معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی:

سفر سالانه 27 میلیون زائر ایرانی و 5 میلیون زائر خارجی به مشهد

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: سالانه 27 میلیون زائر ایرانی و 5 میلیون زائر خارجی برای زیارت به مشهد مقدس سفر می‌کنند که باید این فرهنگ در جامعه گسترش یابد.
کد خبر: ۲۳۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ - 12March 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام رضا دانشور معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی پیش از ظهر امروز (22 اسفند) در مراسم افتتاحیه نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران که در سازمان حج و زیارت ساری برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی‌هایی که مازندران به عنوان استان عالم‌خیز، شهید‌خیز و نخبه پرور دارد، خدمت و ارادت به عصمت و طهارت باید بیش از پیش باشد.

وی ادامه داد: نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران هیچ مسؤولیتی به جزء فراهم کردن شرایط زیارت برای مشتاقان به امام رضا(ع) ندارد.

معاون امور حقوقی و موقوفات رضوی با بیان اینکه باید در آستان قدس رضوی زمینه زیارت برای همه مشتاقان فراهم شود و تلاش برای گسترش فرهنگ زیارت ایجاد شود، گفت: اگر در راستای روند فرهنگ زیارت امام رضا (ع) کُندی صورت گیرد و یا موانعی مشاهده شد باید به عنوان خادمان بارگاه امام رضا (ع) این موانع شناسایی شود تا بر تعداد مشتاقان روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه افزوده شود.

دانشور با اشاره به اینکه اگر کسی توانایی هزینه‌های زیارت را ندارد، نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران باید این افراد را شناسایی کند، افزود: مردم را باید به زیارت تشویق کرد تا از دریای بیکران رحمت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ دینی، علوی و انسان‌سازی را در جامعه گسترش دهیم تا کشور، شهر و روستا از برکت فرهنگ دینی برخوردار شوند.

معاون امور حقوقی و موقوفات رضوی در ادامه  بیان کرد: سالانه 27 میلیون زائر ایرانی و 5 میلیون زائر خارجی برای زیارت به مشهد مقدس سفر می‌کنند که باید این فرهنگ را در جامعه گسترش یابد.

دانشور در پایان خاطرنشان کرد: هزار سال سابقه نذورات و موقوفات در کشور داریم و یکی از بزرگترین نظام موقوفات آستان قدس رضوی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار