سیمرغ35/ 67

بلوغ سینمای مهدویان در«ماجرای نیمروز»/ صادقانه از تاریخ معاصر

کد خبر: ۲۲۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ - 04February 2017

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سال 91 اسم محمدحسین مهدویان با مجموعه آخرین روزهای زمستان روایتی از شهید حسن باقری بر زبان‌ها افتاد. مهدویان در این مجموعه شیوه تازه فیلم خود را در تلویزیون کلید زد. ارائه سبک تازه مستندسازی جنگ همه را حیرت زده کرد.

او در ادامه این روند با ابتکار عملی در شیوه کار خود «ایستاده در غبار» را برای حاج احمد متوسلیان خلق کرد. ابتکار عمل وی در اولین فیلم بلند سینمایی خود مخاطبین و علاقمندان به سینمای دفاع مقدس را به وجد درآورد. مهدویان برنده بهترین فیلم جشنواره شد و در بین چهار فیلم برگزیده آرای مردمی قرار گرفت.

مهدویان در ادامه روند فیلمسازی خود امسال «ماجرای نیمروز» را به جشنواره آورد. روایتی از ملتهب‌ترین روزهای انقلاب اسلامی در شهریور ماه ۱۳۶۰. روایتی دراماتیزه شده از تلخ‌ترین روزهای تهران که مورد تاخت و تاز گروهک‌های ضد انقلاب قرارگرفته بود.

ماجرای نیمروز به جهت تکنیک در ادامه سبک فیلم سازی مهدویان و بلوغ سینمای او محسوب می‌شود. این اثر را می‌توان امضای مهدویان در سینمای انقلاب نامید. این فیلمساز جوان سینمای ایران در چند اثر خود ثابت کرد روایت‌های تاریخ معاصر جذابیت دراماتیک و بصری لازم برای اثار سینمایی را دارند.

ببننده در دقایق ابتدایی فیلم مهدویان به یاد آثار گذشته او می‌افتد و درباره آن قضاوت می‌کند. شاید این‌بار مهدویان حرفی برای گفتن ندارد. اما فیلم مخاطب را همراه می‌کند و او را در جریان اتفاقات مهم کشور می‌گذارد. در این فیلم حرف‌ها به اندازه گفته شده است. معرفی دوست و دشمن. بصیرت و آگاهی همه بررسی می‌شود تا هیچ شعاری گفته نشده باشد.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها