امیر رمضانی در گفت و گو با دفاع مقدس معرفی کرد

شهید نوژه، خلبان شهیدی که با زبان روزه در منطقه پاوه به شهادت رسید

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به معرفی برخی از شهدای نیروی هوایی گفت: شهید نوژه، از جمله خلبان هایی بود که با زبان روزه در منطقه کردستان در مقابله با منافقین به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹ - 22June 2014

شهید نوژه، خلبان شهیدی که با زبان روزه در منطقه پاوه به شهادت رسید

امیرسرتیپ خلبان رمضانی  از خلبانان پیشکسوت نیوی هوایی با اشاره به رشادت های خلبانان ایثارگر نیروی هوایی در جنگ تحمیلی به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: شهید خالد حیدری از اولین خلبانان نیروی هوایی است که اهل تسنن بود و در31شهریورماه در پاسخ به اولین حمله دشمن بعد از دو ساعت، آماده  پرواز شد و به شهادت رسید.

وی با اشاره به معرفی سایر شهدا و آزادگان نیروی هوایی گفت: آزاده محمد قادری از جمله داوطلبانی بود که در روز های آغازین جنگ به مصاف دشمن رفت و شهید محمد صالحی از دیگر ایثارگران نیروی هوایی بود که در ماموریت کردستان به شهادت رسید.

 امیر رمضانی تصریح کرد: شهید خالد مهاباد از دیگر شهدای نیروی هوایی بود که در اوایل جنگ به شهادت رسید و پیکرش بعد از 33 سال به وطن بازگشت.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به شهدای نیروی هوایی که در منطقه کردستان به شهادت رسیدند، افزود: شهید نوژه از جمله شهدای نیروی هوایی در منطقه کردستان است.این شهید عزیز مأموریت های بسیاری را انجام داد تا سرانجام در پی فرمان امام(ره) برای کمک به دکتر مصطفی چمران در سرکوب تجزیه طلبان مسلح و در حالی که روزه بود در 1358.5.20 به پرواز درآمد که هواپیمایش در آسمان کردستان ایران ـ منطقه عمومی پاوه ـ توسط نیروهای ضد انقلاب هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار