پژوهشگر لبنانی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

جوانان ایرانی نقش مهمی در آینده جهان دارند/ عمق جنایت صهیونیست‌ها علیه لبنانی‌ها را رسانه‌ها نشان دادند

محمد محسن ضمن تاکید بر لزوم گسترش ارتباطات فرهنگی رسانه‌ای پیرامون ایران و لبنان جهت معرفی هویت مقاومت اسلامی،‌ گفت:‌ جوانان ایرانی نقش مهمی در ساخت آینده جهان دارند.
کد خبر: ۲۲۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ - 28January 2017
جوانان ایرانی نقش مهمی در آینده جهان دارند/ جنایت صهیونیست‌ها علیه لبنانی‌ها را رسانه‌ها نشان دادندمحمد محسن استاد و مدیر بخش دکترای دانشگاه لبنانی بیروت در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس ضمن اشاره به اهمیت ارتباط فرهنگی و رسانه‌ای میان ایران، لبنان و سایر کشورهای عربی که دیدگاه‌های نزدیک‌تری به مقاومت اسلامی دارند، تاکید کرد:‌ رسیدن به زبان مشترک در گفت‌وگوی فرهنگی و رسانه‌ای میان ملت‌های مسلمان لازم و ضروری است.
 
وی همچنین در ادامه بر اهمیت تبادلات علمی میان دانشگاهیان ایران و لبنان جهت نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های خود به همدیگر تاکید کرد.

این پژوهشگر لبنانی با اشاره به جایگاه رسانه طی جنگ‌های ارتش رژیم جعلی اسرائیل علیه ملت لبنان از سال 1982 (1361) تا کنون، افزود: این رسانه بود که باعث شد مسلمانان و اعراب به عمق تجاوزات صهیونیست‌ها علیه لبنان و مردم آن و همینطور فلسطین پی ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت کنفرانس‌های فرهنگی و اهمیت بیشتر پیگیری نتایج آن‌ها گفت: لازم است مؤسسات و مجموعه‌هایی جهت پیگیری طرح‌‌ها و نظرات مطرح و مصوب شده در کنفرانس‌ها تشکیل شوند تا به‌گونه‌ای نباشد که ما در کنفرانسی شرکت کنیم و حرف بزنیم و سخن دیگران را گوش کنیم اما هیچ پیگیری یا اقدامی در راستای نتایج کنفرانس پس از اتمام آن مطرح نباشد.

محمد محسن همچنین با اشاره با موضوع تکفیر و نقش جوانان در مواجهه با جریانات تکفیری افزود: ما وظیفه داریم که همواره از جوانان در مقابله انحرافات فکری نظیر جریان‌های تکفیری یا حوادثی که پس از انقلاب‌های عربی در سال 2011 رخ داد، محافظت کنیم.

پژوهشگر لبنانی در پایان با درود به دانشجویان ایرانی، از آنها به‌عنوان جوانانی کوشا یاد کرد و افزود: دانشجویان ایراین علاقه و انگیزه بسیاری برای فعالیت مخصوصا بحث‌های علمی و فرهنگی پیرامون وقایع کنونی در منطقه ما دارند. من پیش از هرچیز آنان را به استقامت در دین شان، سپس داشتن بصیرت سیاسی و همینطور مشارکت عملی در میدان و حضور و فعالیت‌شان در تبادلات علمی با دانشگاه‌های لبنان و دیگر دانشگاه‌های جهان عرب دعوت می‌کنم.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها