سرلشکر جعفری عنوان کرد؛

بکارگیری روش‌های نظامی جدید در سپاه/ به دنبال ایجاد الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دانش کلاسیک قبل از انقلاب با شروع جنگ تحمیلی فقط سه ماه دوام آورد، گفت: سپاه تاکتیک‌ها و روش‌های نظامی جدیدی را در جنگ ابداع کرد.
کد خبر: ۲۲۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ - 29January 2017
بکارگیری روش‌های نظامی جدید در سپاه/ به دنبال ایجاد الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه صبح امروز در دومین جشنواره امام علی (ع) اظهار داشت: دانش کلاسیک قبل از انقلاب با شروع جنگ تحمیلی فقط سه ماه دوام آورد، به عبارت دیگر عملیاتی که در دی 59 بر اساس دانش نظامی قبل از انقلاب انجام دادیم و نتیجه آن شکست در هویزه بود، باعث شد تا آن دانش را کنار بگذاریم و سراغ تاکتیک‌ها و روش‌های نظامی دیگری که مبتکر آن سپاه بود، برویم.
 
وی افزود: در واقع در دی 59 با دانش نظامی قبل از انقلاب در هویزه عملیاتی انجام شد، که شکست خورد و بنی صدر هم به عنوان حامی این دانش و تاکتیک دست‌های خود را بالا برد و گفت باید پشت میز مذاکره بنشینیم.
 
فرمانده کل سپاه ادامه داد: با شکست در هویزه، پرونده آن دانش نظامی قبل از انقلاب بسته شد و تا پایان جنگ آن دانش به عمل تبدیل نشد و اگر هم جایی به آن عمل شد، با شکست مواجه شد.
 
سردار جعفری اضافه کرد: اگر به صورت دقیق به این سوالات پاسخ ندهیم که «دانش امروز مورد نیاز سپاه یا انقلاب اسلامی چه دانشی است، مبانی آن چیست و چگونه سپاه را باید دانش‌بنیان کنیم»، ممکن است راه دیگری برویم و حتی منحرف شویم.
 
وی تصریح کرد: اصل بحث ما در رابطه با تولید دانش، مربوط به علوم انسانی است. در عرصه دانش علوم انسانی با مسایلی در حوزه‌های مختلف جامعه مانند مسائل سیاسی، اقتصادی و غیره مواجه می‌شویم، که باید برای آنها پاسخ‌هایی داشته باشیم. 
 
سرلشکر خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی که 38 سال از عمر آن می‌گذرد، همچنان توفنده، شفاف و پر شتاب در حال پیشرفت است به نحوی که بر روی اصول ایستادگی می‌کند که تاثیرات زیادی در دنیا بر روابط و سطوح مختلف گذاشته و می‌گذارد.
 
وی اضافه کرد: بعد از جنگ دانش‌هایی که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد و صدام برای آتش بس التماس می‌کرد را کنار گذاشتیم و به صورت زیربنایی دانش‌ها را تغییر دادیم و به سراغ دانش‌های دیگر رفتیم. البته بعد از انقلاب نیز مسیر انحرافی را طی کردیم و به سراغ دانش‌های دیگری رفتیم زیرا انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها نشد و همان دانش‌های قبلی تدریس شد که نتیجه تربیت یافتگان آن دانش اکنون در مسند مسئولیت‌های مختلف قرار دارند.
 
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اینکه سپاه چگونه مدیریت شود و چه موانع سازمانی فرا روی آن قرار دارد و چگونه باید آنها را برداشت و یا اینکه وجوه تمایز سازمانی سپاه با سایر سازمان‌های مشابه چیست و چگونه می‌توان این وجوه تمایز را حفظ کرد، سوالاتی هستند که هنوز به پاسخ خوبی برای این سوالات نرسیده‌ایم.
 
وی ادامه داد: امروز هر کس هر کاری می‌کند آن را به اقتصاد مقاومتی می‌چسباند در حالی که اگر قرار بود هر کار خوبی که انجام می‌شود را به اقتصاد مقاومتی چسباند می‌بایست تمام کارهای خوبی که از اول انقلاب صورت گرفته را این گونه بدانیم؛ اگر این گونه بود که دیگر چرا مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کردند.
 
سرلشکر جعفری گفت: سپاه در عرصه عمل توانسته با مبانی نزدیک به مبانی انقلاب ماموریت‌های خود را انجام دهد و این همان رمز موفقیت سپاه است، به عبارت دیگر سپاه بدون استفاده از روش‌های تقلیدی توانست در دوران دفاع مقدس و در صحنه‌های امنیتی موفق عمل کند و امروز نیز می‌بایست علاوه بر صحنه‌های دفاعی و امنیتی در صحنه های جنگ نرم و مسائل اقتصادی نیز ورود پیدا کند، البته فعالیت در مسائل اقتصادی نه به آن معنا که فعالیت اقتصادی انجام دهد بلکه منظور ایجاد الگوی اقتصاد مقاومتی برای کشور است.
 
وی همچنین گفت: سبک زندگی اسلامی نیز از دیگر موضوعاتی است که باید پژوهشگران و اندیشه ورزان در سپاه به آن بپردازند؛ امروز یک سوم جامعه کشورمان به صورت سازمانی بواسطه بسیج به سپاه منتسب هستند لذا باید از این جمعیت برای ترویج سبک زندگی اسلامی استفاده کنیم. 
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها