تجلیل از پدر جاوید الاثر مدافع حرم در نمایش «غبار»

بیستمین اجرای نمایش غبار که با حضور «محمود صلاحی»، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تنی چند از هنرمندان عرصه سینما و تئاتر برگزار شد و به روح بلند جاویدالاثر مدافع حرم «علی عبداللهی» تقدیم شد.
کد خبر: ۲۳۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ - 06March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «محمود صلاحی»، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از تماشای اجرای «غبار» گفت: این نمایش به نظرم مضامین جدی تاریخی ما را در خود جای داده است که استقبال مردم که تالار وحدت را بعد از سی شب اجرا  پر کردند تاییدی بود بر قدرت این اجرا. مهم آن است که در ایام عزا و سوگواری فاطمیه این کار با کیفیت بالایی روی صحنه رفت.

او ادامه داد:هر چقدر کارهای نمایشی را به حقیقت تاریخ پیوند بزنیم ماندگارتر می شود.البته ایرادی ندارد که قصه ها تخیلی باشند باعث ماندگاری و موجب کاوش در هویت مان می شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اظهار داشت: بدون شک دیدن نمایشی در دوساعت می تواند به اندازه صد جلد کتاب در یک موضوع واحد تاثیر گذار باشد و این اتفاقی است که به واسطه نمایش غبار برای تماشاگران رخ داد.

اجرای نمایش آئینی «غبار 2» کاری از سازمان فرهنگی و هنری بشارت از امروز دوشنبه 9 اسفند کار خود را آغاز خواهد کرد و اجرای این نمایش تا 17 اسفند ادامه خواهد داشت.

این نمایش آئینی که در فاطمیه اول با اجرای موفق خود، استقبال انبوهی از مخاطبان را به همراه داشت با ایفای نقش هنرمندان نام‌آشنایی همچون اردلان شجاع‌ کاوه، خسرو شهراز، شهرام عبدلی، میرطاهر مظلومی، جواد زیتونی،شاپور کلهر، مهدی طهماسبی و محسن افشار در تالار وحدت به کار گردانی محمدرضا مداحیان محصول سازمان فرهنگی هنری بشارت به روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش سعید نقدزاده به عنوان دستیار کارگردان،برنامه ریز و مدیر تولید ، امیر اسکندری طراح چهره پردازی ،، مهدی اکبری طراح صحنه ، ژاله زکی زاده طراح لباس ،محمد فرشته نژادآهنگساز ، حمیدرضاجوکار و عامر مسافرآستانه طراحان حرکت ، ایمان صفرزاده مدیر صحنه ، سید هاشم موسوی روابط عمومی و طاهر ده پهلوان نیز به عنوان مجری طرح با محمدرضا مداحیان کارگردان این نمایش همکاری می کنند.

«غبار2» همچون فصل نخست این نمایش، نوشته انوش معظمی است که پیرامون تحول شخصیت اصلی نمایش «ادیب‌الممالک» در دیاری تحت عنوان غدیران روایت می‌شود و انتخاب‌های درست و نادرست او که گاه موجب انحرافش از مسیر صواب می‌شود اما در پایان به مدد ایمان قلبی و توجه به باورهای دینی و اعتقادی به مسیر فلاح بازگشته و به رستگاری می‌رسد.

در مقاطعی از نمایش نیز در روند روایت گریزهایی تاریخی به برهه‌های از تاریخ دین و به ویژه روزگار معاصر با دوران رحلت پیامبر(ص) که منجر به شهادت حضرت فاطمه(س) می‌شود خواهد پرداخت.

منبع: سادس

نظر شما
پربیننده ها