«از پشت روزنه ها»؛ نمایشی بدون کلیشه در جشنواره تئاتر بسیج

نمایش «از پشت روزنه‌ها» به کارگردانی مرتضی نجفی از شهر قزوین با قدرت توانست پیچیدگی‌های زندگی روزمره را بدون اینکه در کلیشه گرفتار شود به تصویر بکشد.
کد خبر: ۲۲۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ - 18February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نمایش «از پشت روزنه ها» به کارگردانی مرتضی نجفی از شهر قزوین در جشنواره تئاتر بسیج در پلاتو آفتاب این شهر به صحنه رفت.

این نمایش با موضوع مقاومت و پایداری از تولیدات حوزه هنری قزوین است که توانست در بخش صحنه ای جزو چهارده اثر برتر جشنواره تئاتر بسیج قرار بگیرد.

نمایش صحنه ای «از پشت روزنه ها» نوشته حمیده وحیدی است و مرتضی نجفی کارگردانی آن را بر عهده دارد. در این نمایش، مهدی خدایی، آزاده کرم بخش، مرتضی نجفی، محمد طاهرخانی و نکیسا ناپلئونی نقش آفرینی می کنند.

این نمایش درباره جوان پزشکی است که در اغما به سر می برد و در این مدت تلاش می کند تا با فلش بک هایی به گذشته بازگشت کرده و علت مسائل را جست و جو کند.

وی در این داستان دارای همسر است اما همسر وی مشکوک به روابطش با منشی خود شده و وی را ترک می کند. این جوان پزشک از گذشته خود اطلاع چندانی ندارد و تنها تصوری از یک زن سیاه پوش را به عنوان مادرش دارد که در میانه قصه متوجه می شود در دوران بمباران شیمیایی عراق در شهر حلبچه توسط مردی نیمه جان در آغوش مادرش پیدا شده و از مرگ حتمی نجات یافته است.

این کار صحنه ایی از مشکلات جنگ تحمیلی، بمباران شیمیایی و مشکلات مجروحان جنگ را به نمایش گذاشته می شود.

نکته دیگر در این کار توجه به قضاوت نادرست و عجولانه توسط همسر این پزشک است در حالیکه این پزشک در فکر کار خیر و نیک بوده اما همسرش به  او مضنون شده و او را ترک می کند اما در پایان متوجه می شود که شکش بی اساس بوده و زنی که به عنوان منشی برای همسرش کار می کرده تنها یک زن بی بضائت و بیمار بوده است که درخواست کمک از این پزشک کرده است.

این نمایش توانست با قدرت پیچیدگی های زندگی روزمره را بدون اینکه در کلیشه گرفتار شود به تصویر بکشد.
 
«از پشت روزنه ها»؛ نمایشی بدون کلیشه در جشنواره تئاتر بسیج 
«از پشت روزنه ها»؛ نمایشی بدون کلیشه در جشنواره تئاتر بسیج 
«از پشت روزنه ها»؛ نمایشی بدون کلیشه در جشنواره تئاتر بسیج 
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار