سیمرغ 35/ 74

سینمای دفاع مقدس برای ما اصل است/ «ماجرای نیمروز» همه را راضی کرد

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: در برج میلاد با وجود حضور همه نوع منتقد و خبرنگاری، کمتر فیلمی می‌تواند رضایت همه را جلب کند، اما «ماجرای نیمروز» رضایت همه را جلب کرد.
کد خبر: ۲۲۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ - 05February 2017

«حبیب ایل‌بیگی» معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس در حال رخ دادن است، اظهار داشت: در چند سال اخیر آثاری با نگاه و نگرش جدید به دفاع مقدس، در حال تولید است که با زبان سینما مخاطب را همراه می‌کند و بر مخاطب تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: فیلم «ماجرای نیمروز» سال‌های سخت و خیلی عجیب انقلاب را برای مردم به شکل دقیق روشن می‌کند. ما همیشه به دلیل اینکه بعد از پیروزی انقلاب درگیر دفاع مقدس شدیم، کمتر به مسائل انقلاب پرداختیم. سایه جنگ باعث شد، نتوانیم درباره اتفاقات انقلاب، چرایی آن و مسائل و مشکلات پیش رو صحبت کنیم.

ایل‌بیگی خاطرنشان کرد: مشکلاتی در چند سال اول انقلاب برای ما رخ داد که می‌توانست هر کشوری را متلاشی کند. خوشبختانه انقلاب ما روی پای خود ایستاد و به راهش ادامه داد. آنچه امروز منافقین در کشورهای غربی انجام می‌دهند، ایجاب می‌کرد که درباره آن‌ها حرف بزنیم. «ماجرای نیمروز» به شکل دقیق و درست، بخشی از رفتارهای گروهک تروریستی را به شکل درستی نشان داد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اظهار داشت: برای هر مدیری تولید فیلم خوب در دوران مدیریت مایه فخر و افتخار است. من نیز از بابت فیلم «ماجرای نیمروز» و «ویلایی‌ها» و آثار تولید شده چند سال اخیر خوشحالم. بقیه فیلم‌ها در حاشیه این آثار است. برای ما اصل ساخت چنین فیلم‌هایی بوده و همه تلاشمان تولید چنین آثاری است.

وی اذعان کرد: در طول سال‌های گذشته آثار زیادی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس تولید شده است؛ ولی بیشتر آن‌ها ناموفق بوده است. سال 1386 تلاش‌های برای تولید آثاری در حوزه انقلاب انجام شد، اما این آثار به قدری ضعیف بودند که سازندگان آن کنار گذاشته شدند.

ایل‌بیگی گفت: آثار حوزه انقلاب و دفاع مقدس امسال به قدری قوی هستند که می‌توان با افتخار کنار آن‌ها ایستاد و فریاد زد که نسل جدید سینما که زمان انقلاب نبودند به شکل خیلی درستی این مسیر را طی می‌کنند. بدون هیاهو و شعار دادن‌های مرسوم و با بودجه معمولی می‌شود فیلمی ساخت که رضایت همه را جلب کرد. در برج میلاد با وجود حضور همه نوع منتقد و خبرنگاری کمتر فیلمی می‌تواند رضایت همه را جلب کند، اما ماجرای نیمروز رضایت همه را جلب کرد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی ادامه داد: موفقیت این آثار صرفاً به خاطر رعایت جنبه‌های فنی فیلم نیست. عشق و علاقه تهیه کننده و کارگردان بیش‌تر تاثیر گذاشته است، چون کار، یک کار برآمده از دل بوده است. با توجه به پروداکشن کار بعید می‌دانستم «ماجرای نیمروز» به جشنواره برسد، اما واقعاً فهمیدیم عوامل فیلم هیچ چیزی کم نگذاشتند و از همه دانش خود استفاده کردند و ما را به حال و فضایی بردند که نشان دادند چه سختی‌هایی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی به کشور وارد شده و چه خون‌های ناحقی ریخته شده است.

وی عنوان کرد: سه تن از روحانیون محل ما در آن سال‌ها توسط منافقین کشته و آتش زده شدند. ما این اتفاقات را دیده بودیم. این افراد کسانی بودند که به مردم خدمت می‌کردند، در عین‌حالی که مسئولیتی در کشور نداشتند. عامل استقبال مردم از این فیلم شاید بخاطر حرف‌هایی باشد که از مردم بیان شده است.

ایل‌بیگی اضافه کرد: فکر می‌کنم اتفاق خوب دیگری که برای این فیلم رخ داده است، همگرایی چند نهاد مانند بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری و شهرداری تهران باشد که با هم در تولید فیلم نقش داشتند. باید در موضوعات مهم این همگرایی ادامه پیدا کند که امیدواریم این اتفاقات تکرار شود تا آثار خوب و فاخری تولید شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار