نصرالله پژمان فر:

سازمانهای مدافع حقوق بشر باید در مورد شهادت دو مستند ساز ایرانی پاسخگو باشند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تروریست‌های سوریه از انتشار اخبار جنایاتشان از طرف رسانه‌های جمهوری اسلامی وحشت داشته و همین مسئله باعث شده تا طی اقدامی وحشیانه دو مستند ساز ایرانی را به شهادت برسانند.
کد خبر: ۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳ - 28August 2013

سازمانهای مدافع حقوق بشر باید در مورد شهادت دو مستند ساز ایرانی پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن بیان این نکته که به شهادت رساندن مستندسازان ایرانی به دست تروریستهای کشور سوریه نشانه صداقت اخبار رسانههای ایرانی در بیان اتفاقات سوریه است، گفت: ممانعت از بروز اطلاعات حوادث سوریه حربه کسانی است که از انتشار اخبار رفتار جنایتکارانه شان در جهان وحشت دارند.

نصرالله پژمانفر با تاکید بر حقوق قانونی خبرنگاران در صحنههای جنگ از سوی طرفین، ادامه داد: در دنیا یکسری قوانین مربوط به خبرنگاران وجود دارد که در هر شرایطی باید رعایت شوند و تخطی از آنها نکوهش از سوی جامعه بینالمللی را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات، اظهار داشت: اساس کار خبرنگاران و مستندسازان جنگی برانتشار وانعکاس اخبار صادقانه جنگ است. جامعه جهانی نیزپذیرفته که این افراد باید از مصونیتها و حمایتهای خاص بهره مند شوند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه تکفیریها در سوریه شرایطی غیر انسانی را به وجود آورده اند، خاطر نشان کرد: تروریستهای سوریه از انتشار اخبار جنایاتشان از طرف رسانههای جمهوری اسلامی وحشت داشته و همین مسئله باعث شده تا طی اقدامی وحشیانه  دو مستند ساز ایرانی را به شهادت برسانند.

نصرالله پژمانفر با انتقاد از ادعای حفاظت از حقوق بشرمطرح شده توسط سازمانهای بینالمللی افزود: این سازمانها باید به صورت یک پارچه از حقوق جهانی خبرنگارانی که مورد ظلم وستم قرار می گیرند دفاع کنند ولی متاسفانه در این باره سکوت کرده اند و این سکوت تروریستهای سوری را در کار خود جسورتر کرده است.

نظر شما
پربیننده ها