شهادت دومین مستندساز ایرانی در سوریه

شبکه های خبری از شهادت اسماعیل حیدری‌ - دومین مستندساز ایرانی - به دست تروریست‌های تکفیری جبهه النصره در سوریه خبر می‌دهند.
کد خبر: ۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲ - 23August 2013

شهادت دومین مستندساز ایرانی در سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اسماعیل حیدری، دومین مستندساز ایرانی است که طی این هفته به دست تروریستهای تکفیری جبهه النصره در سوریه به شهادت میرسد.

تنها چند روز پس از شهادت هادی باغبانی، حیدری در حالی که فقط 30 سال داشت، بعد از ظهر روز چهارشنبه در مناطق روستایی شهر دمشق به دام تروریستهای تکفیری جبهه النصره افتاد و به مقام رفیع شهادت نایل شد.

وی دارای یک پسر سه ساله است.

ایران از آغاز جنگ داخلی سوریه، گروههای متعددی را برای تولید مستندهایی از این کشور و ثبت جنایات سلفیها به سوریه اعزام کرده است و تاکنون 22 فیلم مستند ساخته شده است.

هادی باغبانی نیز برای دومین بار به همراه گروهی متشکل از سه نفر برای پوشش خبری عملیات دفاعی ارتش سوریه در دمشق به سوریه رفت و در این سفر جان خود را از دست داد.

در همین راستا، عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت به شهادت رسیدن این دو کارگردان ایرانی در سوریه، بر ضرورت حفظ امنیت جانی روزنامهنگاران و خبرنگاران در سوریه تاکید و مسؤولیت شهادت این افراد را متوجه دولتهایی کرد که برای گروهکهای مسلح سوریه سلاح و تجهیزات نظامی ارسال میکنند.

پیکر پاک این شهید روز گذشته با حضور جمع کثیری از مردم آمل تشییع و در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) این شهر به خاک سپرده شد.

نظر شما
پربیننده ها