موسوی گرمارودی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

نتوانسته‌ایم فاصله نسل جوان را با 8 سال دفاع مقدس کم کنیم

شاعر و نویسنده مطرح کشور گفت: برای نزدیک شدن به نسل جدید باید با زبان خودشان وقایع را شرح داد و فاصله‌ای که بین ما و این نسل ایجاد شده را باید از بین ببریم.
کد خبر: ۲۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶ - 09July 2014

نتوانسته‌ایم فاصله نسل جوان را با 8 سال دفاع مقدس کم کنیم

" سید علی موسوی گرمارودی" شاعر و نویسنده مطرح کشور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: با توجه به اینکه از تمام لحظات عمرم بیشترین استفاده را کرده و به آموختن دانش پرداختهام، اما دوست دارم تمام لحظاتی را که به غیر از آموختن دانش میگذرد را به خواندن و نوشتن بگذراندم.

وی ادامه داد: با اینکه پدرم به شدت علاقهمند بودند که من در حوزه و کلاسهای مذهبی شرکت کنم، اما من به ایشان گفتم که به شعر و علوم انسانی بیشتر علاقه دارم و به همین دلیل من را نزد یکی از دوستانشان به نام حاج "مجتبی قزوینی" در مشهد بردند و من حدود یک سال در آنجا به آموختن زبان فرانسوی مشغول شدم.

نویسنده "در سایهسار نخل ولایت" با ذکر خاطرهای از دوران انقلاب اذعان کرد: قبل و بعد از انقلاب هنگامی که دانشجوی رشته حقوق بودم در دانشگاه تهران، هر وقت آیتالله مطهری  سخنرانی داشتند به من میگفتند "اینجا محفل دانشجویی است و آیا میآیید شعری بخوانید؟" من هم میرفتم.

موسوی گرمارودی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب حدود یک سال شاید هم یک سال و نیم در زندان بودم، اما این موضوع در تحقق آرزوهایم هیچ تغییری ایجاد نکرد و تمام سعی خود را بر این گذاشتم تا کارهای فرهنگی زیادی را به سرانجام برسانم.

این شاعر انقلاب با بیان این مطلب که بعد از گذشت مدتی از پیروزی انقلاب من از طرف آقای بازرگان به ریاست انتشارات علمی فرهنگی منصوب شدم، گفت: از این بابت که دو سال ریاست این موسسه علمی را داشتم بسیار خوشحالم، چرا که نزد امام (ره) رفتم و در مورد ماندن در آنجا پرسیدم و ایشان تایید کردند من را نیز راضی کرد.

موسوی گرمارودی تصریح کرد: یادم هست در آن زمان که اتفاقات متعددی افتاد مشکلات زیادی برای من به وجود آمد و من استعفا دادم و بعد از استعفا در تنگنای بسیاری شدید قرار گرفتم، بهطوری که مجبور شدم ماشینم را هم بفروشم تا بتوانم زندگیام را بگذرانم، ولی تحمل کردم.

شاعر "تا ناکجا آباد" ادامه داد: اما خیلی خوشحالم که پس از تحمل مشقتهای بسیار وقتی مقام معظم رهبری رئیس جمهور بودند فرستادند دنبال من تا کارهای فرهنگی را ادامه دهم و بعد از آن در خدمت ایشان بودم و هستم و همین برای من از ارزش خاصی برخوردار است.

این شاعر انقلاب در خصوص شکلگیری شهرهای فلسطینی اظهار کرد: یک روز آقای شریعتی به من گفتند در باره فلسطین شعری بگو و قبل از سخنرانی من بخوان من نیز این کار را انجام دادم که شعر من به انگلیسی و عربی ترجمه شد و برای یاسرعرفات ارسال شد که وی بعد از خواندن شعر برای من یک مدال فتح فرستاد.

وی ادامه داد: در عرصه دفاع مقدس باید ریشهای وارد شویم، چرا که تا به حال نتوانستهایم به درستی با نسل جوان کشورمان ارتباط برقرار کنیم و این نشانه ضعف ما در کارهایمان است که باید فکری اساسی به حال این مساله شود.

موسوی گرمارودی تصریح کرد: 8 سال دفاع مقدس جزء حماسهها و گنجهای کشورمان است که باید در تاریخ ماندگار و جاوید شود و این در صورتی ممکن میشود که تمامی حوزههای موثر در این عرصه دست به دست هم دهند و کارهای شایسته و تاثیرپذیری انجام دهند تا نسل جوان را با این وقایع آشنا و نزدیکتر کنند.

نویسنده "باران اخم" در پایان گفت: برای نزدیک شدن به نسل جدید باید با زبان خودشان وقایع را شرح داد و فاصلهای را که این مدت زمان گذشته بین ما و این نسل ایجاد کرده را باید از بین ببریم.

 

گفتوگو از طیبه کرانی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار