سید حسن نصرالله مطرح کرد؛

حمایت حزب‌الله از آتش‌بس در سوریه/ «ترامپ» چهره ظالم و زشت آمریکا را نشان داد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت یکی از اعضای شورای مرکزی این جنبش اعلام کرد: آنچه در خصوص مذاکرات آستانه علیه ایران و حزب الله مطرح می‌کنند «شایعه‌پراکنی» است و حزب‌الله با قدرت از آتش‌بس در سوریه حمایت می‌کند.
کد خبر: ۲۲۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ - 12February 2017
حمایت حزب‌الله از آتش‌بس در سوریه/ «ترامپ» چهره ظالم و زشت آمریکا را نشان داد و ما ممنونیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از وبگاه «النشره»، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت شیخ «حسین حسن عبید» عضو شورای مرکزی این جنبش، شیخ عبید را از پیشگامان در ایمان و جهاد اخلاقی توصیف و تصریح کرد: وی همیشه و حتی تا آخرین لحظات از حزب‌الله و مسیر آن حمایت کرد.

وی تأکید کرد: شیخ عبید در صفوف حزب‌الله، مسئولیت‌های متعددی بر عهده داشته است و با این روش ثابت، ایمان قوی و عزم راسخ، مدافعی محکم از خط و روش حزب‌الله و مقاومت و گزینه‌های آن تا آخرین نفس بود؛ وی یک استاد، خطیب حسینی و مربی و مرشد برای نسل آینده در محله‌ها، مساجد و حسینه‌ها، پایگاه‌ها و اردوگاه‌ها و غیره بوده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه ، شیخ عبید را پدر و برادر بزرگتر خود توصیف کرد و نقش وی در تأسیس حزب‌الله را مهم توصیف کرد و گفت: این جنبش جهادی فقط توسط یک شخص تاسیس تشده بلکه تجلی اراده گروه بزرگی از اینگونه مومنان امثال شیخ عبید است.

سید نصرالله در ادامه به سوریه پرداخت و اعلام کرد آنچه رسانه‌ها درباره عدم موافقت حزب‌الله با مذاکرات آستانه و آتش‌بس در سوریه منتشر می‌کنند ، فقط شایعات است.

وی گفت: برخی شبکه‌های عربی و برخی  کارشناسان عادت کرده‌اند در راستای حملات همیشگی علیه حزب‌الله بگویند که حزب‌الله با آتش‌بس در آستانه موافق نیست و ما و ایران را متهم می‌کنند که خواستار ادامه جنگ و خونریزی در سوریه هستیم، آنها امور را برعکس جلوه می‌دهند؛ ما با تمام اقداماتی که جلوی خونریزی را بگیرد و فرصتی برای راه‌حل‌های سیاسی بدهد موافق هستیم؛ کسانی که ما را به این موضوعات متهم می‌کنند خودشان در پشت اینگونه برنامه‌ها هستند و در پشت اینگونه کانال‌های ماهواره‌ای کشورهای عربی و خلیج (فارس) هستند که از تروریسم در سوریه حمایت می‌کنند.

نصرالله تأکید کرد: این همان موضع مورد تأکید ایران است که برای آتش‌بس در سوریه و رسیدن به راه‌حل سیاسی تلاش می کند؛ ما تأکید می‌کنیم که حزب الله از آشتی و مصالحه در سوریه استقبال می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس تصریح کرد: حزب‌الله تمایل شدیدی دارد که برخی بحران‌های انسانی و در رأس آن مسئله محاصره چند ساله فوعه و کفریا (در ادلب سوریه) را بررسی و حل کند و دراین باره با برداران خود در سوریه و کشورهای منطقه‌ای صحبت می‌کنیم.

نصرالله در ادامه سخنرانی خود گفت: همه آنچه درباره  تغییرات بافت جمعیتی سوریه «دموگرافی» گفته می‌شود و حزب‌الله و ایران و دمشق به آن متهم هستند، کذب است. گروهها و هیأت‌هایی از اتحادیه عرب و... بیایند و از نزدیک ببینند؛ هیچ تغییر بافت جمعیتی در سوریه اتفاق نیفتاده است و اینها کذب است.

 دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه مثل پیروزی در حلب پرداخت و گفت: این پیروزی باب را برای آشتی‌های محلی و داخلی در سوریه باز کرده است. وی افزود امروز زندگی در حلب به حال عادی خود بازگشته و زندگی در بسیاری از نقاط مانند لاذقیه، طرطوس و... طبیعی است.

نصر‌الله تأکید کرد: پیروزی حلب ، پیامدهای سیاسی و امنیتی بزرگی داشت و وضعیت سوریه نسبت به 6 سال قبلش تغییر کرد؛ سوریه تحت خطر گروه‌های تروریستی بود و امروز این خطر رفع شده است ، امروز کشورها و محورهایی که این گروه‌های تروریستی را ساخته‌اند، ناامید شده‌اند، به عنوان مثال موضع ترکیه بسیار تغییر کرده است، همه می‌دانند ترکیه سیل کمک‌های مالی خود را برای داعش روانه کرد و امروز از اقدامات خود پیشمان شده است زیرا داعش با عملیات‌های تروریستی در داخل ترکیه، به خوبی جواب آنکارا را داده است.

نصرالله در ادامه به مسأله آوارگان سوری در لبنان پرداخت و از سیاسی کردن این موضوع بر حذر داشت و گفت باید با این آوارگان بر اساس اصول انسانی و اخلاقی برخورد شودو این آوارگان باید به شهرها و روستا و خانه‌های خود بازگردند و آواره باقی نمانند.

وی افزود: لبنان در این خصوص تحت فشار است، با صراحت می‌گویم که دولت لبنان باید تکبر را کنار بگذارد و در این خصوص به صورت مستقیم با دولت سوریه گفت‌وگو کند.

سید حسن نصرالله در ادامه به انتخابات داخلی لبنان پرداخت و گفت حزب‌الله، جنبش امل و جریان ملی آزاد و تمامی متحدان با 8 مارس موافق با قانون «نسبیت» هستند.

قانون نسبیت، هماهنگ با ترکیب اجتماعی – سیاسی متنوع لبنان بوده و بر اساس رقابت آزاد میان لیست‌ها یا گروههای سیاسی مختلف در حوزه‌های بزرگ انتخاباتی، استوار است. برجسته ترین مزیت‌های سیستم نسبیت این است که انصاف را در مورد گروههای سیاسی رعایت کرده و زمینه اختصاص کرسی‌های متوازن به آنها را فراهم می‌آورد.

نصرالله در ادامه و در پاسخ به ادعای برخی که می‌گویند حزب‌الله از آمدن دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نگران است، گفت: چه چیزی جدید شده؟ تنها موضوع جدید که رخ داده این است که قبل از وی، شخصی ( باراک اوباما) بوده که نقابی از نفاق بر صورت خود می‌گذاشته و حرف خوب می‌زده است اما او تحریم می‌کرد، می‌جنگید و از جنگ‌ها حمایت می‌کرد مانند جنگ یمن که هزاران نفر را گرسنه کرد؛ وی هم‌چنین از نظام‌های استبدادی در بحرین و عربستان حمیات می‌کرد و داعش را به وجود آورد تا به دین، قرآن و پیامبر (ص) توهین کند اما ترامپ اکنون این نفاق را کنار گذاشته و از وی تشکر می‌کنیم که چهره ظالم ، زشت و نژادپرست آمریکا را به ما نشان داد، او از ابتدای روی کار آمدنش، حقیقت دولت آمریکا را به ما نشان داد و ترس مدتهاست از میان ما رخت بر بسته است.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار