«روزهای التهاب»؛ روایتی از حق‌طلبی شهدای جنگ تحمیلی

نمایش «روزهای التهاب» با موضوع گرفتن حق از سوی یک فرزند شهید کاری از هنرمندان کرمانی و به کارگردانی احسان رضوی به صحنه جشنواره تئاتر بسیج رفت.
کد خبر: ۲۲۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ - 15February 2017
«روزهای التهاب»؛ روایتی از حق‌طلبی شهدای جنگ تحمیلیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نمایش روزهای التهاب شب گذشته (26 بهمن ماه) به کارگردانی احسان رضوانی در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج، هرمزگان در سالن مجموعه غدیر بندرعباس به صحنه رفت.

این نمایش که از سوی هنرمندان کرمانی برگزار شد، از سوی احسان رضوانی به نوجوان 13 ساله کرمانی شهید علی عرب در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است. بازیگران این نمایش رضا درویشی، مینا اخوان و نفیسه نصیرخانی بودند. نویسندگی این کار نیز بر عهده ندا ثابتی است.

این نمایش با موضوع گرفتن حق از سوی یک فرزند شهید و تعالی بخشی به موضوع خانواده ساخته و با کار کمیک و طنز لحظات خوشی را به تماشاگران اهدا می کند. صحنه نخست این نمایش در دادگاه برگزار می شود، سه نفر از جمله یک خواهر و برادر و فرزند شهید که فرزند برادر این خانواده است در این دادگاه حضور دارند، فرزند شهید برای دریافت حق خود از عمویش شکایت کرده و او را به دادگاه احضار می کند.

داستان نمایش روایت یک خانواده کرمانی است که پس از مرگ یکی از پدر، برادر بزرگتر مسئول امور خانواده شده و از محل ارثیه پدری به مال و منالی دست یافته اما از دادن حق و حقوق خواهر و برادرها امساک می ورزد، تا اینکه فرزند شهید سعی میکند با مجاب کردن عمه ها این حق و حقوق را پس بگیرد که در راه با مشکلات متعدد روبه رو شده سرانجام توانست این حق و حقوق را پس بگیرد همانند پدرش که برای دفاع از حقوق کشورش به شهادت رسید.

وی در یک اقدام عجیب حق پسر گرفته را دوباره به عموی خود بخشید و موجب تحول شخصیت عمویش شد و عموی متحول شده نیز تمام اموال را در راه امام حسین(ع) خرج کرد. فرزند شهید در بخشی از نمایش از وصیت نامه پدر خود، اخلاق و رفتار و فعالیت های وی تعریف میکند که حال الگوی خودش شده است.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار