سیمرغ 35/ 61

سینمای امروز به ارایه آمار غیررسمی جنگ بپردازد/ نیازمند بستر نمایش قوی هستیم

تهیه کننده فیلم «شیار 143» با بیان اینکه مردم از سینمای دفاع مقدس خسته‌ نشده‌اند، گفت: مردم ایران سینمای «دفاع مقدس» را دوست دارند.
کد خبر: ۲۲۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۱ - 05February 2017

«محمدحسین قاسمی» تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به آثار سینمای دفاع مقدس در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: اگر سینما به موضوع دفاع مقدس نپردازد زمینه‌های فراموشی آن بیشتر می‌شود. امسال فیلم‌های خوبی در حوزه دفاع مقدس در جشنواره حضور داشت.

وی افزود: فیلم «ویلایی‌ها» یک نمونه از آثار خوب سینمای دفاع مقدس در جشنواره امسال بود که توانسته بود زندگی همسران رزمندگان را به تصویر بکشد که امیدواریم تولیدات این حوزه افزایش یابد. به نظر من جامعه امروز بیشتر به این آثار نیازمند است.

تهیه کننده فیلم «شیار 143» گفت: سینمای دفاع مقدس سه بخش مهم دارد. بخش اول مربوط به زمان جنگ بوده است، بخش دوم 10 سال پس از جنگ و بخش سوم آن مربوط به امروز است که باید به آمارهای غیر رسمی بپردازد. یعنی اینکه سینما در این مقطع باید به خانواده‌های شهدا بپردازد.

قاسمی درباره فیلم‌ها اولی‌های جشنواره فجر، بیان کرد: برُد سینمای دفاع مقدس در ساخته شدن است. حضور این آثار در جشنواره فجر باعث دیده شدن آن‌ها خواهد شد. امسال آثار خوبی در بخش مسابقه جشنواره فجر وجود دارد.

وی درباره فروش سینمای دفاع مقدس در سبد سینمای ایران نیز گفت:‌ اگر فیلم بتواند بازتاب خوبی از دفاع مقدس به نمایش بگذارد، مردم با آن ارتباط برقرار می‌کند. مناسبات عرضه در سینما مناسبات پیچیده‌ای است. ما در حوزه نمایش در سینما به بستر قوی‌تری نیاز داریم که سازمان سینمایی باید اهتمام بیشتری در حوزه پخش داشته باشد.

تهیه کننده فیلم نفس خاطرنشان کرد: المان‌های جذب مخاطب با حفظ اصالت اصلی فیلم می‌تواند به جذب مخاطب کمک بیشتری کند. مردم از سینمای دفاع مقدس خسته نشده‌اند و آن را دوست دارند. بعضی وقت‌ها ما رسالت‌های خودمان در سینما را گم می‌کنیم.

قاسمی بیان کرد: ما در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 500 هزار جانباز و شهید داشته‌ایم، اما سوال ما این است که آیا فقط این تعداد  شهید و جانباز داشته‌ایم؟ پس جایگاه خانواده‌های این عزیزان کجاست؟ سینمای ما باید امروز به این آمار غیررسمی جنگ بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: روند رویش مخاطبان دفاع مقدس با فرهنگ سازی جذب مخاطب و اینکه سینما نیز در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد، قطعاً اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. سینما دفاع مقدس می‌تواند تاثیر فرهنگی شگفتی داشته باشد که صدا و سیما باید در این زمینه وارد عمل شود. اگر در زمینه تبلیغ و بستر پخش مشکلی نداشته باشیم، سینمای دفاع مقدس می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها