بازی تکراری با برگ ایران‌هراسی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا امیدواری بیشتری به پیشبرد سیاست‌های افراطی خود در منطقه و علیه ایران پیدا کرده این روزها بشدت در حال پیگیری پروژه ایران‌هراسی است.
کد خبر: ۲۲۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ - 18February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که چندی قبل برای دیدن ترزا‌ می، نخست‌وزیر انگلیس به لندن رفته بود و در آنجا از تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد جبهه‌ای متحد با حضور آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس علیه ایران خبر داده بود، (چهارشنبه) نیز در کاخ سفید با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا دیدار کرد.

به گزارش دویچه‌وله فارسی، ترامپ در این دیدار به نتانیاهو قول داده که دولتش اقدام‌های بیشتری برای جلوگیری از آنچه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خوانده است، انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین پس از دیدار دوجانبه با نتانیاهو، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی توافق هسته‌ای قدرت‌های بزرگ و ایران را بدترین توافق نامید و گفت دولت او تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده و پس از این نیز اقدام‌های بیشتری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهد داد. ترامپ در کنفرانس خبری هم که روز پنجشنبه داشت درباره ایران صحبت کرد و با بیان این‌که نمی‌خواهم درباره برنامه‌هایم در خصوص ایران صحبت کنم، گفت: آنها نباید از برنامه‌های من مطلع باشند.

به گزارش مهر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفته، تل‌آویو و دولت جدید واشنگتن ماموریت بزرگی برای مقابله با تهدید هسته‌ای ایران دارند.

رژیم صهیونیستی، بزرگ‌ترین تهدید صلح جهانی

ادعاهای مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در حالی است که مقامات کشورمان بارها چنین ادعاهایی را تکذیب کرده‌اند و آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی هم بارها در گزارش‌های خود صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای تهران را تائید کرده است.

بر همین اساس، ادعاهای بی‌پایه رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش وزارت امور خارجه کشورمان را همراه داشت و بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعاهای مطرح شده را تکراری، پوچ و بی‌ارزش خواند و گفت: رژیم صهیونیستی خود صدها کلاهک در زرادخانه هسته‌ای ‌دارد و به عنوان بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت در منطقه و جهان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: این ادعاها در حالی تکرار می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشات خود بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران صحه گذاشته است؛ واقعیتی که به‌طور مکرر توسط کشورهای مختلف نیز مورد تائید قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: واقعیت تلخ آن است، این سخنان و ادعاهای ناروا توسط رژیمی تکرار می‌شود که به هیچ قانون و مقررات بین‌المللی پایبند نیست و پرونده قطور جنایات ‌بی‌پایان و اقدامات غیر‌انسانی‌اش علیه مردم مظلوم فلسطین و دیگر همسایگان در گزارش‌های متعدد سازمان ملل منعکس است.

قاسمی تاکید کرد: بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام که مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل نیز قرار گرفته به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود با جدیت تمام ادامه خواهد داد.

تکرار دوباره ادعاها درباره برنامه موشکی

همزمان با ادعاهای ترامپ و نتانیاهو علیه برنامه هسته‌ای ایران، یک مقام وزارت خارجه آمریکا که اشاره‌ای به نام او نشده است، تداوم آزمایش‌های موشکی بالستیک ایران را تحریک‌کننده خوانده است.

به گزارش فارس و به نقل از ترند نیوز، این مقام وزارت خارجه آمریکا، تهران را متهم به بی‌ثباتی در منطقه کرد و درخواست کرده تا این اقدام‌ها که به گفته او تحریک‌کننده است، متوقف شوند.

معاون وزیر خارجه انگلیس هم که کشورش به گفته نتانیاهو، یکی از اضلاع مثلث ضدایرانی خواهد بود ادعاهای مشابهی علیه برنامه موشکی ایران مطرح کرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این اظهارات گفت: ما همواره گفته‌ایم که ثبات در منطقه باید توسط کشورهای منطقه ایجاد، تامین و تقویت شود و حضور نیروهای خارجی در این منطقه، منشأ بسیاری از بی‌ثباتی‌ها و ناآرامی‌هاست.

قاسمی افزود: همان‌گونه که بارها اعلام شده است، آزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه‌های دفاعی بوده و به هیچ وجه نقض‌کننده هیچ یک از تعهدات بین‌المللی کشورمان نیست.

علی آهنی، سفیر کشورمان در پاریس هم در گفت‌وگویی با یک شبکه فرانسوی با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی با هرگونه تهدیدی بشدت مقابله کرده و پاسخ کوبنده‌ای خواهد داد، گفت: برای توسعه صنایع موشکی و دفاع مشروع خود از هیچ کشوری اجازه نخواهیم گرفت.

حمایت بیش‌ از پیش آمریکا از اسرائیل

عباس خامه‌یار، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به روابط دیرینه ترامپ با لابی صهیونیست‌ها، به نقش این لابی در پیروزی ترامپ اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا بیش از گذشته از اسرائیل حمایت می‌کند. خامه‌یار تصریح کرد: همه روسای‌جمهور آمریکا با لابی‌های یهودی کار کرده و مورد حمایت لابی‌ها بوده‌اند و همکاری‌های میان ترامپ و اسرائیل نیز گام نخست ترامپ در اجرایی کردن تعهدات انتخاباتی‌اش است. این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: آنچه مهم است بین اسرائیل و سیاستمداران آمریکا همگرایی بیش از گذشته وجود دارد و به این ترتیب اسرائیل روی چالش‌های احتمالی آینده آمریکا و ایران تاثیرگذار است. وی با اشاره به این‌که اسرائیل در ایجاد ائتلاف میان جهان عرب علیه ایران با مشکل جدی روبه‌رو بوده است، افزود: در چنین شرایطی شکل‌گیری مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس علیه ایران بعید نیست اما چنین ائتلافی بیشتر از این‌که کارساز باشد، نمایشی است. خامه‌یار اظهار کرد: باید با وحدت ملی و اراده قوی و هوشیاری از این مقطع زمانی عبور کنیم و نباید منفعل باشیم.

امنیت اسرائیل، جزئی از امنیت آمریکاست

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر خارجه اظهار کرد: تمام دولت‌های آمریکا امنیت اسرائیل را جزو امنیت ملی خود تعریف کرده و آبروی خود را فدای دفاع از رژیم صهیونیستی کرده‌اند.

شیخ‌الاسلام افزود: حتی اتفاق نادری را که در آخرین روزهای دولت اوباما رخ داد و این کشور قطعنامه ضداسرائیلی را وتو نکرد نمی‌توان به منزله تغییر مواضع آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی دانست زیرا آن اقدام آمریکا به این دلیل بود که تندروی‌های رژیم صهیونیستی بسیار زیاد شده و اروپا هم نسبت به آن موضوع گیری کرد به همین دلیل اوباما نیز این اقدام را انجام داد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر این‌که اسرائیل جزئی از امنیت ملی آمریکاست، گفت: به تعبیری اسرائیل پاره تن استکبار برای تسلط در منطقه ماست.

وی با اشاره به این‌که موضوع تشکیل مثلث اسرائیل، آمریکا و انگلیس علیه انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فعال بوده و موضوع جدیدی نیست، گفت: 38 سال است که چنین موضوعی مطرح است و هیچ اقدامی را نتوانسته‌اند، علیه ایران انجام دهند.

منبع: جام جم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار