دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

راه‌اندازی «نهضت مطالعه» انتظار رهبر انقلاب است/ تقریظ‌های رهبری موجب اقبال جامعه از کتاب‌های دفاع مقدس شد

مختارپور با بیان اینکه راه‌اندازی «نهضت مطالعه» انتظار رهبر معظم انقلاب است، گفت: تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب موجب اقبال جامعه از کتاب‌های دفاع مقدس شده است.
کد خبر: ۲۲۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ - 08February 2017

«علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به رونمایی از سه تقریظ رهبر انقلاب بر ادبیات دفاع مقدس، اظهار داشت: «وقتی مهتاب گم شد» خاطرات علی خوش لفظ، تالیف حمید حسام، «گلستان یازدهم» خاطرات زهرا پناهی روا، همسر سردار شهید علی چیت سازیان، «دختر شینا» خاطرات قدم خیر محمدی، همسر شهید حاج ستار ابراهیمی، نوشته بهناز ضرابی‌زاده و کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» در بردارنده خاطرات جانباز و پیشکسوت دوران دفاع مقدس حاج میرزا محمد سلگی به قلم حمید حسام چهار کتابی هستند که رهبر معظم انقلاب بر آن‌‌ها تقریظ نوشته‌اند.

وی گفت: 2 کتاب «گلستان یازدهم» و «آب هرگز نمی‌میرد» در دیداری به مورخ 16 دی ماه به حضور رهبر انقلاب تقدیم شد. گلستان یازدهم 316 صفحه است و آب هرگز نمی‌میرد 742 صفحه که جمعاً بیش از هزار صفحه خواهند شد. تاریخ تقریظ رهبری بر گلستان یازدهم 21 دی ماه ثبت شده است. یعنی رهبر معظم انقلاب پنج روز بعد این کتاب را مطالعه فرموده‌اند. تقریظی که بر آب هرگز نمی‌میرد نوشته‌اند نیز بهمن 95 ثبت شده که اگر فرض کنیم این تاریخ را نیز امروز ثبت کرده باشند، این کتاب‌ها در فاصله‌ای 30 روزه مطالعه شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: رهبر انقلاب فرموده‌اند قبل از پیروزی انقلاب نظرشان را درباره کتاب‌هایی که مطالعه کردند، یادداشت می‌کردند. این سنت همچنان ادامه دارد و یادداشت‌هایی از ایشان بر کتاب‌های غیر دفاع مقدس وجود دارد. تبیین ایشان نسبت به نقش دفاع مقدس در حفظ و تداوم انقلاب و مصون نگه‌داشتن کشور در برابر خطرات احتمالی موجب اهتمام خاص به موضوع دفاع مقدس شده است.

مختارپور ادامه داد: ایشان نسبت به ثبت، حفظ و انتشار آثار دفاع مقدس و مطالعه خاطرات آن دوران تاکید دارند. رهبر انقلاب در سخنرانی‌های مختلف کتاب‌های متعددی را در حوزه دفاع مقدس و موضوعات دیگر معرفی می‌کنند. اینکه تا به امروز نزدیک به 50 تقریظ از ایشان در زمینه دفاع مقدس منتشر شده است، نشان دهنده توجه ویژه رهبر انقلاب به موضوع ادبیات دفاع مقدس است.

وی افزود: رهبر انقلاب در بین مسئولین عالی رتبه کشور تنها فردی هستند که در بیش از 60 درصد بیاناتی که در طول سال ارایه می دهند حتماً به کتاب اشاره دارند. اشارات ایشان گاهی استنادی است. مثلا می‌فرمایند: «اگر می‌خواهید بدانید چه کسانی داعش را تشکیل دادند، خاطرات وزرای خارجه کشورهای غربی را بخوانید.»، ایشان دائماً بر مطالعه تاکید دارند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به جمله‌ای از بیانات رهبر انقلاب، گفت: جمله ای از ایشان منتشر شده است که می‌فرمایند: «اگر گفتار من برای کتاب‌خوانی موثر باشد، من هر روز توصیه به خواندن می‌کنم».

مختارپور گفت: رهبر انقلاب انتظار دارند مطالعه یک نهضت فراگیر باشد. مردم، رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی_تبلیغاتی تماماً به مطالعه کتاب‌های مفید توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های دفاع مقدس منتشر شده است، شاهد استقبال مخاطبین نسبت به آن اثر بوده‌ایم. مردم و خصوصاً جوانان به تقریظ‌های رهبری توجه می‌کنند به گونه‌ ای که از این کتاب‌ها استقبال گسترده می‌شود؛ گاهاً این آثار صدها بار چاپ مجدد می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار