رئیس ستاد راهیان نور استان زنجان:

راهیان نور بزرگترین و تاثیرگذارترین حرکت فرهنگی کشور است

استاندار زنجان گفت: باید بپذیریم که حرکت عظیم راهیان نور بزرگترین حرکت فرهنگی در کشور است؛ چرا که در هر صورت انتقال درس‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس راهی جز حضور متقاضیان به ویژه نسل جوان در مناطق مورد نظر ندارد.
کد خبر: ۲۲۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ - 01February 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، اسدالله درویش امیری در جلسه ستاد راهیان نور استان زنجان با تقدیر از حضور و بصیرت مردم تهران برای بدرقه باشکوه آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو اظهار داشت: مردم ایران اهل بصیرت هستند و در موعد مقرر به وظیفه خود عمل کردند.

وی با تقدیر از مقام معظم رهبری برای همراهی و تسلی خاطر خانواده‌های شهدای حادثه پلاسکو اضافه کرد: ایشان با دو پیام در ابتدا و انتها در واقع موجبات تسلی خاطر خانواده را فراهم کردند.

استاندار زنجان همچنین به در پیش بودن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: این ایام یادآور شهدای گرانقدر و امام شهدا است که باید یاد و خاطره آن‌ها گرامی داشته شود.

درویش‌امیری به غیبت برخی از مدعوین جلسه اشاره و ادامه داد: حضور در جلساتی به مانند راهیان نور و همچنین جشنواره شکوه شکیبایی توفیق نیاز دارد.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد اقدامات تسهیل امور راهیان نور افزود: به حق باید بپذیریم که حرکت عظیم راهیان نور بزرگ‌ترین حرکت فرهنگی کشور است، چرا که در هر صورت انتقال درس‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس راهی جز حضور متقاضیان به ویژه نسل جوان در مناطق مورد نظر ندارد.

استاندار زنجان با تقدیر از مجموعه اقدامات انجام شده توسط مسؤولان راهیان نور که موجب انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به دانشجویان و دانش آموزان شده است، ادامه داد: حضور در صحنه‌های جنگ حق علیه باطل موجبات تاثیرگذاری عمیق و ماندگار را در روحیه جوانان فراهم می‌کند.

درویش‌امیری با تاکید بر دشواری کار فرهنگی و تاثیرگذار انجام دادن برای جوانان و نوجوانان ابراز کرد: اقدامات انجام شده در راهیان نور موفق بوده و در واقع جرقه‌ای که در این کاروان‌ها زده می‌شود می‌تواند یک عمر تاثیرگذاری داشته باشد.

وی افزود: حضور در مناطق جنگی گوشه‌ای از تاریخ جنگ را در منظر دید حاضران قرار داده و در واقع آن‌ها از نزدیک با جزیره مجنون، حصر آبادان و آزاد سازی خرمشهر آشنا می‌شوند.

رئیس ستاد راهیان نور استان زنجان فراموشی را از خصوصیات ذاتی انسان دانست و ادامه داد: باید از سپاه و دیگر ارگان‌ها برای فراهم کردن امکان یادآوری مجدد ارزش‌ها و دلاورمردی‌های دوران دفاع مقدس تقدیر کرد که مانع فراموشی ما از شهدا و رزمندگان می‌شوند.

درویش‌امیری تاکید کرد: راه انداختن کاروان‌های راهیان نور و بردن نسل جوان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به نوعی انتقال راه و فرهنگ شهادت نسل آینده محسوب می‌شود که دستاورد ارزشمندی است.

وی حمایت از دست اندرکاران راهیان نور را وظیفه انسانی و دینی عنوان کرد و گفت: شهدا متعلق به این مرز و بوم و همه مردم ایران است و کمک به تحقق برنامه‌های سپاه در این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه امکانات در حد مقدور باید در اختیار سپاه برای اجرای برنامه‌های خود برای کاروان‌های نور قرار گیرد، اضافه کرد: از طرفی باید متوجه بود که نباید صفر تا 100 سفر چهار تا پنج روزه کاروان‌های راهیان نور رایگان نباشد چرا که رایگان بودن به نوعی ارزش آن را کمرنگ می‌کند.

درویش‌امیری با تاکید بر تامین تعهدات استانداری زنجان از محل اعتبارات فرهنگی تصریح کرد: باید کمک شود، تا سپاه در این حوزه احساس تنهایی نکند، چرا که فراهم کردن زمینه اعزام کاروان‌های راهیان نور از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت است که نتایج آن هم ملموس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار