مشروح/ سردار دکتر کارگر:

تهران نیازمند نگاه ویژه در موضوع دفاع مقدس است/ مذاکره؛ سرلوحه فعالیت‌های بنیاد

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تهران، پایتخت و ام‌القرای جهان اسلام است اما به علت حضور مسئولان مرکزی نظام در این شهر، از بسیاری از کارها غفلت شده در حالی‌که این گونه فعالیت‌ها حق مردم تهران است.
کد خبر: ۲۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ - 28June 2014

تهران نیازمند نگاه ویژه در موضوع دفاع مقدس است/ مذاکره؛ سرلوحه فعالیت‌های بنیاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در آیین معارفه معاون رییس بنیاد و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران که پیش از ظهر امروز در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه اصلی بنیاد، همان طور که از نام آن پیداست، حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است.

وی افزود: نکته مهم در اساسنامه بنیاد که در سال 69 به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسید این است که بنیاد باید از تحریف و به فراموشی سپرده شدن دفاع مقدس جلوگیری کند.

سردار دکتر کارگر با اشاره به دیدار سال گذشته دستاندرکاران ستاد مرکزی راهیان نور با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در آن جلسه بر دو موضوع جلوگیری از تحریف و به فراموشی سپرده شدن دفاع مقدس تاکید کردند و بنابراین این موارد باید سرلوحه فعالیتهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قرار گیرد.

وی ادامه داد: هرچند که سیاستگذاری، هدف گذاری، نظارت و حمایت از وظایف بنیاد است، اما این دو مسئولیت بر عهده همه مسئولان و آحاد مردم بوده و همه در برابر این مهم وظیفه دارند.

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه پیروز واقعی دفاع مقدس مردم بودند، خاطر نشان کرد: پیروز همه صحنههای انقلاب بعد از رحلت امام خمینی نیز، مردم و مقام معظم رهبری هستند.

سردار دکتر کارگر با اشاره به اینکه اکنون در هیات امنای بنیاد از 20 نفر عضو حدود 14 نفر غیرنظامی و 6 نفر نظامی بوده و 7 وزیر نیز عضو هیات امنا هستند، گفت: در سیاست گذاری بنیاد اصل بر این است که دفاع مقدس را در تمام سطوح و همه اقشار و ادیان و مذاهب دنبال کرده و با سلایق سیاسی نیز کاری نداریم و همه سلایق باید در دفاع مقدس سهیم باشند. خط قرمز ما در بنیاد نیز حفظ نظام، فرامین امام خمینی و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمام اسناد دفاع مقدس باید به تایید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برسد، خاطرنشان کرد: در سپاه، نیروی انتظامی، جهاد و بقیه دستگاهها اسنادی وجود دارد که همه آنها بعد از این تایید، معتبر هستند و اعتبار سنجی این موضوع نیز بر عهده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس است.

سردار دکتر کارگر بیان کرد: اکنون به دنبال نوشتن تاریخ جنگ هستیم تا از این تاریخ، رمانها، فیلمها و نمایشنامهها تولید شده و حتی در مقوله معماری نیز به دفاع مقدس توجه شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، راهیان نور را یکی از ماموریت های مهم بنیاد و یکی از بزرگ ترین همایشهای فرهنگی در دنیا دانست و اظهار کرد: هرچه بتوان ظرفیت بیشتری برای حضور مردم در مناطق عملیاتی ایجاد کرد عده بیشتری در این مکانهای مقدس حضور مییابند. در ابتدای دهه 80، حدود 400 هزار نفر در مناطق عملیاتی حضور یافتند اما در سال گذشته بیش از 4 میلیون نفر حضور یافتند. از این تعداد 78 درصد بین سنین 15 تا 30 سال بوده و بیش از 50 درصد برای اولین بار در این مناطق حضور یافتند که 46 درصد آنها با خودرو شخصی سفر کردند.

وی با اشاره به رویکرد دولت به موضوع دفاع مقدس گفت: دکتر روحانی با شعار دفاع مقدس به عرصه آمدند و به حضور در جنگ تحمیلی افتخار کردندو رای مردم به ایشان نشان دهنده رویکرد جهادی مردم است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، از مسئولان خواست در بحث دفاع مقدس کمک کرده و سخنان آنها در حد شعار باقی نماند و به عمل تبدیل شود.

وی با تاکید بر لزوم ترویج ادبیات پایداری اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند درباره جنگ های آمریکا بیش از 100 هزار کتاب نوشته شده و اکنون اگر 1000 عنوان کتاب دیگر درباره دفاع مقدس نوشته شود باز هم کم است.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: ما در بنیاد رقیب هیچ کس نیستیم و اصل بر رفاقت و مذاکره با همه است تا به نقطه مشترک برسیم.

وی با اشاره به معارفه معاون رییس بنیاد و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران گفت: موضوع تهران با دیگر مناطق، متفاوت است زیرا تهران پایتخت و ام القرای جهان اسلام بوده و بیش از 10 میلیون جمعیت و حدود 30 هزار شهید دارد. علت اینکه سردار روشن علاوه بر مدیر کل به عنوان معاون معرفی شده به دلیل اهمیت تهران است.

وی بیان کرد: به علت حضور مسئولان مرکزی نظام در تهران، از بسیاری از کارها در این شهر غفلت شده و این در حالی است که مردم تهران حق دارند و باید در این رابطه کارهای خوبی انجام شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار