رئیس مؤسسه روایت سیره شهدای کشور:

بعضی‌ها خود را به «پُست» می‌فروشند

«حجت‌الاسلام ماندگاری»، با اشاره به نزدیک بودن انتخابات گفت: بعضی‌ها خود را به پست می‌فروشند و در انتخابات دنبال این هستند چه کسی به آن‌ها پست می‌دهد و دنبال او می‌روند.
کد خبر: ۲۳۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ - 11March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری»، رئیس مؤسسه روایت سیره شهدای کشور  در یادواره شهدا و ایثارگران منطقه باغزندان شاهرود در سخنانی با یادی از امام عصر (عج) و بزرگداشت یاد و خاطره بیش از یک هزار شهید شهرستان شاهرود، سه هزار شهید استان سمنان و شهدای مدافع حرم، با بیان اینکه ما به میهمانی شهدا آمده‌ایم، اظهار کرد: در هر میهمانی باید پذیرایی از میهمانان انجام شود و باید بدانیم شهدا برای پذیرایی از ما چه آورده‌اند.

وی افزود: خدا را سپاسگزاریم که ما را در مجالس شهدا میهمان کرد تا پیام آن‌ها را بیان کنیم و پذیرایی امشب شهدا را بیان می‌کنم و قول می‌دهم که ضرر نکنید.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدای کشور با اشاره به نخستین پذیرایی مجلس شهدا بیان کرد: نخستین پذیرایی مجلس شهدا حسرت است؛ شهدا خود را نشان می‌دهند تا ما حسرت نخوریم؛ ثروت، حسرت ندارد. بعضی آه می‌کشند وقتی صاحب ثروتی را می‌بینند، باید به آن‌ها گفت آیا او این همه ثروت را با خود به برزخ می‌برد یا همه صاحبان ثروت آخرین لباسشان کفن بدون جیب است؟

 ماندگاری خاطرنشان کرد: باید به مقام شهدا حسرت بخوریم که «عند ربهم یرزقونند» یا «فضل الله المجاهدین علی القائدین اجرا عظیما» یا در زیارت‌نامه شهدا می‌خوانیم که مقام اولیا، برگزیدگان و محبوبان خدا و یاران دین خدا را دارند و یاران بدر و حنین رسول‌الله و جمل و صفین مولا علی و کوچه بنی‌هاشم حضرت زهرا(س) و دوران غربت امام مجتبی(ع) و دشت کربلا حسین(ع) شدند.

وی تصریح کرد: شهدا به ما یاد دادند که چگونه حسرت بخوریم و باید برای فهمیدن مقام شهدا حسرت خورد و این پذیرایی اول شهداست که باید دعا کنیم «یا لیتنا کنا معکما»؛ هر وقت تصاویر شهدا را می‌بینیم، حسرت می‌خوریم و راهیان نور می‌رویم و پدر و مادر شهدا را می‌بینیم و بر مزار شهدا می‌رویم و وصیت‌نامه آن‌ها را مشاهده می‌کنیم.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدای کشور ادامه داد: پذیرایی اول شهدا، حسرت بود و باید بهره‌مند شویم و یادمان باشد حسرت پول و مقام و شهرت کسی را نخوریم و در روایات آمده که خیلی از پول‌داران روز قیامت می‌گویند کاش پول نداشتیم و خیلی فقرا هم می‌گویند، خوب شد که پول نداشتیم.

ماندگاری با اشاره به آیه 92 سوره مبارکه نساء اظهار کرد: خوشا به حال شهدا که هم‌نشین اولیا و انبیا هستند و هر جا عکس شهید و مزار شهید را دیدیم، بگوییم «یا لیتنا کنا معکما».

وی با اشاره به پذیرایی دوم شهدا از میهمانانشان گفت: اتمام حجت دومین پذیرایی شهداست که از ما دعوت کردند تا اتمام حجت کنند؛ شهدا می‌گویند آیه قرآن را می‌شنوید، اما وقتی شنیدید از این گوش گرفته و از آن دیگری بیرون می‌دهید؛ چقدر آیه حیا و عفت می‌خوانیم؟ چقدر آیات عذاب برای حرام‌خواری می‌خوانید؟ چقدر آیات احسان و نیکوکاری می‌خوانید؟ عمل کجاست؟!

کارشناس مذهبی صدا و سیما عنوان کرد: شهدا آیات را می‌شنیدند و حفظ می‌کردند و در حقیقت آیات را می‌شنیدند، می‌چشیدند و نوش جان می‌کردند.

وی با بیان سه آیه‌ای که شهدا با جان خود چشیدند، گفت: آیه سوم سوره صف، اولین آیه‌ای است که شهدا با جان خود چشیدند؛ شهدا دیدند در این دنیا بازار محبت و دلدادگی هست و همه عشق‌بازی می‌کنند؛ عده‌ای عاشق موتور، ماشین، کبوتر، دوچرخه، انگشتر، تیپ، موبایل و عاشق آدم‌ها و ... هستند؛ شهدا دیدند همه این عشق‌ها کلک است و یک عشق حقیقی وجود دارد؛ اینکه تو عاشق خدا باشی و خدا هم عاشق تو!

ماندگاری با اشاره به آیه 54 سوره مائده افزود: خدا به پیامبر می‌گوید عده‌ای عاشق خدا هستند و خدا نیز عاشق این‌هاست و برای عشق مجاهدت می‌کنند و تنبلی، عافیت‌طلبی و خوش‌گذرانی در این راه ممنوع است و باید خود را به آب و آتش زد.

وی ادامه داد: مجاهدت دیروز نظامی بود؛ اما مجاهدت امروز برای دانش‌آموزان و دانشجویان کسب علم و دانش است و برای آحاد مردم مجاهدت اقتصادی است که رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی و برای مسؤولان، مجاهدت سیاسی و مدیریتی و برای همه مردم مجاهدت فرهنگی باید در برنامه باشد؛ اگر برای خدا مجاهدت کردیم، خدا عاشق ما می‌شود.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدای کشور اضافه کرد: خداوند متعال به حضرت موسی(ع) گفت برخی می‌گویند عاشق من هستند و نصف شب نماز شب می‌خوانند و  خیلی‌ها دروغ می‌گویند و نماز صبح را هم به زور می‌خوانند؛ شهدا عاشق نماز شب بودند، عاشق قرآن بودند؛ امام حسن عسکری(ع) بیان می‌فرمایند که مؤمن باید در روز حداقل 50 آیه قرآن بخواند؛ قرآن صندوق پیامک خداست.

وی تأکید کرد: قرآن خواندن و نماز شب خواندن مجاهدت است و کسی که خدا عاشق او شود، حتماً شهید می‌شود؛ شهدا نمرده‌اند و زنده‌اند. امام حسین (ع) چون خدا عاشق او بود، شهید شد و اگر مجاهدتی برای احیای نماز کنیم، خدا عاشق ما می‌شود و باید انسان‌سازی کرد تا خدا عاشق ما شود.

ماندگاری تصریح کرد: رزمندگان در جبهه قرآن به هم هدیه می‌دادند و توجه به قرآن باید در زندگی ما زیاد باشد؛ مجاهدت در اقامه نماز، قرآن، توسل به اهل بیت (ع)، نماز شب و اهل احسان به فقرا و مستمندان پنج ویژگی عاشقی برای خدا و عاشق شدن خدا به بنده است.

وی ادامه داد: شهدا این آیات را چشیدند و خدا عاشق آن‌ها شد و خدا مراقب است که شهدا نمیرند؛ چراکه همه عالم خواستند حسین (ع) را بکشند، ولی خدا خواست حسین (ع) نمیرد و خدا می‌خواهد نام شهید نمیرد، هر چند خیلی‌ها بخواهند و تلاش کنند.

ماندگاری با اشاره به آیات 111 و 112 سوره توبه بیان کرد: خداوند متعال در این آیات بیان می‌کند در دنیا خریدار و فروشنده داریم که خریدار فراوان و یکی شیطان است و بعضی با شیطان معامله می‌کنند. یک خریدار هم مردم هستند که می‌خواهند سر انسان کلاه بگذارند و یک خریدار خود خداست که من را فقط برای خودم می‌خواهد و شهدا این آیه را چشیدند و همه چیز خود را به خدا فروختند.

وی عنوان کرد: خوش‌تیپ و خوش‌گل آن کسی است که خدا او را بخرد؛ مثل شهید همت که چشم‌های قشنگی داشت و در جواب یکی از دوستانش گفت «چشمی قشنگ است که خدا آن را بخرد» و در جزیره مجنون خدا چشم‌های او را خرید و ترکش از دهانش به بالا را با خود برد. جانبازان عزیز ما اگر پا و دست‌هایشان قطع شده است، بدانند خدا خریده است.

ماندگاری با اشاره به نزدیک بودن انتخابات گفت: مواظب باشیم بعضی‌ها خود را به پست می‌فروشند و در انتخابات دنبال این هستند چه کسی به آن‌ها پست می‌دهد و دنبال او می‌روند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدای کشور با اشاره به آیه 88 سوره یوسف اظهار کرد: شهدا این آیه را خوب فهمیدند و چشیدند که هر چه می‌خواهی، باید برایش التماس کنی و قسم می‌خورم اگر امام زمان(عج) دست شهیدان را نگرفته بود، به مقام شهادت نمی‌رسیدند.

وی افزود: معنی توسل یعنی التماس باید کرد؛ باید خود را بیچاره بدانی و تلاش کنی به تو صدقه دهند و شهدا در این مسیر کوتاهی نکردند و هر چه از دستشان برآمد، انجام دادند؛ اما امروز آیا در اجرای دستورات رهبری کوتاهی نمی‌کنیم؟ شهدا آیه را با تمام وجود چشیدند و برای شهادت با تمام وجود گریه کردند و این اشک‌ها اثرگذار است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار