کاترین شکدم:

سازمان ملل همدست جنایات جنگی عربستان سعودی در یمن است

یک تحلیلگر سیاسی و نویسنده مستقر در لندن، سازمان ملل را به خاطر حمایت از نسل‌کشی و کشتار عربستان سعودی در یمن محکوم کرد.
کد خبر: ۲۳۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ - 14March 2017
سازمان ملل همدست جنایات جنگی عربستان سعودی در یمن استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ «کاترین شکدم» مدیر برنامه ها در موسسه شفقنا برای مطالعات خاورمیانه، سازمان ملل را به دلیل حمایت از کشتار عربستان سعودی در یمن محکوم کرد و گفت: سازمان ملل همدست جنایات جنگی نفرت انگیزی است که عربستان سعودی در یمن مرتکب می شود.

وی تاکید کرد: سازمان ملل نه تنها عربستان سعودی را در ارتکاب جنایات جنگی در یمن توانا و قادر می سازد بلکه همدست این جنایات جنگی نفرت انگیز است.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره اعتراض احزاب مخالف مالدیو با سفر سلمان شاه عربستان به این کشور با هدف دستیابی به منافع تجاری و خرید یک جزیره مرجانی، گفت: اگر دولت ها هنوز مایل به فروش خون بی گناهان برای دستیابی به سود هستند، مردم این طور نیستند و به خاطر همین مساله شما شاهد خشم مردمی علیه نهادهای دولتی هستید. فکر نمی کنم کسی درباره جنایات جنگی عربستان در یمن و ادامه خونریزی در این کشور و اقدامات بی رحمانه دچار توهم باشد. جنگ یمن موجب شده تا مردم متوجه انگیزه های اصلی سیاسی رژیم ریاض شوند و با این رژیم مخالفت کنند. نوعی از بیداری به خصوص در آسیا و آفریقا به وقوع پیوسته است، جایی که ملت ها دیدگاه های متفاوتی نسبت به دولت ها دارند. نهادهای جهانی در هم شکسته شده اند. منظور من این است که مستثنی گرایی دیگر قابل تحمل نخواهد بود. جهان از رشد استکبار عربستان سعودی خسته شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره علت اصلی بی تفاوتی جامعه بین المللی در قبال جنایات وحشتناکی که عربستان سعودی در یمن مرتکب می شود- کشتار بیش از 12 هزار نفر از جمله 2568 کودک بر اساس آمارهای یک گروه نظارتی مستقل حقوق بشری- و گسترش شدید سوء تغذیه در بین کودکان یمنی تصریح کرد: شما باید بدانید که سازمان ها و نهادهای بین المللی، غالبا برده کشورهایی هستند که منابع مالی را از آنها دریافت می کنند و این به خصوص به آن معناست که این نهادها تحت تسلط عربستان سعودی است. اگر تهدید عربستان سعودی را برای قطع منابع مالی به سازمان ملل به یاد بیاورید، به خوبی درک خواهید کرد که نهادهای بین المللی چگونه اداره و کنترل می شود. آمارهایی که سازمان ملل درباره تلفات و قربانیان در یمن اعلام می کند، مطابق با واقعیت نیست. واقعیت دیگر این است که سازمان ملل نه تنها عربستان سعودی را قادر به ارتکاب جنایات جنگی در یمن کرده بلکه همدست این رژیم است.

وی در پاسخ به این سئوال که نقش آمریکا و سایر کشورهای غربی در جنایات جنگی عربستان سعودی در یمن چیست، گفت: پایتخت های غربی باید به سئوالات زیادی در یمن پاسخ دهند. زیرساخت های عیر نظامی در یمن از بین رفته است و این تحت دموکراسی هایی صورت گرفته که ادعاهای اخلاقی دارند. این واقعا درجه بالایی از نفاق است.

چگونه کسی می تواند عملکرد لندن و واشنگتن را در جنگ یمن ببیند و هنوز این دولت ها را از نظر اخلاقی قبول داشته باشد. بحران یمن به خوبی چهره واقعی غرب را که مدت طولانی پشت آن پنهان شده بود، نشان داده است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها