رونمایی از کتاب زندگینامه آیت‌الله ملک‌حسینی و 8 عنوان کتاب پایداری در یاسوج

کتاب زندگینامه مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی و هشت عنوان کتاب پایداری با حضور نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در کنگره سرداران شهید این استان در یاسوج رونمایی ‌شد.
کد خبر: ۲۲۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ - 09February 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، در ابتدای این محفل ادبی که با حضور پرشور دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت همراه بود؛ مستندی از اولین کنگره بزرگداشت 1880 سردار و شهید استان پخش شد و حضار در جریان چند و چون اجرای این برنامه ملی که آبان ماه 95 برگزار شد، قرار گرفتند.

در ادامه سرهنگ افشاری، ویراستار کتاب «دُرِدانه»، به تشریح شخصیت و فعالیت‌های انقلابی مرحوم آیت‌الله سیدکرامت‌الله ملک‌حسینی، نماینده فقید ولی فقیه در استان پرداخت و اظهار داشت: نویسندگان این استان باید با تلاش جدی و مستمر به بزرگان توجه داشته باشند و اندیشه گران‌بهای آنان را به یاری کلمات و سطرها به دیگران انتقال دهند تا بتوانیم به پیشینه دینی و شجاعت خود بیش از پیش افتخار کنیم.

سرهنگ اصغر حبیبی نویسنده کتاب خاطرات «از چرام تا شلمچه» نیز با اشاره به رشادتهای رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس، گفت: شهادتطلبی و رشادت و ایثار شهدا، اسرا و بسیجیان جان بر کف این استان در طول دفاع مقدس ستودنی است و انتشار خاطرات آنها میتواند چراغ راهی برای آیندگان باشد تا دریابند که در سال‌های خون و آتش و حماسه، بر فرزندان فاطمه(س) و رهروان خمینی کبیر(ره) چه گذشت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین ضمن تبریک جشن پیروزی ملت سربلند ایران، شهدا را سرمایههای ارزشمند ایران اسلامی برشمرد و گفت: شهیدان انسان‌های خالص و مطهری بودند که با جانفشانی بینظیر خود و گذشتن از جان خویش، موجبات سرافرازی این آب و خاک شدند.

آیتالله سید شرفالدین ملکحسینی با اشاره به ارزش کتاب و کتابخوانی، افزود: کتاب یکی از ارزشمندترین گنجینههایی است که میتوان با تکیه بر آن، اندیشه و فکر مردم را تحت تأثیر قرار داد و نوشتن از شهدا و رزمندگان و فرهنگ دفاع مقدس از موهبتهایی است که نویسندگان این حوزه باید به آن ببالند و حضور در این وادی را مغتنم بشمارند.

فرمانده سپاه فتح استان نیز در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از دستاندرکاران برگزاری کنگره ملی شهدای استان، اجرای برنامه رونمایی از کتاب را محملی برای قدردانی از اصحاب قلم دانست و عنوان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان فرهنگی، نویسندگان و پدیدآورندگان محصولات مکتوب ارج و قدر بینند و بتوانیم به این واسطه هم فرهنگ کتابخوانی را رونق ببخشیم و هم اندوختههای نهفته در سینه رزمندگان را به جامعه تزریق کنیم.

به گزارش دفاع پرس، در پایان این آیین از 9 کتاب که تولید مشترک حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کنگره شهدا و و حوزه هنری استان بود، با حضور مسئولان فرهنگی استان رونمایی و از نویسندگان این آثار تجلیل شد.

قابل ذکر است که چریک نجاتبخش(خاطرات سرهنگ غلامحسن نجاتبخش)، از چرام تا شلمچه(خاطرات سرهنگ اصغر حبیبی)، سردار مهربانیها( یادنامه سردار شهید جواد هرمزپور)، دردانه(زندگی و خاطرات آیتالله ملکحسینی)، سردار بی بدیل(یادنامه سردار شهید یزدانپناه)، آموزههای اخلاقی(درس‌های اخلاقی شهید محمد لطیففر)، شهیدنامه ایل خورشید(مجموعه شعر)، تا زندهام رزمنده بسیجیام(خاطرات رزمنده سیفالله پاسره) و دلتنگیهای یک جامانده( خاطرات سیدسعدی تقوی) عناوین کتاب‌هایی بود که در این آیین رونمایی شد.

 انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار