سردار رضایی مطرح کرد؛

آمادگی و توان بالای رزمی مرزبانان در حفظ و کنترل مرزهای استان/ ضرورت استمرار آموزش‌های تخصصی و به‌روز مرزبانان

فرمانده مرزبانی ناجا در پايش هوايی مرزهای جنوبی و ميانی سيستان وبلوچستان از آمادگی و توان بالای رزمی ماموران مرزبانی استان در حفظ وكنترل مرزهای حوزه استحفاظی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ - 11January 2017

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،  سردار «قاسم رضایی» در بازدید هوایی از خط مرز دریایی چابهار تا مرزهای میانی سیستان و بلوچستان ضمن توقف در منطقه مرزی «نگور»‌ با حضور در پاسگاه مرزی «دیانت»، از نزدیک از اقدامات و امكانات مراقبتی این پاسگاه بازدید و با كاركنان آن دیدار و گفت‌وگو كرد.

وی ضمن بازدید و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های عملیاتی در حفظ و مراقبت‌های مرزی و ابلاغ آخرین توصیه‌های مراقبتی و تخصصی در دیدار با پرسنل پاسگاه مرزی دیانت، گفت: مسئولیت تک‌تک شما در تامین امنیت حوزه استحفاظی بسیار حساس و پایداری امنیت یک منطقه منوط بر حسن انجام صحیح وظایف محوله است كه بحمدالله شما عزیزان با آمادگی بالای عملیاتی همراه با روحیه ایثارگری این مهم را به خوبی ثابت کرده‌اید.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایش و رصد هوایی منطقه سیستان و بلوچستان از حوزه دریا تا مرزهای میانی استان از آمادگی روحی و توان رزمی مرزبانان در کلیه نقاط مرزی این استان خبر داد و تاكید كرد: این توان بالای رزمی كاركنان باعث پایداری امنیت در سیستان و بلوچستان شده است.

عیادت ودلجویی فرمانده مرزبانی ناجا از مجروحان حادثه جكیگور

سردار رضایی در ادامه سفر خود در مرزهای جنوبی و میانی سیستان و بلوچستان از مجروحان حادثه جكیگور نیز عیادت و دلجویی کرد.

مقام ارشد مرزبانی کشور در این دیدار، با اشاره به رشادت و ایثار مرزبانان در جلوگیری از ورود اشرار مسلح به داخل خاک كشورمان، گفت: شما عزیزان دلاور با رشادت خود امنیت را به هموطنان هدیه دادید و با از جان گذشتگی خود سد راه ورود مزدوران به عمق خاک كشور شدید كه این اقدام شما اجر معنوی بسیاری دارد.

وی سپس با كادر پزشکی این مرکز درمانی دیدار و ضمن اطلاع از آخرین اقدامات درمانی آنها، بیان داشت: اقدامات و تلاش شما در مداوای این مجروحان تداعی کننده تلاش و ایثار كادر درمانی در دوران هشت سال دفاع مقدس است كه با كوشش شبانه روزی در جهت مداوای مجروحان جبهه و جنگ از هیچ تلاشی فروگذار نبودند، هم اکنون نیز اقدامات درمانی شما از رزمندگان مجروح، ادامه دهنده راه آن عزیزان است.

همچنین رئیس این مركز درمانی، گفت: من و همکارانم بسیار خوشحال و مفتخریم که در درمان این رزمندگان مرزدار سهیم هستیم، یقین دارم که امنیت خوب و پایداری كه هم اكنون در این منطقه و كل كشور حاكم است حاصل تلاش و ایثار تمامی مرزبانان میهن اسلامی است؛ قطعاً تمام تلاش و اقدامات لازم را برای درمان این عزیزان به كار می‌بریم.

توان بالای رزمی مرزبانان در حفظ و کنترل مرزهای استان

سردار رضایی همچنین در پایان سفر سه روزه خود در كمیسیون عملیاتی استان که در زاهدان برگزار شد، گفت: در بازدید از نوار مرزی استان، الحمدلله در تمامی یگان‌های مرزی روحیه بالا كاركنان همراه با توان رزمی آنان كاملا مشهود بود كه همواره باید در حفظ این روحیه و توان تلاش كرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به دیدار و عیادت از مجروحان حادثه جكیگور و روحیه بالا و ایثار آنان در جلوگیری از ورود اشرار به خاک كشور، یادآور شد: هنگام بازدید از منطقه در گفت‌وگو با مرزداران، روحیه بالایی از آنان دیدم كه این روحیه و شهامت آنان در مقابله با اشرار تداعی روحیه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در برابر مزدوران بعثی بود كه این جای شكر و قدردانی دارد.

سردار رضایی، وضعیت امنیتی مرزهای سیستان و بلوچستان را مطلوب عنوان کرد و گفت: این امر، حاصل تلاش و مجاهدت تمام مرزبانانی است كه در جای جای مرزهای گسترده استان حضوری فعال دارند و در سخت ترین شرایط جغرافیایی و جوی در حفظ و مراقبت از كیان میهن اسلامی با جانفشانی در حال انجام وظیفه هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اهمیت و استمرار آموزش‌های تخصصی و به روز برای پرسنل مرزبانی، خاطر نشان كرد: فرماندهان با توجه به اهمیت و حساسیتی كه ماموریت‌های مرزبانی دارد باید همواره در استمرار و به روز كردن آموزش‌های تخصصی و میدانی اهتمام ویژه داشته باشند و این مهم را از وظایف اصلی ماموریتی خود قلمداد کنند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار