پرتره شهید همدانی در مستند «حاج حسین» به تصویر کشیده می‌شود

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ساخت مستندی درباره شهید حسین همدانی را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۲۲۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ - 23January 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «امیرحسین نوروزی» درباره ساخت فیلم مستندی درباره شهید همدانی که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود، اظهار داشت: شهید همدانی فعالیت‌های بسیاری از پیش از انقلاب تا زمان شهادت در سوریه انجام داد است. با توجه به این که شهید همدانی همکاری ویژه‌ای در ضبط مستندها و تاریخ‌نگاری جنگ در قاب تصویر داشت، قالب کلی فیلم را نگاه فرهنگی ایشان تشکیل می‌دهد. شهید همدانی در ساخت 2 فیلم محمدحسین مهدویان با عناوین «آخرین روزهای زمستان» و «ایستاده در غبار» با تمام اعتبار شخصی و به صورت گمنام همکاری کردند.

وی ادامه داد: شهید همدانی نگاه فرهنگی به حوزه کاری خود داشتند؛ حتی سال 88 علی‌رغم مسوولیت نظامی خود در تهران، برای افرادی که در آن اتفاقات خسارت دیده بودند آبرو گذاشته و با نگاهی فرهنگی، آسیب‌ها را پیگیری می‌کردند.

این مستندساز با تاکید بر این که سعی دارد، در این فیلم، پرتره‌ای از زندگی و شخصیت شهید همدانی ارائه دهد، تصریح کرد: نام موقت این مستند «حاج حسین» است و پس از تدوین، درباره‌ عنوان آن تصمیم می‌گیریم. فیلم‌برداری بخش سوریه در اواسط بهمن‌ماه انجام می‌شود و بخش ایران هم اسفند‌ماه مقابل دوربین خواهد رفت.

وی مدت زمان این مستند را 60 تا 70 دقیقه اعلام کرد و گفت: تا به حال 2 مصاحبه انجام شده است، اما در بخش تحقیقات سوریه به دلیل نبود آثار مکتوب در زمینه‌ی جنگ‌های اخیر منطقه، باید خودمان با استفاده از مصاحبه‌های مستقیم با افراد و حضور در محل اقدام به تولید محتوا کنیم و این مقداری کار را دشوار می‌کند.

نوروزی ادامه داد: گفتگو با رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه یکی از مصاحبه‌هایی است که تاکنون ضبط کرده‌ایم. البته تصمیم داریم از راش‌های روایت فتح در مستندهایی که درباره‌ بازی‌دراز، فکه، بیت‌المقدس و اهواز ساخته شده است هم در این مستند استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت رضایت خانواده شهید همدانی از ساخت این مستند اظهار کرد: من سعی دارم این کار به گونه‌ای انجام شود که خانواده شهید همدانی راضی باشند. جلسه‌ای با پسر این شهید داشتم و از ساخت این مستند استقبال کردند. در آینده هم قرار است دیدارهای بیشتری با خانواده ایشان داشته باشم.

امیرحسین نوروزی پیش از این با فیلم مستند «پل» موفق به کسب جوایزی از جشنواره‌های سینماحقیقت، مقاومت، عمار، چهل‌چراغ و... شده بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها