سیمرغ35/ 78

چگونه زیستن بهترین پیام سینمای دفاع مقدس است

تهیه کننده فیلم «دریاچه ماهی» گفت:‌ چگونه زیستن بهترین پیام سینمای دفاع مقدس است که نسل جدید بیشترین نیاز را به آن دارد.
کد خبر: ۲۲۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ - 05February 2017

«سعید سعدی» تیهه کننده فیلم «دریاچه ماهی» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه دفاع مقدس جذابیت‌هایی دارد که مورد علاقه فیلمسازان جدید است، اظهار داشت: غالب فیلمسازان برجسته نسل‌های گذشته نیز با سینمای دفاع مقدس مطرح شدند و نسل جدید نیز علاقمند است در این حوزه ورود پیدا کند چون موضوع دفاع مقدس محل اطمینانی است که می‌تواند خودنمایی کنند.

وی گفت: علت اینکه امسال فیلمسازان جوان زیادی وارد عرصه سینمای دفاع مقدس شده است شاید به دلیل حمایت‌هایی باشد که در این حوزه می‌توانند جذب کنند.

تهیه کننده فیلم «دریاچه ماهی» افزود:‌ وجود سوژه‌های ناب نیز یکی دیگر از دلایل ورود سینماگران جوان به عرصه فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس است. در این حوزه حرف‌ها و دغدغه‌هایی وجود دارد که می‌تواند به نسل جدید نیز کمک کند. چگونه زیستن بهترین پیام سینمای دفاع مقدس است که نسل جدید بیشترین نیاز را به آن دارد.

سعیدی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: فیلمسازان متاسفانه در بخش تحقیق پژوهش کمترین زحمت و زمان را صرف می‌کنند در حالی که مهمترین بخش فیلمسازی به خصوص در حوزه دفاع مقدس تحقیق و پژوهش است که باید درباره فیلمنامه صورت گیرد.

وی بیان کرد: غالب فیلمسازان ما دچار توهم کاذبی شده‌اند که خیال می‌کنند هر آنچه آن‌ها می‌گویند درست است. این مسئله‌ای است که به کلیت تولید فیلم ضربه می‌زند. باید فیلمنامه‌ها از یک پختگی برخوردار باشند.

اگر فیلم دارای قصه و ایده درستی باشد و  تبدیل به یک قصه درست شود که با مخاطب ارتباط برقرار کند می‌تواند یک اثری باشد که گیشه را نیز جذب کند و حداقل هزینه‌های انجام شده فیلم از طریق گیشه تامین شود. نیازی نیست هزینه تولید را به قدری بالا ببریم که به هیچ وجه نتوان جبران کرد. می‌توان در حوزه سینمای دفاع مقدس آثار کم هزینه تولید کرد.

سعیدی گفت:‌ آثار دفاع مقدس ظرفیت برگشت سرمایه و ارتباط با مخاطب را دارند فقط باید برنامه ریزی درستی انجام شود. سال گذشته نیز در حوزه سینمای دفاع مقدس آثاری در جشنواره وجود داشت که از فروش خوبی برخوردار شد. علت این استقبال ارتباط خوب مخاطب بود. جنس آن فیلم‌ها به گونه‌ای بود که مخاطبان خودشان را در آن فیلم‌ها می‌دیدند.

وی بیان کرد: سینمای دفاع مقدس نیازمند بخش جامعی برای تحقیق و پژوهش و کار در حوزه فیلمنامه است. اگر فیلمنامه خوب و درست تولید شود تهیه کنندگان و کارگردانان می‌توانند با دست باز سوژه‌ انتخاب کنند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار