مدیر توسعه وقف مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی عنوان کرد؛

ثبت موقوفات در حوزه‌ سلامت و ارائه خدمات درمانی به نام امام رضا (ع)

حجت الاسلام «اصغری» گفت: موقوفات در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و ارائه خدمات درمانی به نام مبارک حضرت امام رضا (ع) ثبت شده است.
کد خبر: ۶۴۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ - 23January 2024

ثبت موقوفات در حوزه‌ه سلامت و ارائه خدمات درمانی به نام امام رضا (ع)به گزارش دفاع‌پرس از استان مازندران، حجت الاسلام «عبدالرضا اصفری» مدیر توسعه وقف مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی امشب در نشست با خبرنگاران با اشاره به پیشینه وقف و موقوفات در مناطق مختلف کشور از جمله مازندران اظهار داشت: در گرگان قدیم که جزو مازندران بود، شاهد وقف‌هایی برای زائران و در راه ماندگان بودیم و در منطقه سنگتراشان ساری نیز موقوفه‌هایی وجود دارد.

وی با اظهار این که متأسفانه پدیده‌ای به نام اصلاحات ارضی در دوره منحوس پهلوی ایجاد و موقوفات به مردم واگذار شد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی با تصویب قانونی، برخی از این موقوفات پس گرفته شد.

وی با بیان اینکه باید موقوفات در راستای نیت واقف هزینه شود، افزود: هنوز نتوانستیم بسیاری از اراضی موقوفه را پس گیرید و عوائد آن به وقف برگردد.

حجت الاسلام اصغری با عنوان اینکه در سال جاری همایش‌هایی در راستای تکریم واقفان برگزار شده است، ادامه داد: در یزد و کرمان، استان‌های غرب کشور و ... همایش‌هایی برگزار شده است.

مدیر توسعه وقف مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه موقوفات در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و ارائه خدمات درمانی به نام مبارک حضرت امام رضا (ع) ثبت شده است، اضافه کرد: مردم در مناطق مختلف از برکات آن استفاده می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: وقف به نام امام رضا (ع) و برای خدمات دهی به مردم انجام و سبب می‌شود تا نام فرد ماندگار شود.

حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه هر سال با افزایش وقف رضوی مواجه می‌شویم، آن را نشانه عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) ذکر کرد و اذعان داشت: بعد از مشهد مقدس، مازندران و گلستان بیشترین موقوفات رضوی را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار