به گزارش دفاع پرس از قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در سخنانی پیرامون برنامههای دهه فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و استمرار آن مرهون مجاهدت و هوشمندی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و نیز حضور پرشور ملت ایران در همه زمینههاست.
وی افزود: آموزش و پرورش استان قزوین نیز با تشکیل کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، برنامههایی را در گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب برگزار خواهد کرد و در این راستا مشارکت فعال فرهنگیان و دانش آموزان در برگزاری هر چه باشکوهتر عید انقلاب اسلامی نقش بسزایی خواهد داشت که همه ساله این دو کمیته فعالیت خود را به انجام رسانده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: در آستانه بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دستورالعمل اجرایی برنامهها و فعالیتهای سی و هشتمین فجر انقلاب اسلامی به مدارس و مناطق استان ابلاغ شده است و انتظار میرود تا در مدارس و مناطق به نحوه شایسته به این موضوع پرداخته شود.
قاسمی تصریح کرد: در اجرای باشکوهتر برنامههای آیین عید انقلاب، مشارکت، هم اندیشی و همبستگی همگان بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهداف دولت تدبیر و امید مد نظر است.
وی اضافه کرد: تبیین جایگاه امامت و ولایت بهعنوان عامل وحدت، هویت و پیروزی انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت، افزایش همبستگی و انسجام ملی و وحدت اسلامی، آگاه سازی عمومی بهخصوص دانش آموزان نسبت به اهداف انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و تقویت روحیه خودباوری، امید و افتخار نسبت به موقعیت کنونی انقلاب اسلامی و آینده آن از جمله اهداف گرامیداشت دهه فجر انقلاب است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: برگزاری نشستها و گفتمانهای سیاسی دانش آموزی، آذین بندی ادارات و مدارس، پخش سرودهای انقلاب و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نشستهای تبیین اعتدال، اخلاق و قانون گرایی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی، برپایی نمایشگاههای مختلف و حضور در نماز جمعه و راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله برنامههای گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب است.
قاسمی در ادامه گفت: آیین گلبانگ انقلاب به مناسبت سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) در ساعت ۹:۳۳ صبح روز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه در همه مدارس استان برگزار میشود و بانگ تکبیر «الله اکبرم با مشارکت حداکثری دانش آموزان و فرهنگیان انجام خواهد شد.
انتهای پیام /