امیر فهمیده قاسم زاده:

الگوی فاطمی و زینبی زنان در هشت سال دفاع مقدس نمایان شد

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس گفت: الگوی فاطمی و زینبی زنان در هشت سال دفاع مقدس نمایان شد.
کد خبر: ۲۳۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ - 08March 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر فهمیده قاسم زاده جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سومین همایش اسوه های صبر و مقاومت اظهار داشت: در مکتب اسلام آنچه برای خدا و در راه خدا شکل می گیرد دارای ارزش است. دستاور اصلی نهضت انقلاب اسلامی احیاء اسلام ناب محمدی است که در قرن حاضر ترویج فرهنگ شهادت، ایثار، مقاومت و صبر در ادامه نهضت حماسه حسینی(ع) شکل گرفته است.

وی بروز و ظهور انقلاب اسلامی را نتیجه ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس دانست و افزود: الگوی فاطمی و زینبی زنان در هشت سال دفاع مقدس نمایان شد.

امیر فهمیده قاسم زاده تصریح کرد: نقش زنان و بانوان به عنوان مادر، همسر و خواهر ایثارگران چه در صف مقدم پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دفاع مقدس نقش ویژه‌ای بوده و هست.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: هر رزمنده ای که در دفاع مقدس حضور پیدا کرد بانویی او را حمایت می کرد. این نقش بی بدیل همسران و مادران شهدا در طول انقلاب اسلامی قابل لمس بود و نباید فراموش کنیم که نزدیک به هفت هزار شهید زن داریم که از مجموع آمار شهدا سه درصد به زنان اختصاص دارد که در عرصه های مختلف به شهادت رسیدند.

امیر فهمیده، مادرانی که خود جوانانشان را تربیت کرده و به جبهه ها فرستادند را نمونه حضور مومنانه و شجاعانه اسوه های صبر و مقاومت دانست و عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی به عنوان معیار قران مطرح است که کاملترین رشد و تعالی در این سبک ایجاد می شود و هرکس که آن را انتخاب کند می تواند فعالانه در عرصه های مختلف به عنوان زن کامل حاضر شود.

وی زندگی حضرت زهرا(س) را به عنوان خانواده ی الگو مطرح کرد و ادامه داد: قران آرامش و محبت را اساس خانواده مطرح می کند. اگر به اساس خانواده که ستون اصلی آن مادر و همسر است و آرامشی که زن در خانواده دارد و محبت متقابل بین همسران توجه شود خانواده ای موفق شکل خواهد گرفت.

امیر فهمیده بیان کرد: اساس و پایداری انقلاب اسلامی در پیروزی و استمرار هشت سال دفاع مقدس نشات گرفته از همین آرامش محبت و رحمتی است که خداوند به انسان و به خصوص به کانون خانواده یعنی زنان اهدا کرده است.

بصیرت زنان آنان را در همه صحنه ها حامی ایثارگران کرد

در ادامه این مراسم سردار علی اصغر محسن شیخی معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران اظهار داشت: امروز گرامیداشت اسوه و مقاومتی است که اگر در دفاع مقدس نبود جنگ موفق نبود.

وی افزود: دفاع مقدس بر دوش همه مردم و ملتی بود که بدون توجه به خط کشی های گروهی، سازمانی، زبانی و قومی دریچه ای برای سازمان ها و نهادها شد که دین خود را ادا کنند.

سردار شیخی تصریح کرد: اگر روحیه و همکاری و همراهی تمام اقشار مردم نبود با مشکل عدیده ای در جنگ رو به رو بودیم. این از بصیرت ملت و به خصوص زنان است که در همه صحنه ها حامی ایثارگری ها بودند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار