در نشست خبری فیلم کوتاه دینی «رویش» عنوان شد؛

مقدم دوست: فیلم سازان «رویش» بنیه سینمای دینی ایران خواهند بود/ رفائی: فیلم بلند و بیداری اسلامی به جشنواره اضافه می‌شود

نشست رسانه ای دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» صبح امروز برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ - 14January 2017
مقدم دوست: فیلم سازان رویش بنیه سینمای دینی ایران خواهند بود /رفائی: فیلم بلند و بیداری اسلامی به جشنواره اضافه می شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست رسانه ای دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش صبح امروز با حضور «هادی مقدم دوست» دبیر هنری جشنواره و «سیدجواد رفائی» دبیر اجرایی جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

مقدم دوست در ابتدای این نشست درباره آثار رسیده به جشنواره رویش، اظهار داشت: کیفیت آثار جشنواره با توجه به فراخوان که تعداد زیادی فیلم ارسال شده نمونه و مثال زدنی بود. بخش مستند استقبال فوق العاده ای از جشنواره شده بود.

وی افزود: انتخاب همه فیلم ها توقع جشنواره نیست، از این رو محدودیت ها و داوری ها باعث می شود آثار برجسته انتخاب و معرفی شوند. فیلم های انتخاب شده خودشان باکیفیت بودند، نه اینکه بهترین فیلم از آثار رسیده باشند.

دبیر هنری جشنواره رویش ادامه داد: خوشحالم که فیلم هایی تولید می شود که فیلم سازان خودشان آن را در رده های فیلم دینی می دانند. فیلم سازان جوان، فیلم های زیادی برای جشنواره ارسال کردند.

این کارگردان مطرح سینمای ایران بیان کرد: فیلم سازان جشنواره رویش با ساخت فیلم دینی نشان دادند، بنیه آینده سینمای ایران خواهند بود.

مقدم دوست گفت: در دوره های قبلی اتفاقاتی در حوزه سینما دینی رخ داده است که بنا بر نفی همدیر نداریم. بنا داریم به تعریف وسیعی از سینمای دینی برسیم. کارگاه ایده تا کارگردانی، نشست های شبانه با حضور فیلم سازان و اعضای داوری برگزار خواهد شد.

زرسار قائم مقام جشنواره رویش اظهار کرد: جشنواره در سه سالن مجزا اکران خواهد داشت. سالن داستانی در سالن شماره سه، مستند در سالن پنج و سانس های پویانمایی در سالن دو سالن هویزه است‌. امسال جشنواره جلسه نقد و بررسی برگزار نخواهد کرد.۳۰دی ماه اختتامیه جشنواره در سینما آفریقا برگزار خواهد شد.
 
وی گفت: در بخش های مختلف کارگاه و نشست های تخصصی در ایام جشنواره برگزار خواهد شد. یک سال و نیم است برنامه ای تحت عنوان برداشت کوتاه در سینما هویزه برگزار شده است و طبق فراخوان اعلام شده منتظر دریافت نقدها توسط منتقدین هستیم.

رفائی دبیر اجرایی جشنواره در ادامه این نشست با بیان اینکه رسانه در معرفی جشنواره فیلم رویش نقش مهمی دارد، اظهار داشت: جشنواره اولین بار در سال ۱۳۸۴پایه گذاری شد و فیلم سازان جوانی را به جامعه هنری معرفی کرد.

وی گفت: مشهد مقدس با توجه به بعد معنوی بهترین مکان برای برگزاری این جشنواره است. ویژگی این دوره، انتقال دبیرخانه جشنواره به این شهر مقدس و توجه به اساس نامه جشنواره است.

دبیر اجرایی جشنواره بیان کرد: جهان اسلام و مخاطبین گستره جهان اسلام از جمله بخش های ویژه در جشنواره است.

رفائی عنوان کرد: در مجموعه ۴۴۰ فیلم مستند، ۶۱۸ فیلم داستانی و ۱۵۰ اثر پویانمایی به جشنواره رسیده است. ۲۱۸ اثر نیز در بخش بین الملل به جشنواره رسیده است که یازده اثر برگزیده شده اند. آثار انتخاب شده از هشت کشور بوده است.

وی ادامه داد: هفته های فیلم رویش در استان ها در شش ماهه اول سال آینده و تبادل با فیلمسازان جوان استان ها از جمله رویکردهای  ما است. بحث مدافعان حرم موضوع بخش بین الملل جشنواره بوده است. همچنین بخش بلند و ویدئویی بین الملل با رویکرد جهان اسلام به جشنواره اضافه خواهد شد. آثار سینماگران کشورهای آمریکا، فرانسه برزیل، ترکیه، افغانستان و فلسطین در جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

رفائی گفت: جشنواره رویش همزمان با پایتخت جهان اسلام اولین حرکت فرهنگی مردمی در سال ۱۳۹۵ خواهد بود. سعی شده برگزیدگان سال های قبل جشنواره در جریان برگزاری جشنواره به عنوان داور به کار رفته شود.

دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش ۲۷ تا ۳۰دیماه به دبیری هادی مقدم دوست در مشهد مقدس برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار