سردار سلامی در جمع خبرنگاران:

تحریم‌ها باعث پیشرفت سپاه در حوزه موشکی شد/ عملکرد موفق سپاه در تبدیل دانش به فناوری‌های مورد نیاز

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: تولید و طراحی موشک‌های بالستیک که قادرند اهداف متحرک را در دریا مورد اصابت قرار دهند، بر اساس دانش‌های نوینی صورت گرفته است که سپاه به آنها دست یافته، که این موفقیت‌ها هم به برکت تحریم‌ها حاصل شده است.
کد خبر: ۲۲۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ - 29January 2017
تحریم‌ها باعث پیشرفت سپاه در حوزه موشکی شد/ عملکرد موفق سپاه در تبدیل دانش به فناوری‌های مورد نیازبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در حاشیه دومین جشنواره امام علی (ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سپاه در محیط‌های پیچیده زندگی می‌کند و با دشمنانی مواجه است که آنها از پیچیده‌ترین امکانات و تاکتیک‌ها و ابزار استفاده می‌کنند، پس برای اینکه این مواجهه سخت را با موفقیت همراه سازد، نیازمند نوآوری است.
 
وی افزود: اگر سپاه از تاکتیک‌ها و روش‌های ثابت برای طراحی تاکتیک‌ها استفاده کند، این طراحی‌ها توسط دشمنان قابل شناسایی خواهد بود؛ بنابراین برای جاماندن دشمن، نیازمند خلاقیت و نوآوری هستیم؛ مانند آنچه در عملیات‌های موفق در دوران دفاع مقدس انجام دادیم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان هیچ‌گاه دانش پاسداری از انقلاب اسلامی و حفاظت از دستاوردهای انقلاب و یا دانش دفاع از تمامیت ارضی را به ما نمی‌دهند، در واقع هیچ‌کس دانش غلبه بر خود را به دیگری نمی‌دهد.
 
سردار سلامی ادامه داد: بر این اساس سپاه مجبور است این دانش را خود تولید کند و این هم با خلاقیت و نوآوری از بالا به پایین حاصل نمی‌شود، به همین خاطر پاسداران به صورت جوششی در هر سطحی اقدام به تولید دانش و نوآوری می‌کنند؛ البته این هم در قالب چارچوب‌های تعیین شده صورت می‌گیرد.
 
وی اضافه کرد: بنابراین به نظر می‌رسد سپاه در توسعه دانش و علم و تبدیل آن به فناوری‌های مورد نیاز موفق بوده است، به عنوان مثال در حوزه بازدارندگی، تولید و طراحی موشک‌های بالستیک که قادرند اهداف متحرک را در دریا مورد اصابت قرار دهند، بر اساس دانش‌های نوینی صورت گرفته که سپاه به آنها دست یافته است، که این موفقیت‌ها هم به برکت تحریم‌ها و فشارهای علمی حاصل شده است.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار