عضو شورای شهر مشهد:

فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل فرهنگ «خودبینی» ضامن بقای جامعه خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: فرهنگ و مشعل شهادت، ایثار و فدارکاری تا هر زمان که روشن بماند سلامتی و بقای جامعه اسلامی را تضمین می­ کند و در مقابل اگر حزب یا گروهی فرهنگ خودخواهی و خودبینی را در جامعه توسعه وترویج دهد بزرگترین تهدید برای جامعه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۲۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ - 30January 2017

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، رئیس کمیسیون ویژه نظارت و امربه معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد به همراه جمعی از مسئولین با حضور در منزل شهیدان انقلاب محمد وحیدی، جواد فلاح قلندرآبادی و جانبازان این دوران فاطمه گلدوزیان و فریده ثاقب با خانواده این افتخار آفرینان دیدار و گفتگو کردند و یاد و خاطره شهدا و مجاهدان دوران انقلاب اسلامی را را گرامی داشتند.

در این دیدارها که حجت السلام والمسلمین علی شفاعی رئیس بنیاد شهید منطقه یک و اعضای مجمع مردمی امر به معروف نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر لطفی، ضمن با اهمیت دانستن نقش شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: نباید بگذاریم شهدای انقلاب فراموش شوند و نقش بی‌بدیلشان در به ثمر نشستن انقلاب کم اهمیت جلوه داده شود.

وی دیدار با خانوداه شهدا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارای آثار مثبت فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: تجلیل از مقام شهدا و گرامیداشت خانواده‌ی آنان باید به یک فرهنگ عمومی بدل شود.

لطفی اولین اثر چنین رویکردی را تأثیرگذاری بر مسئولین نظام عنوان کرد و ابراز داشت: این ملاقات‌ها از طرفی برای مسئولین نظام یادآوری مجدد است که بدانند که هزینه‌ها و زحماتی زیادی صورت گرفته تا انقلاب اسلامی به این جایگاه و موقعیت دست پیدا کرده و از طرفی هم انگیزه­بخشی برای قدم گذاردن در راه مبارزه با رفتارهای مادی گرایانه که در نهایت موجب جلوگیری از کارشکنی‌ها و کم کاری در نظام می‌شود؛ لذا مسئولین باید از این امانت گران بها محافظت کنند.

عضو شورای شهر مشهد خاطر نشان کرد: قرآن کریم به موضوع ذکر و بیان گذشته‌ها تأکید دارد چرا که ذکر ارزش‌هایی که در گذشته رخ داده منجر به روشن شدن و نهادینه شدن الگوهای مفید در جامعه می­ شود و در نهایت باعث بیداری انسان از خواب غفلت نسبت به گذشته‌ها خواهد شد.

حجت السلام والمسلمین لطفی ادامه داد: فرهنگ و مشعل شهادت، ایثار و فدارکاری تا هر زمان که روشن بماند سلامتی و بقای جامعه اسلامی را تضمین می­ کند و در مقابل اگر حزب یا گروهی فرهنگ خودخواهی و خودبینی را در جامعه توسعه وترویج دهد بزرگترین تهدید برای جامعه محسوب می‌شود.

در این دیدار خانواده شهدا بر تقویت ایمان و اعتقادات، تشخیص صراط مستقیم در محوریت آرمان‌های انقلاب و توجه به قشر بی بضاعت تأکید کرده و درخواست بهره ­گیری بیشتر خانواده ­های ایثارگران از امکانات تفریحی و ورزشی را خواستار شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار