ابتکار در حاشیه جلسه هیئت دولت خبر داد؛

خرید دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا برای خوزستان

معاون رئیس‌جمهور از خرید دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا برای خوزستان خبر داد و گفت: حدود 30 تا 40 درصد از گرد و غبار در خوزستان منشا داخلی دارد.
کد خبر: ۲۲۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ - 22February 2017
خرید دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا برای خوزستان

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، معصومه ابتکار رئیس سازمان حافظت از محیط زیست امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت در استان خوزستان، اظهار داشت: دولت کارهایی خوبی در استان خوزستان در دست اجرا دارد که امیدواریم در نهایت عوارض و آثار بسیار منفی و آزاردهنده توفان های گرد و غبار را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه حدود 30 تا 40 درصد از وقوع گرد و غبار منشا داخلی دارد اظها رداشت: حدود 60 تا 70 درصد گرد و غبار منشا خارجی دارد؛ مسئول اجرایی این کار در عرصه سرزمینی ایران، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع است که برای عملیات بیولوژیک، کاشت نهال و پخش سیلاب فعالیت می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور از اجرایی شدن طرح وزارت جهاد کشاورزی در استان خوزستان خبر داد و گفت:‌ هماهنگی دستگاه‌ها و کارگروه ملی برای مقابله با ریزگردها بر عهده سازمان مدیریت بحران وزارت کشور است، در حال حاضر برای حدود 450 هزار هکتار کانون گرد و غبار برنامه ریزی شده است که متاسفانه خشکسالی های پی در پی سال‌های گذشته و فقدان استفاده صحیح در منابع آب باعث تشدید این موضوع شده و نیازمند یک برنامه ای است تا بتواند به همه مسایل رسیدگی کند و ما بتوانیم کانون های شناسایی شده و برنامه های تدوین شده را اجرایی کنیم.

ابتکار اضافه کرد:‌ سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور سال گذشته حدود 7 هزار هکتار عملیات انجام داده است و یکی از مهمترین کانون‌های گرد و غبار استان خوزستان تالاب خشک هورالعظیم بود که در حال حاضر 70 درصد تالاب آبگیری شده و به یکی از مراکز مهم صیادی استان تبدیل شده است که معیشت مردم را تنظیم می‌کند. همچنین تالاب شادگان وضعیت مشابهی داشته که در حال حاضر رو به بهبود است و دولت برای احیای کامل تالاب شادگان نیز برنامه دارد. دولت در این زمینه اعتبار ویژه‌ای را برای وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرده است و پیشنهادی به مجلس داده تا 100 میلیون دلار اعتبار برای این موضوع اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای همه دستگاه‌های استان خوزستان دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا خریداری کرده‌ایم و آنها فعال هستند، گفت: سال گذشته حدود سه میلیارد تومان برای تکمیل شبکه دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان خوزستان هزینه کردیم، همچنین هواشناسی اقداماتی را انجام داده است و سیستمی را در این استان دارند که پیش بینی توفان‌های گرد و غبار را می‌توانند با دقت و زمان طولانی تر پیش‌بینی کنند.
 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها