معاون اردویی سپاه استان قم:

افزایش محل اسکان زائران زمان حضور در یادمان ها را افزایش داده است

معاون اردویی سپاه استان قم گفت: افزایش محل اسکان زائران قمی در شهر آبادان امکان حضور بیشتر زائران را در یادمان هایی همچون شلمچه فراهم نموده است.
کد خبر: ۲۳۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ - 26March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، ستار احمدوند در دیدار احمد حسینی نماینده استاندار قم و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان از محل های اسکان زائران قمی در خوزستان، با اشاره به اهمیت اردوهای راهیان نور اظهار داشت: لفظ اردو نوعی جذابیت را با خود به همراه دارد و بخصوص اردوهای راهیان نور فرصت ویژه ای است که زائر به طور کامل در اختیار مجریان اردو قرار دارد و می توان از این فرصت برای انتقال کامل فرهنگ دفاع مقدس و معرفی ارزش های آن دوران به زائران استفاده کرد.

وی تاکید کرد: از این روست که باید برای افزایش محتوای چنین اردوهایی برنامه ریزی کرد تا زائران نهایت بهره مندی را داشته باشند.

معاون اردویی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) همچنین با اشاره به افزایش یک محل اسکان دیگر برای زائران قمی نسبت به سال های گذشته تصریح کرد: تخصیص سومین محل اسکان هم موجب کاهش تردد زائران قمی شده و هم باعث شده است که با خیال راحت تری در شلمچه حضور یابند و از فضای خاطره انگیز غروب این یادمان و مراسمات دعا و سخنرانی شبهای شلمچه در جوار رزمگاه شهدا بهره مند شوند و سپس برای اسکان و پذیرایی شبانه، به جای بازگشت به اهواز، در محل جدید واقع در حسینیه محمدیه در جزیره مینو در آبادان، بیتوته نمایند.

وی افزود: امتیاز دیگری که محل اسکان جدید دارد اینست که به طور متوسط هر شب 300 زائر همزمان در سه محل اسکان در اردوگاه های فرهنگی شهید زین الدین در اندیمشک، شهید حبیب اللهی در اهواز و حسینیه محمدیه در آبادان اسکان و پذیرایی می شوند و علاوه بر آن، موجب شده اعزام های زائران از قم هر روز بدون وقفه استمرار داشته باشد.

احمدوند با اشاره به موقتی بودن محل اسکان آبادان تاکید کرد: در صورت مساعدت مسئولان استان و تخصیص مکان ثابت، جای پای استان قم در خرمشهر و یا آبادان تثبیت و حضور زائران قمی همراه با پذیرایی و اسکان جداگانه ویژه خواهران و برادران تسهیل می گردد.

معاون اردویی سپاه استان قم حضور زائران غیر ایرانی سرزمین های نور را مورد اشاره قرار داد و افزود: یک کاروان از طلاب غیر ایرانی از جامعة الزهرا(س) در تاریخ دهم اسفند 95به مناطق عملیاتی اعزام شده و کاروان دوم نیز روز هشتم فروردین 96 اعزام خواهد شد.

وی یادآور شد: زائران اعزامی از قم از اجرای رزمایش ها و نمایش های حوادث مربوط به انقلاب و دفاع مقدس که هر شب با هنرمندی هنرمندان خوزستانی در در اردوگاه های شهید حیبیب اللهی، شهید باکری و شهید مسعودیان برگزار می شود، بازدید می کنند.

معاون اردویی سپاه استان قم اعزام کاروان خودروهای شخصی را مورد توجه قرار داد و گفت: حدود 100 زائر در قالب 25 دستگاه خودروی شخصی بر اساس ثبت نام قبلی طی روزهای 27 و 29 اسفند 95 و اول فروردین 96 در اردوگاه شهید زین الدین اندیمشک حاضر شدند و پس از جلسه توجیهی، طبق برنامه مشخص و منظم و به همراه یک راوی دفاع مقدس، دیدار از مناطق و یادمان ها را آغاز کردند.

یادآور می شود: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم به نمایندگی از استاندار قم و رئیس ستاد راهیان نور استان، در محل های اسکان زائران قمی در استان خوزستان حضور یافت و ضمن تبریک سال نو، پیام تقدیر سید مهدی صادقی استاندار قم را به مجریان، راویان و خادمان اردوهای زیارتی ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها