سرهنگ رجبی:

امام خمینی (ره) انقلاب را تا پیروزی هدایت کردند

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: امام خمینی (ره) چهار ماه از فرانسه انقلاب اسلامی را تا پیروزی هدایت کردند.
کد خبر: ۲۲۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ - 09February 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سرهنگ رجبی در مراسمی که به مناسبت دهه فجر در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد، زندگی امام خمینی (ره) را از زمان تولد تا رحلت مرور کرد.

وی سخنان خود را با تبریک سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرد و در ادامه به تبیین رویدادهایی از زندگی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت.

سرهنگ رجبی زندگی با اشاره به رنج و سختی که امام خمینی کشیدند، بیان کرد: روح الله خمینی در سال 1281 در خمین متولد شد 5 ماهه بودند که پدربزرگوارشان سید مصطفی خمینی موسوی را از دست دادند و از همان اوان کودکی با رنج و سختی آشنا شدند.

وی ادامه داد: مبارزات امام خمینی از دوران نوجوانی ایشان شروع شد و با توجه به مسایل سیاسی و فرهنگی جامعه ادامه یافت تا سال 42 - 41 که مبارزات امام آشکار شد. و 13 خرداد 1342 سخنرانی امام در مدرسه فیضه قم و حمله مستقیم به خیانت های سلطنتی و دوره ستم شاهی بود که این سخنرانی سبب شورش مردم در بسیاری از استان ها شد که با کشتار بی رحمانه مردم قیام ها موقتا خاموش شد .

سرهنگ رجبی با اشاره به تحت نظر گرفتن امام خمینی (ره) توسط ساواک اظهار کرد: از خرداد ماه 42 تا فروردین ماه 43 ساواک رهبر انقلاب را تحت نظر مسقیم قرار داد و همزمان با آزادی امام راحل روزنامه اطلاعات 18 فروردین 43 خبری را با تیتر درشت در روزنامه چاپ کرد با عنوان اتحاد مقدس به تعبیر خبر از اتحاد شاه، روحانیت و حضرت امام می داد.

سه روز بعد در 21 فروردین ماه حضرت امام فرمودند: «اگر خمینی را دار بزنند تفاهم نخواهد کرد» همین سخنان امام و مخالف شدیدشان با لایحه کاپیتالاسیون باعث تبعید ایشان در تاریخ 13 آبان همان سال به ترکیه شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد در ادامه اذعان کرد: بعد از 11 ماه حضور در تبعید گاهشان امام خمینی را به عراق تبعید کردند چرا که دولت ترکیه از حضور ایشان بسیار وحشت داشت. رهبر کبیر انقلاب اسلامی 11 سال در عراق تحت نظر دولت این کشور زندگی کردند و در مهرماه سال 57 به فرانسه تبعید شدند.

سرهنگ رجبی اشاره ای کوتاه به رفتار و منش رهبر کبیر ایران اسلامی در دوران تبعید کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبر در گوشه ای از بیاناتشان می فرمایند:« هیچ کس از مردم ومبارزان جز امام خمینی (ره) نمی دانستند چه باید بکنند و راه درست چیست» در نهایت تلاش ها و زحمت این فرهیخته بزرگ ایران اسلامی را به پیروزی رساند و پس از آن خود را در تاریخ 14 خرداد ماه 1364 برای دیدار کسی آماده کرد که تمام عمرش را صرف رضای او کرده بود و قامتش در برابر هیج کس و هیچ چیز جز او خم نمی شد بالاخره به دیدار حق شتافت.

امام خمینی انقلاب را تا پیروزی هدایت کردند/ اگر خمینی را دار بزنند تفاهم نخواهد کرد 
 
امام خمینی انقلاب را تا پیروزی هدایت کردند/ اگر خمینی را دار بزنند تفاهم نخواهد کرد 

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار