با 134 رای موافق به تصویب رسید؛

تمدید قانون استخدامی ناجا به مدت دو سال

براساس مصوبه مجلس با 134 رای موافق از سوی نمایندگان دوره اجرای آزمایشی قانون استخدامی نیروی انتظامی برای دو سال از تاریخ انقضای مهلت تمدید شد.
کد خبر: ۲۲۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ - 15February 2017

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز صبح مجلس، لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را بررسی کردند.

وکلای ملت با تصویب ماده واحده این لایحه، مدت اجرای آزمایشی قانون استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب 20 اسفند 1382 از تاریخ انقضای مدت اجرای آزمایشی قانون مذکور، به مدت دو سال تمدید شد.

بهارستان نشینان کلیات این لایحه را با 134 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن و جزئیات آن را با 145 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در لایحه دولت، درخواست تمدید دوره اجرای آزمایشی این قانون برای یک سال ارائه شده بود که رئیس مجلس پیش از رأی‌گیری برای این لایحه، اظهار داشت: ظاهراً نیروی انتظامی، لایحه خود را برای دائمی شدن این قانون به دولت داده اما دولت، آن را هنوز نهایی نکرده است؛ اگر این لایحه دولت را هم تمدید کنیم، یعنی تا پایان سال جاری دوره اجرای آزمایشی قانون استخدامی ناجا تمدید می‌شود و باز از ابتدای سال 96 با خلاء قانونی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: راه‌حل این مسئله هم این است که ما الان آن را برای دو سال تمدید کنیم و برای بعد از آن، یا دولت زودتر لایحه دائمی شدن بیاورد یا کمیسیون مجلس، ماده واحده‌ای ارائه دهد و این قانون آزمایشی را دائمی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در رابطه با قانون مدیریت خدمات کشوری هم همین وضعیت را داریم و سه سال است که مدام داریم آن را تمدید می‌کنیم؛ اگر دولت لایحه نمی‌آورد، مجلس ماده واحده بدهد.

انتهای پیام/331

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار