روایت مادر شهید «ایرج خرم جاه» در برنامه «ماه عسل»

محمدجواد برای شما، فرزند شهیدت برای ما

قصد داشتم پیکر فرزندم را از همدان به شهر خودم در استان البرز منتقل کنم که به واسطه خوبی‌ها و محبت‌هایی که مردم همدان نسبت به فرزندم داشتند از این تصمیم منصرف شدم.
کد خبر: ۲۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸ - 30June 2014

محمدجواد برای شما، فرزند شهیدت برای ما

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شب گذشته در اولین شب ماه مبارک رمضان برنامه ماه عسل با اجرای «احسان علیخانی» از شبکه سه سیما پخش شد.

در بخش دوم این برنامه «محمدجواد زمردیان»، مادر شهید «ایرج خرمجاه» و همرزمان این شهید حضور داشتند. شهید خرم جاه تا سال گذشته گمنام بود و نشان دادن تصویر این شهید در برنامه ماه عسل منجر به پیدا شدن پیکرش شد
.

این مادر شهید در برنامه ماه عسل اعلام کرد که قصد داشتم پیکر فرزندم را از همدان به شهر خودم در استان البرز منتقل کنم که به واسطه خوبیها و محبتهایی که مردم همدان نسبت به فرزندم داشتند از این تصمیم منصرف شدم
. وی عنوان داشت که مادر زمردیان حرفی زد که بسیار دگرگون شدم. او گفت محمدجواد برای شما و این فرزند شهید برای ما.

وی در این برنامه از محمدجواد زمردیان که باعث شد فرزند مفقودالاثرش را بیابد به عنوان پسر خود نام برد و گفت که خدا را شکر میکنم یک پسر دیگر دارم وگرنه تا به حال مرده بودم.

محمد جواد زمردیان که در سال 1365 اسیر شده بود، با پیدا شدن پیکر شهید گمنامی که شباهت بسیاری به او داشت در لیست شهدا قرار گرفت اما بعدها همراه با آزادگان به کشور بازگشت. برنامه ماه عسل با نمایش عکس شهیدی که به جای زمردیان به خاک سپرده شده بود، از بینندگان خواست تا چهره او را شناسایی کنند و درنهایت هویت این شهید شناسایی شد.

خاطرنشان میسازد «محمدجواد زمردیان» مدیرکل سابق اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان و هم اکنون نماینده کمیته جستجوی مفقودین در استان همدان میباشد.

زمردیان پیش از این گفته بود: تماشای حالات و احوال مادر شهید «ایرج خرم جاه» سبب شد تا در مسئولیت جدیدی (کمیته جستجوی مفقودین) که بر عهده گرفتهام نهایت تلاشم را برای خدمت به مادران چشم انتظار بکار بگیرم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار