مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران گفت:

راهکاری تحقق دولت اسلامی تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است

«بابائی» گفت: با توجه به همه موانع و مشکلات موجود، برای تسریع تحقق دولت اسلامی، راهکاری موثرتر از تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی نیست.
کد خبر: ۲۲۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳ - 21February 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «مهدی بابایی» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران در جمع معاونین و فرماندهان حوزه های تابعه که به میزبانی حوزه مقاومت بسیج منطقه 2 شهرداری تهران برگزار شد، طی سخنانی به مراحل تحقق اهداف انقلاب اسلامی در نگاه رهبر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و تحقق اهداف آن فرآیندی است که دارای مراحل گوناگون است و برای تحقق همه آن احتیاج به زمان زیاد و تلاش بسیاری دارد. آنچه در بهمن سال 57 اتفاق افتاد شروع کار بود و تا رسیدن به مقصود و منتهی راه زیادی در پیش رو است .

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: آنچه شروع این راه بود تحقق انقلابی مبتنی بر مبانی و آموزه‌های دینی است که با رهبری امام راحل و فداکاری مردم تحقق پیدا کرد. پس از اینکه انقلاب و دگرگونی واقع شد، نوبت می‌رسد به تشکیل نظام اسلامی. برای اینکه ملت ایران به اهداف خود از انقلاب برسد، لازم است که سیستم و نظامی که بر کشور حاکم می‌شود برآمده از آموزه‌های دینی باشد.

بابایی مرحله سوم تحقق اهداف انقلاب اسلامی را تشکیل دولت اسلامی عنوان کرد و گفت: برای اینکه انقلاب اسلامی به اهداف خود برسد لازم است کسانی که در این انقلاب مسئولیت پیدا می‌کنند، عامل به احکام اسلامی باشند. برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی بودن قوانین کافی نیست؛ بلکه مسئولیتی که متصدی اجرای قوانین می‌شوند باید مؤمن به اسلام و آموزه‌های آن باشند. دسترسی به این مرحله بسیار مشکل است و در انقلاب ما هنوز به طور کامل تحقق پیدا نکرده است.

وی با بیان آن که تشکیل جامعه و در نهایت امت اسلامی هدف نهایی انقلاب است گفت: هدف ما از انقلاب، تشکیل حکومت اسلامی و امت اسلامی است که دارای سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به خلق، عدالت و سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد بوده و بر ظرفیت درون زای داخل کشور تکیه داشته باشد. یکی از نتایج تشکیل حکومت اسلامی، تحقق جامعه اسلامی است. جامعه ای که مردم در اداره آن نقش موثری دارند و دارای پیشرفت های علمی و اقتصادی و سیاسی و پیشرفت های همه جانبه است. جامعه ای با کشوری که در آن اسلام حیات بخش، نشاط آفرین حاکم است.

بابایی افزود: به منظور تحقق دولت اسلامی، نیازمند حضور کارکنانی در تراز انقلاب اسلامی هستیم، کارمندی که از حیث فرهنگی، اجتماعی، اداری و سیاسی در تراز انقلاب اسلامی باشد و با توجه به همه موانع و مشکلات موجود راهی جز ورود به حوزه تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب وجود ندارد.

وی گفت: در این راستا، رویکرد اصلی ما انجام فعالیت تربیتی مستمر و رفتارساز است که این فعالیت های تربیتی صرفا از طریق آموزش های کلاسیک یا صرف حلقه صالحین محقق نمی‌شود و می‌بایست کلیه اقدامات بسیج دارای پیوست تربیتی باشد.

وی گروه هدف اصلی تربیتی سازمان بسیج شهرداری تهران را کارمندان و بسیجیان شهرداری عنوان کرد وگفت: اولویت ما در مرحله اول تربیت بسیجیانی است که بتوانند سفیران تربیتی ما در سازمان باشند و باید سه نقش الگو دهندگی، اصلاح گرایانه و بازدارندگی را ایفا کنند.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: کسی می تواند نقش الگو دهنده داشته باشد که دارای روحیه خدمت جهادی، روحیه تکریم ارباب رجوع، اهل صیانت و حفظ بیت المال و اهل رعایت عفاف و حجاب باشد. رویکرد اصلاح گرایانه نیز رویکرد پیچیده ای نیست و هرکس در حد توانش می تواند در این زمینه قدم بردارد.

وی بهترین شیوه راهبری در هدایت بسیج را رویکرد رهبری عنوان کرد و گفت: رهبری، انجام کار با دیگران است، ولی رویکرد مدیریتی کار از طریق دیگران انجام می شود. لذا رویکرد رهبری موجب ایجاد انگیزه، ایجاد ایده و از طریق احترام به دیگران است و در این رویکرد کارها به صورت صحیح صورت می پذیرد. ما به دنبال آن هستیم که فرمانده ما به رهبر کاریزما تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: رهبر کاریزما کسی است که دارای ویژگی هایی نظیر مراقبت امیال و غرایز شخصی، پرهیز از بزرگ کردن خود، شوخ طبع ولی کم شوخی، کم و به اندازه حرف زدن، چند ثانیه فکر قبل از صحبت، نخندیدن با صدای بلند، قاطع و پایبند به تعهدات، عدم دخالت در امور دیگران، ظاهر آراسته و مرتب، و صحبت نرم و ملایم است.

انتهای پیام/۱۲۱


نظر شما
پربیننده ها