هدی سید علی:

جوانان مسلمان قیام را از مردم ایران فرا گرفتند/ شاهد تاثیرات انقلاب اسلامی در بین جوانان مصری هستیم

کارشناس زن مصری گفت: تحولات سیاسی بسیاری در طول ۴ دهه در کشورهای اسلامی به وجود آمده است. جوانان فهمیدند که حق اعتراض دارند و اگر حکومت ظالم و بی‌عدالتی بر آنها حکمرانی می‌کند با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران می‌توانند علیه آن قیام کنند.
کد خبر: ۲۲۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ - 07February 2017
جوانان مسلمان قیام را از مردم ایران فرا گرفتند / شاهد تاثیرات انقلاب اسلامی در بین جوانان مصری هستیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، با هدی سید علی بانوی فعال فرهنگی اهل مصر و استاد دانشگاه در ایام سی و هشتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به گفت و گو پرداخته ایم که آن را در زیر می خوانید.

سید علی با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی و تاثیر اندیشه های امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر ملت و جوانان مصری گفت: از زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید، بسیاری از شهروندان مصری به این تفکر توجه کرده و جذب آن شدند. همچنین بسیاری از جوانان مصری پیرامون ریشه های انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف به  تحقیق پرداختند و به نتایج خوبی دست  پیدا کردند .

وی ادامه داد: در راستای این تحقیقات با استناد به احادیث اسلامی و آیات قرآنی که در منابع خودشان وجود داشت و باتوجه یکی از آیات قرآنی که خداوند می فرماید «و ان تتولوا یستبدل قوما غیرکم» یعنی «اگر شما از دین اسلام  روی برگردانید، خداوند قوم دیگری را به جای شما می آورد که از اسلام و قرآن تبعیت می کنند» به انقلاب اسلامی توجه بیشتری کردند؛ چراکه زمانی که از پیامبر(ص) می پرسند که این قوم چه کسانی هستند، پیامبر(ص) به پشت سلمان فارسی زدند و فرمودند از نسل این مرد هستند .

کارشناسی مصری در این باره تصریح کرد: از این رو ذهن شهروندان و جوانان مصری بیشتر منعطف شد که مصداق این حدیث ممکن هست همین انقلاب اسلامی و شیعیان ایران باشد.

شاهد تاثیرات انقلاب اسلامی در بین جوانان مصری هستیم

وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی برای ملت مصر گفت: همان طور که شما می دانید فعالیت های رسانه ای گسترده ای بر ضد مذهب شیعه در رسانه ها می شود و اتهامات ناروایی را بر ضد شیعه مطرح می کنند و تلاش دارند تا ذهن مردم را نسبت به شیعه مشوش کنند اما به برکت انقلاب اسلامی، بسیاری از  مصری ها با مذهب شیعه، آشنا شدند و پیرامون مذهب شیعه تحقیق کردند و بسیاری از شبهات برطرف شد و تاثیرات انقلاب اسلامی را در زمان فعلی در بین جوانان و شهروندان مصری شاهد هستیم.

هدی سید علی با اشاره به تاثیرات سیاسی انقلاب اسلامی در کشورهای عربی منطقه در طول 4 دهه گفت: تحولات سیاسی بسیاری در طول 4 دهه در کشورهای اسلامی به وجود آمده است و جوانان فهمیدند که حق اعتراض دارند و می توانند اگر حکومت ظالم و بی عدالتی بر آنها حکمرانی می کند با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران علیه آن قیام کنند.

کارشناس مصری خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در مصر نیز تاثیرات خود را به جای گذاشت و انقلابی انجام شد و همچنین در کشورهای دیگر نیز انقلاب ها و خیزش هایی را شاهد بودیم اما نتیجه آن بسته به شرایط و افرادی بود که آن را انجام دادند که در برخی از موارد با ناکامی مواجه شدند.

بانوی مصری با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی بر روی اندیشمندان مصری گفت: از جمله اندیشمندانی که انقلاب اسلامی بر روی تفکرات و آثار علمی وی تاثیراتی را بر جای گذاشت، دکتر ابوالخیر بود که  کتاب های زیادی درباره انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی(ره) نوشته است.

بهترین تاثیر انقلاب اسلامی بر الازهر به رسمیت شناختن شیعه بود

وی با اشاره به مهترین تاثیرات انقلاب اسلامی بر روی مهمترین مرکز علمی مصر یعنی الازهرگفت: خوشبختانه بارزترین تحول و تاثیری که انقلاب اسلامی بر روی علمای الازهر و این مرکز گذاشت، به رسمیت شناختن مذهب جعفری بود که به نظر من این بهترین تحول و تاثیر انقلاب اسلامی بر روی این مرکز علمی بزرگ در مصر محسوب می شود.
 
منبع: حوزه نیوز
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار