سفیر آمریکا در عراق:

۴ گروه از عراقی‌ها از قانون «ترامپ» مستثنی هستند

«دوگلاس سلیمان» تاکید کرد که قانون «ترامپ» در منع ورود اتباع عراقی فقط بخش گردشگری را شامل می‌شود و ۴ گروه از عراقی‌ها از این قانون مستثنی هستند.
کد خبر: ۲۲۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸ - 01February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «دوگلاس سلیمان» سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد که ۴ گروه از عراقی‌ها از قانون «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در زمینه جلوگیری از ورود اتباع عراقی به این کشور مستثنی هستند.

«دوگلاس سلیمان» سفیر آمریکا در عراق در دیدار با «سلمان الجمیلی» وزیر برنامه ریزی عراق تصریح کرد: دیپلمات ها، سیاستمداران، تجار و بازرگانان عراقی می توانند به آمریکا سفر کنند و از قانون ترامپ مستثنی هستند. زیرا این قانون فقط مربوط به جنبه گردشگری است. واشنگتن به بهبود روابط با عراق تمایل زیادی دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه (۲۷ ژانویه/۸ بهمن) فرمانی را امضا کرد که طبق آن صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور ایران، عراق، یمن، لیبی، سومالی، سودان و سوریه موقتا متوقف می‌شود. دولت آمریکا مدعی شد که این اقدام گامی در جهت محافظت از کشور در برابر حمله‌های تروریستی است و مقامات آمریکا باید فرصت یابند که سیستم تازه‌ای برای کنترل مسافران به آمریکا ایجاد کنند.

فرمان ترامپ در میان مسافرانی که از خاورمیانه و شمال آفریقا عازم ایالات متحده آمریکا بودند، آشفتگی و سراسیمگی زیادی بوجود آورده است. گروه ها و جریان های سیاسی عراق به این تصمیم ترامپ واکنش نشان داده اند. در همین راستا، «الحشد الشعبی» در واکنش به فرمان ممنوعیت ورود اتباع عراق به خاک آمریکا از دولت بغداد خواسته بود تا ضمن ممنوع کردن ورود آمریکایی ها به عراق، اتباع آمریکا در این کشور را نیز اخراج کند. همچنین «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق نیز در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد تاکید کرد که مردم عراق خودشان قربانی تروریسم هستند و مخالفت خود را با تصمیم ترامپ اعلام می کنیم. به علاوه نمایندگان پارلمان عراق با تصویب طرحی، دولت این کشور را موظف به «مقابله به مثل» در قبال اقدام رئیس جمهوری آمریکا در ایجاد ممنوعیت برای ورود اتباع عراق به خاک ایالات متحده، کردند. فواد معصوم» رئیس جمهور عراق هم تاکید کرد: از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از ورود اتباع عراق به این کشور «شوکه» شدیم.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار