سردار نجاتی:

بیداری اسلامی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: استکبار جهانی همواره این ترس را داشت که انقلاب اسلامی ایران در سایر کشورها به یک الگو تبدیل و باعث بیداری ملت‎ها شود، که این حقیقت به واقعیت تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۲۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ - 09February 2017

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، یادواره شهدای انقلاب اسلامی با محوریت شهدای انقلاب تدفین شده در حرم مطهر رضوی با عنوان «حرم، پایگاه جهاد و شهادت» با حضور خانواده‌های معظم شهدای دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا زنده نگه‌داشتن معارف دینی است

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این یادواره ضمن تجلیل از خانواده معزز شهدا، اظهار داشت: امروز وظیفه همه دستگاههای فرهنگی، انقلابی و به ویژه خانواده شهدا، زنده نگه داشتن یاد و خاطره و ایثارگریهای شهدای گرانقدر است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی با بیان اینکه دشمنان اسلام بسیار تلاش کردند تا یاد و خاطره شهدا از دفتر خاطرات انقلاب پاک شود، عنوان کرد: زنده نگه داشتن خون شهدا در واقع زنده نگه داشتن معارف عمیق دینی است.

فریاد اسلامخواهی ملت

در ادامه سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: مردم در دوران انقلاب اسلامی با حضور در صحنه و پاسخ به ندای امام خمینی(ره) جان را بر کف دست گرفتند و بدون هیچ گونه سلاحی ندای اسلامخواهی سر دادند. در این راه عدهای به شهادت رسیدند، ولی مؤمنان هیچ گاه نترسیدند و صحنه را ترک نکردند تا طاغوت از بین رود.

وی افزود: در ایام الله دهه فجر ملت ایران طاغوت را از این کشور بیرون راند و در ۲۲ بهمن سال 1357، انقلاب اسلامی با خونها و ایثارگریهای مردم به پیروزی رسید.

سردار نجاتی خاطر نشان کرد: شکست طاغوت سرآغاز استقلال، عزت، قطع وابستگی، ایستادگی ملت و کشور بود و ملت ما با تقدیم صدها هزار شهید در مسیر آرمانهای والای انقلاب و اسلام ایستادگی کرد و اکنون شاهد آن هستیم که نهال نوپای انقلاب اسلامی روزبه روز بارورتر شده و تبدیل به درختی تنومند گردیده است.

ترس استکبار از بیداری اسلامی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: استکبار جهانی همواره این ترس را داشت که انقلاب اسلامی ایران در سایر کشورها به یک الگو تبدیل شود و باعث بیداری ملتها بشود، و این حقیقت به واقعیت تبدیل شده است. اکنون بیداری اسلامی در سایر کشورها شکل گرفته و انسانهای آزاده در برابر ظلم و طاغوت بپا خواستهاند.

در ادامه این برنامه همچنین سردار یزدانفر از فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دفاع مقدس را مهمترین حماسه مقاومت ملت ایران معرفی کرد و افزود: در این دوران شهدا تمام داشتههای خود را به عرصه آوردند و با اخلاص و ایمان از دین و انقلاب اسلامی ایران دفاع کردند.

در ادامه این ویژه برنامه از 60 خانواده شهید که عزیزانشان در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شدند، تجلیل شد.

شایان ذکر است که در طول برگزاری یادواره«حرم، پایگاه جهاد و شهادت» احمد منصوب از هنرمندان مشهدی چهره اولین شهید مدافع حرم آستان قدس رضوی سردار شهید غلامرضا سمایی را به تصویر کشید و در پایان برنامه به فرزندان شهید سمائی اهدا کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار