب رجبی و علیرضا شاملو تقدیر شد.

بخش پوستر
در بخش پوستر لیلا نیرومند و صابر شیخ رضایی مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین نفر سوم فرهود مقدم، نفر دوم محمود بازدار و نفر اول هادی قادری اعلام شدند.

 بخش کارتون
در بخش کارتون از ناصر مقدم و مجید ادبی تقدیر شد. نفر سوم بخش کارتون مهدی عزیزی، نفر دوم عثمان سوروگور از ترکیه و نفر اول محبوبه پاکدل برگزیده شدند.

بخش کاریکاتور
از شهرام شیرزادی و عارف نیازی تقدیر شد. نفر دوم هادی اسدی، نفر اول آرش فروغی توسط هیئت داوران معرفی شد.

بخش حجم
در بخش حجم از زهرا شیخ الحکمایی و امیرحسین کولیوند تقدیر شد. نفر سوم علی علمدار، نفر دوم نسرین شاپوری و نفر اول محمدتقی صداقتی این بخش برگزیده شدند.

احمد عبدالله هنرمند لبنانی در این مراسم گفت: گروه هنری رنگ های هنری از جامعه هنری ایران و هنر مقاومت تشکر می کنم.

عباس مکی استاد دانشگاه بیروت نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز از دری جدید به اسم هنر وارد شدیم که می توانیم به دنیا اشراف داشته باشیم. هنرمند مسلمان می تواند از طریق هنر راهی به جهان داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار