با شهدای انقلاب/ 27

«هادی اعرج» در «22 بهمن 1357» شهید عدالتخواهی شد

شهید «هادی اعرج» در تاریخ 22 بهمن 1357، درست روز پیروزی انقلاب، در خیابان شهربانی کرج، در زمان حمله مردم به شهربانی، مورد اصابت گلوله ماموران رژیم پهلوی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۲۲۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ - 10February 2017
 به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، آقا «هادی اعرج» در تاریخ 1 تیر 1318 شمسی در روستای واریان از روستاهای کرج، واقع در بیست کیلومتری جاده همیشه خرم چالوس در خانواده ای متدین و اهل تقوا دیده به جهان گشود. آقا هادی در خانواده ای محقر، اما منور به نور ایمان و گرم به شعله های شور و امید به زندگی، رشد کرد و بالید. سپس با تمام مهر به ناکامی ها و تلخ کامی ها لبخند زد و هرچه شادی نصیبش شد، به عدالت بین دوستان و آشنایان تقسیم کرد.

به دلیل نبود امکانات آموزشی و همچنین مشکلات مالی، هیچ گاه نتوانست از آموزش های علمی بهره لازم را کسب نماید. ولی این موضوع باعث نشد در راه کسب علم و دانش قدمی واپس گذارد. با جسارت و پشتکاری عظیم به هر نحو ممکن به کسب علوم می پرداخت.

صفات برجسته او آن چنان از دیگران متمایزش کرده بود که در میان هم سن و سال هایش زبانزد دوستان وآشنایان بود. چهره ملکوتیش که اخلاص، نور خاصی به آن بخشیده بود، چنان گیرا و زیبا بود که هر بیگانه ای با اولین نگاه، تقوا و اخلاص را در سیمایش می یافت.

در دوران نوجوانی آن هنگام که دیگر درک درستی از حقایق اطرافش پیدا کرده بود، از فقر و تنگدستی دیگران رنج می برد و سعی می کرد که همواره زندگیش را هم سطح با آنان نگه دارد.

قلبش از عشق، ایمان، و ایثار توام با اخلاق آکنده بود. در تاریخ 8 بهمن 1336 با دختری پاکدامن ازدواج نمود که ثمره این ازدواج 6 فرزند بود.

در سال 1340 همراه با خانواده به کرج نقل مکان نمود. آشپزی زبردست و کاربلد بود. اکثر اوقات برای خانواده های اشراف آشپزی می کرد. اما به دلیل تفکرات انقلابی اش دست از این کار کشید و به صورت شراکتی رستورانی را در جاده چالوس افتتاح کرد.

«هادی اعرج» در «22 بهمن 1357» شهید عدالتخواهی شد

نفرت و انزجار از هرچه ظلم و بیداد است در دلش جا داشت. از آن جا که نمی توانست ظلم نسبت به مستضعفین را تحمل کند، کوشش می کرد تا به هر وسیله ای که می تواند با عمال ضد اسلام مقابله کند. در مقابل بیدادهای رژیم سفاک پهلوی ساکت ننشست و شروع به فعالیت برای برقراری آزادی نمود.

با شنیده شدن نغمه های انقلابیون و شروع حرکت انقلاب، به صفوف انقلابیون کرج پیوست.

«هادی اعرج» در «22 بهمن 1357» شهید عدالتخواهی شد

 
از خصوصیات بارز «هادی» که در صحنه های انقلاب به خوبی نمایان بود، جسارت و بی باکی وی بود و تنها چیزی که در وجودش دیده نمی شد ترس و خوف بود.

مهم ترین هدفش از پیوستن به صفوف انقلابیون به رهبری حضرت امام خمینی (ره) را برقراری عدالت می دانست.

سرانجام این عاشق امام و عدالت در تاریخ 22 بهمن 1357، درست روز پیروزی انقلاب، در خیابان شهربانی کرج، در زمان حمله مردم به شهربانی، مورد اصابت گلوله ماموران رژیم پهلوی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«هادی اعرج» در «22 بهمن 1357» شهید عدالتخواهی شد

 

پیکر پاک و مطهرش پس از تشییع بر روی دستان مردم، در صحن امام زاده محمد (ع) کرج به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار